KRALJEVICA » Nakon što su prije dvadesetak dana na javnom otvaranju ponuda potukli konkurenciju sa svojom ponudom od 17 milijuna kuna za dokove, dizalice i svu ostalu pokretnu imovinu Brodogradilišta »Kraljevice« u stečaju, ljudi iz Brodotrogira jučer su bili u Kraljevici kako bi napravili snimku stanja i pronašli najbolje rješenje kako će kupljeni »paket« pokretnina transportirati prema jugu.
Kako doznajemo od stečajne upraviteljice Marije Ružić, još uvijek nije obavljena formalna kupoprodaja, jer Brodotrogir još ima vremena do krajnjeg roka za uplatu preostalog iznosa. Taj rok istječe 29. studenog, što je točno trideset dana otkad su poštom u Brodotrogiru zaprimili obavijest o odabiru njihove ponude kao najpovoljnije.
Jučer smo kontaktirali i rukovoditelja djelatnosti brodoremonta u trogirskom škveru Marija Geića koji nam je potvrdio da je njihova ekipa u Kraljevici, kao i to da u ovom trenutku još uvijek nemaju gotovo rješenje kako će transportirati kupljenu opremu jer je, dodao je, riječ o tehnički zahtjevnom poslu. Geić je samo zaključio da će zasigurno ispoštovati rok za uplatu preostalog iznosa od 14 milijuna kuna s obzirom na to da su već »položili« 2,99 milijuna kuna jamčevine. Nakon što sklope kupoprodajni ugovor, u Brodotrogiru će imati dodatnih 30 dana da preuzmu i izmjeste kupljene pokretnine iz kraljevičkog akvatorija.
Odlaskom dokova i dizalica iz »Kraljevice« smanjit će se potreba i za ljudima koji još uvijek, kroz cijelo ovo vrijeme stečaja, rade i primaju plaću u ovom brodogradilištu. Od njih trideset i dvoje, kako doznajemo, ugovori o radu neće se produžiti za njih dvanaestero koji su se brinuli o dokovima i dizalicama.
U cijelom kontingentu imovine propalog kvarnerskog brodogradilišta koja se, eto, odlučila prodati u »paketu«, najzanimljiviji dio predstavlja veliki kraljevički dok koji je, po svojim gabaritima sličan onom kojim raspolažu u Brodotrogiru. Geić je rekao da kraljevičkim dokom planiraju ojačati svoju djelatnost remonta, posebno mega-jahti prema kojima su se u ovom dalmatinskom škveru odlučili sve više okretati. Doduše, kraljevičkom velikom doku upravo koncem ovog mjeseca istječe klasa i u njega će, prema nekim procjenama, trebati uložiti više od milijun kuna da bi ponovno dobio potrebnu dozvolu od Hrvatskog registra brodova.
Kako će i što učiniti jedan od četiri aktualna potkoncesionara u »Kraljevici«, a riječ je o lokalnom Dalmontu, čija je ponuda od 16,13 milijuna kuna bila nedovoljna u nastojanju vlasnika ove tvrtke, Ivana Ivića, da dokovi postanu njegovo vlasništvo, nije još uvijek jasno. Činjenica jest da je Dalmont u »Kraljevici« orijentiran na remont, uglavnom Jadrolinijih brodova, što će teško moći nastaviti kada odu dokovi i prateće dizalice iz brodogradilišta. Priznao je to i sam Ivić, koji je bio razočaran kad je postalo jasno da dokovi odlaze u Trogir. S druge strane, riječkoj Kvarnerplastici, koja je drugi veći potkoncesionar, ova prodaja dokova i dizalica ne igra bitniju ulogu za nastavak njihovog poslovanja u »Kraljevici« s obzirom na to da koriste halu s natkrivenim navozom.