Zdravija opcija

Studentski centar Rijeka opet prvi u Hrvatskoj! Uveli su menije bez imalo masnoće, ali i plaćanje putem mobitela

Ingrid Šestan Kučić

foto: arhiva NL

foto: arhiva NL

Studentski centar, dodaje Jurman, ove je godine uveo još jednu novost, a riječ je o plaćanju obroka pametnim telefonima i satovima



RIJEKA – Studentski centar Rijeka od ovog tjedna prvi u Hrvatskoj na jelovnike uvodi jela koja su pripremljena s jako malo ili gotovo bez masnoća.


Prvi će hranu pripremljenu u konvektomatima umjesto u fritezi i dubokom ulju imati priliku isprobati studenti Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci u svojem bistrou Pravri, a kako pojašnjava Filip Jurman iz riječkog Studentskog centra, riječ je o novim pećnicama koje rade na konvekcijski, parni i kombinirani način.


– Ideja da studentima ponudimo »zdraviju« opciju hrane koja se inače priprema u dubokom ulju potekla je od ravnatelja Studentskog centra Dinka Jurjevića. Cilj je bio zadržati visoku kvalitetu hrane koju inače pripremamo, ali pripremiti je na zdraviji način, odnosno bez ulja ili s minimalnom količinom ulja. Prvi će takva jela isprobati studenti na Pravnom fakultetu, a svi korisnici na vrijeme će biti obaviješteni o tome na koji su način pripremljene namirnice, najavljuje Jurman.




Želja je riječkog Studentskog centra potaknuti studente da konzumiraju hranu koja je sa zdravstvenog gledišta prihvatljivija, a Jurman dodaje kako je u planu ponudu tako pripremljenih jela uvesti i u druge ugostiteljske objekte Studentskog centra. Iz riječkog Studentskog centra prije godinu i pol potekla je i inicijativa za uvođenje veganskih i vegetarijanskih jela u svakodnevnu studentsku prehranu. Upravo će se ovog tjedna, kaže Jurman, okupiti ravnatelji svih hrvatskih studentskih centara kako bi raspravljali o toj temi. Riječki je Studentski centar osnovao i stručno povjerenstvo s ciljem obogaćivanja studentske prehrane vegetarijanskim i veganskim jelima te promicanja zdravog načina prehrane, a zadatak povjerenstva bio je analizirati sva postojeća jela iz Pravilnika, kao i ponudu veganskih i vegetarijanskih jela u sličnim ustanovama susjednih zemalja, pripremiti prijedloge jela, odrediti sastojke i normative te izračunati cijenu, kao i skuhati predložena jela i predložiti ih Ministarstvu.


U kreiranje novih jela bili su uključeni i studentski predstavnici, a svemu je prethodila i anketa kojom je obuhvaćeno 512 studenata i djelatnika Sveučilišta te Veleučilišta u Rijeci, od čega se njih 26,8 posto deklariralo kao vegetarijanci, 19,5 posto kao vegani, a 53,7 posto kao svejedi, dok je čak 81,8 ispitanika izjavilo da su zainteresirani za vegetarijansku, dok ih 70,7 posto želi vegansku prehranu u objektima Studentskog centra.


Međutim, Studentski centar, dodaje Jurman, ove je godine uveo još jednu novost, a riječ je o plaćanju obroka pametnim telefonima i satovima, ukoliko studenti imaju uređaje koji podržavaju takvu opciju te su korisnici banke koja nudi takvu uslugu.


– Mi smo još 2012. godine uveli mogućnost plaćanja putem POS uređaja što je bio preduvjet da sada omogućimo studentima plaćanje pametnim telefonima i satovima. Napravili smo i kratki video uradak kako bismo studentima približili novu uslugu, zaključuje Jurman.