
Foto Sergej Drechsler
Za svaku od ovih dviju dionica buduće autoceste do Žute Lokve stigle su po četiri ponude i sve su bile značajno iznad procijenjenih vrijednosti zahvata
povezane vijesti
Saga s izborom izvođača radova na dvije dionice autoceste od Križišća do Selca trebala bi, neslužbeno saznajemo, završiti u narednih nekoliko tjedana, vjerojatno koncem kolovoza, kada će Hrvatske autoceste donijeti odluku o najboljoj ponudi za gradnju, gotovo godinu i pol dana nakon raspisivanja natječaja.
Oduženi odabir
Ponude su otvorene u svibnju ove godine, nakon što je rok za predaju ponuda bio odgađan čak pet puta, zbog velikog broja upita i prigovora na natječajnu dokumentaciju, a za svaku od dviju dionica stiglo ih je po četiri, od kojih su u oba slučaja najpovoljnije bile one kineske tvrtke China Road and Bridges Corporation (CRBC), u Hrvatskoj poznate po izgradnji Pelješkog mosta.
Inače, sve su ponude bile značajno iznad procijenjene vrijednosti zahvata, što ne čudi, s obzirom na protok vremena od njegove pripreme do konačne predaje ponuda.
Najsloženiji objektiNajsloženiji objekti su tuneli Križišće i Crikvenica 3, oba dužine od oko dva kilometra, uz most preko Dubračine, duljine 410 metara, sa stupovima koji će na najvišem dijelu biti visoki osamdeset metara. Na ovom potezu autoceste bit će izgrađen i prateći uslužni objekt Klanfari s restoranom, benzinskom postajom, pratećim parkiralištem za osobna i teretna vozila te odmorištem s WC-om. Odmorište Klanfari bit će smješteno na jugoistočnoj strani autoceste, s pristupom iz oba smjera, za što će biti izgrađeni odgovarajući ulazni i izlazni prometni trak, a na čvoru Jadranovo će biti izgrađeni objekti za smještaj vatrogasne postrojbe. |
Za dionicu Križišće – Jadranovo, duljine 5,2 kilometra i procijenjene vrijednosti od 110 milijuna eura, na natječaj su se prijavili GP Krk s ponudom od 151,4 milijuna eura bez PDV-a; CRBC s ponudom od 114,7 milijuna eura, te zajednica ponuditelja okupljenih oko slovenske tvrtke Kolektor s ponudom od 151,9 milijuna eura i zajednica ponuditelja AZVI RT iz Bakua koja je poslala ponudu na iznos od 221,9 milijuna eura.
Za dionicu Jadranovo-Selce, dugu 12,3 kilometra, procijenjene vrijednosti od 200 milijuna eura ponude su predale zajednice ponuditelja na čelu s Kolektorom, s cijenom od 251,9 milijuna eura bez PDV-a; zajednica ponuditelja koju predvodi turski Dogus s ponudom od 263,7 milijuna eura, zajednica ponuditelja AZVI RT s ponudom od 333,7 milijuna eura, te CRBC s ponudom od 210,5 milijuna eura bez PDV-a.
Osim zbog uobičajeno velikog broja upita, kada je riječ o zahvatima ovako velike vrijednosti, postupak odabira ponuđača rastegao se i zbog kašnjenja u izradi i ishođenju projektne i građevinske dokumentacije.
Lokacijska dozvola koja je trebala biti izdana do kraja 2024. godine izdana je tek sredinom travnja ove godine, a Studija utjecaja na okoliš također je kasnila oko pola godine.
Rok za izvođenje radova je, prema propozicijama natječaja, trideset mjeseci, odnosno dvije i pol godine od uvođenja izvođača u posao, što bi se moglo očekivati do konca ove godine, pa bi dvije dionice između Križišća i Selca mogle biti izgrađene najranije sredinom 2028. godine, ne bude li kašnjenja tijekom izgradnje.
S obzirom na izuzetno zahtjevan teren kojim autocesta prolazi, s brojnim objektima, poput vijadukata, tunela, mostova, usjeka i drugih opravdano je očekivati da će određenih kašnjenja ipak biti pa se realnijim rokom za završetak gradnje čini kraj 2028. godine.
Pristigle ponudeDionica Križišće – Jadranovo |
(Ne)realan rok
Što se cijele autoceste Križišće – Žuta Lokva tiče, službeno je rok za njezinu izgradnju u punom profilu i dalje 2030. godina, no to se čini posve nerealnim, budući da su do sad radovi krenuli tek na fazi 1, odnosno obilaznici Novog Vinodolskog koja se gradi samo kao brza cesta, a ne u punom profilu autoceste.
Iako je dobar dio najvažnijih zahvata na toj dionici u velikoj mjeri završen, a iz HAC-a također tvrde kako će izgradnja preostalih dviju traka biti znatno brža, jer je probijena trasa, kao i druga cijev tunela Zagori, još uvijek nije raspisan natječaj za gradnju, što je bilo najavljeno još za početak ove godine.
Radovi na obilaznici su službeno započeli 2022. godine, a trebali bi biti završeni u prvoj polovini iduće godine. Budućoj obilaznici će vozači moći pristupiti s Jadranske magistrale, kod Selca i poslije Povila, gledano u smjeru od Novog Vinodolskog prema Senju, ali i s prometnica koje vode prema zaleđu Crikvenice i Novog Vinodolskog.
Za dionice Novi Vinodolski – Senj dužine 17,9 kilometara i Senj – Žuta Lokva dužine 13 kilometara tek je u postupku izrada projektne dokumentacije, a kada bi mogli biti raspisani natječaji za njihovu izgradnju još uvijek nije poznato.