
Onega Gulf / Foto Marko Gracin
Ne pojave li se veći problemi tijekom ovih testiranja brodskih sustava, primopredaja ovog tankera, u vlasništvu kompanije Viterlef Managment, mogla bi uslijediti kroz nekoliko tjedana
povezane vijesti
- Tko će kupiti “3. maj”: Jedna hrvatska tvrtka potvrdila interes, u igri je i tursko brodogradilište
- Problemi u riječkom brodogradilištu: Kompletno poplavljena hala za rezanje i savijanje limova
- Ispitno-izvještajno ročište u stečaju starog “3. maja”: Vjerovnik Adria Rijeka osporio više od 145 milijuna eura tražbina
RIJEKA – Tanker “Onega Gulf” u utorak je isplovio iz riječkog brodogradilišta na pokusnu plovidbu. Ovaj brod, koji po vremenu svoje gradnje spada u svjetske raritete i neslavne rekorde, nakon dobrih devetnaest i “kus” godina napokon je stigao do faze da se može govoriti o njegovom završetku i primopredaji. Ne pojave li se veći problemi tijekom ovih testiranja brodskih sustava, primopredaja ovog tankera, u vlasništvu kompanije Viterlef Managment, mogla bi uslijediti kroz nekoliko tjedana, doznajemo od predstavnika brodovlasnika.
U riječko je brodogradilište stigao početkom 2024.
Tanker “Onega Gulf” u riječko je brodogradilište stigao početkom 2024. godine, u vrijeme starog društva, danas u stečaju. Posao na završetku ovog tankera preuzela je nova tvrtka “3. maj 1905” pod nešto izmijenjenim ugovornim obvezama, ali zahvaljujući kojima su se radovi na ovoj, uvjetno rečeno, novogradnji ipak uspjeli privesti kraju.

Foto Marko Gracin
“Onega Gulf” teško da se može podvesti pod uobičajeni kontekst novogradnje s obzirom na činjenicu to da se počeo graditi još prije dvadesetak godina u brodogradilištu “JSC PO Sevmash” na sjeveru Ruske Federacije, gdje je sada već daleke 2006. godine i porinut u more. Originalno, radilo se o ugovoru kojeg je rusko brodogradilište potpisalo s norveškim naručiteljem, koji je na kraju “iskočilo” iz ugovora za dio serije takvih brodova i raskinuo posao. Ovaj brod za prijevoz kemijskih i naftnih proizvoda, dužine 183 metra i nosivosti 45.000 tona, čamio je na vezu dugi niz godina kada ga kupuje sadašnji brodovlasnik i 2016. godine sklapa ugovor o njegovom završetku u trogirskom brodogradilištu. Ostalo je zapisano kako Brodotrogir nije slučajno odabran za taj posao s obzirom da su iz Viterlef Managementa već imali suradnju s tim dalmatinskim škverom i njegovim vlasnikom Dankom Končarom. Još prije broda “Onega Gulf” u Trogir su doteglili nezavršeni brod istih karakteristika i podrijetla, koju su u Trogiru uspješno završili i predali u studenom 2017. godine pod imenom “Dvina Gulf”. U medijima se baratalo s iznosom od 30 milijuna dolara koliko je, navodno, vrijedio ovaj posao na završetku ovih ruskih novogradnji. Očito su se stvari oko tankera “Onega Gulf” zakomplicirale, pa nekako u proljeće 2021. godine ovaj se nezavršeni tanker iz Trogira tegli u Brodosplit s kojim je Viterlef potpisao ugovor o njegovom završnom opremanju. Sreća nije dugo potrajala jer krajem 2022. godine dolazi do raskida ugovora, uz međusobna optuživanja, posljedica čega su bili i pokrenuti sudski sporovi tako da je “Onega Gulf” u riječko brodogradilište, svoju “treću sreću”, stigao godinu dana kasnije od onog što se prvotno najavljivalo.
Obje strane zadovoljne odrađenim
Trećemajci su uspjeli “Onega Gulf” privesti kraju. Koliko god se radilo o nezahvalnom poslu jer se radi o brodu koji se punih 18 godina vodio da je u izgradnji, većih problema nije bilo, a čini se da su obje strane zadovoljne odrađenim. Riječko brodogradilište time da je s ovim tankerom popunjavao svoje opremaške kapacitete i uprihodovao određeni novac, a ljudi iz Viterlef Managmenta da su, nakon dugih godina, pred zadnjom stepenicom stavljanja broda u eksploatacijsku plovidbu.