Foto Marko Gracin
Kroz projekt će učenici proučiti 243 ugrožene biljne i životinjske vrste u trima zemljama, odnosno po 81 vrstu u svakoj zemlji, koje su odabrale tri povezane prirodoslovne udruge
povezane vijesti
Sušački gimnazijalci u iduće će se tri godine baviti istraživanjem klimatskih promjena i to u okviru Erasmus+ projekta »Studijsko istraživanje o klimatskim promjenama u Europskoj uniji« čiji je koordinator irski Galway Community College, a uz sušačke gimnazijalce kao partneri na projektu sudjeluju i španjolski srednjoškolci.
Ukupna vrijednost trogodišnjeg projekta je 336 tisuća eura, a u ulozi hrvatskog partnera je i ekološka nevladina organizacija Eko Kvarner. Najavljujući da će se kroz projekt okupiti 135 učenika i 25 odabranih učitelja, koordinatorica projekta u Prvoj sušačkoj hrvatskoj gimnaziji Sanja Padavić najavila je da će se u tri godine postići tri ishoda projekta.
Baza podataka
– Ovo nije prvi Erasmus projekt u kojem sudjeluje naša škola, ali većinom su to do sada bili projekti usmjereni na poduzetništvo. Kroz ovaj projekt učenici će ukupno proučiti 243 ugrožene biljne i životinjske vrste u trima zemljama, odnosno po 81 vrstu u svakoj zemlji, koje su odabrale tri povezane prirodoslovne udruge.
U Hrvatskoj će se pretežno proučavati životinjske vrste. Temeljem rezultata za svaku proučavanu vrstu bit će predložen inovativan plan oporavka kako bi se vrsta očuvala i oporavila. Životinjske i biljne vrste proučavat će se na tjednoj bazi.
Rezultat toga bit će baza podataka o ugroženim vrstama za svaku zemlju. Također će se izraditi kartice A3 formata s osnovnim informacijama i planom oporavka. Dogovorili smo da će Izdavačka kuća Meridijani svake godine tiskati 27 kartica i na kraju sve objediniti.
Treći projekt je snimanje videomaterijala u sklopu čega će učenici proizvesti inovativnu audiovizualnu formu. Učenici će vlastitim tijelima fizički oblikovati imena proučavane vrste i zabilježiti ih zračnim snimkama, a mi ćemo uz hrvatski jezik koristiti i glagoljicu. Taj će rad pratiti javne televizije Španjolske, Irske i Hrvatske, najavila je Padavić.
Istraživačka putovanja
U sklopu projekta predviđena su i po tri istraživačka putovanja godišnje u Irsku, Španjolsku i Hrvatsku, odnosno riječki bi učenici trebali putovati u Galway i Rianxo, kao i ugostiti irske i španjolske kolege.
Međutim, kako trenutna epidemiološka situacija ove godine ne dozvoljava realizaciju tog dijela projekta, razmišlja se za sušačke gimnazijalce organizirati terensku nastavu u Hrvatskoj. U projekt su uključeni učenici prvih i drugih razreda, a projekt se provodi kao dio međupredmetne teme održivog razvoja.
Iako je za realizaciju putovanja predviđeno sudjelovanje 15 gimnazijalaca, u projektu ih je zapravo angažirano pedesetak, kao i desetak gimnazijskih nastavnika. Dodajući kako projekt ima podršku i gradova iz kojih učenici dolaze, pa tako i Grada Rijeke, Padavić je istaknula da je istraživanje dio službenog programa između Europskih prijestolnica kulture Galwaya i Rijeke.
– Rijeka EPK i Prva sušačka hrvatska gimnazija ostvarit će suradnju unutar programa Zeleni val, kazala je koordinatorica projekta.
Iznos koji je dobio projekt najveća je suma do sada odobrena za Erasmus+ projekt u Irskoj, a u projekt je uključena i ekološka nevladina organizacija Irish Wildlife Trust, dok su španjolski sudionici učenici Instituto de Educacion Secundaria Felix Muriel i Galicijsko prirodoslovno društvo.