Radovi

Što se zbiva s novom marinom Rijeka? ACI Gitone otkrio kad počinje rušenje i čišćenje na Porto Barošu

Portal Novi list

Očekujemo građevinsku dozvolu u veljači, izjavio je direktor tvrtke ACI Gitone Anđelko Petrinić



Radovi na ACI marini Rijeka trebali bi početi ovog proljeća, informacija je koju je Radio Rijeka dobila iz tvrtke ACI Gitone,koja će graditi novu marinu u Porto Barošu.


Projektna dokumentacija je gotova. Ministarstvo graditeljstva, koje izdaje građevinsku dozvolu, tražilo je neke sitne korekcije i dozvolu za Porto Baroš u ACI-ju očekuju početkom veljače.





“Na neki način projektna dokumentacija je gotova, ali predradnje, da bi se krenulo s rušenjem skladišta 41, rušenjem dizalica i čišćenjem akvatorija, ACI Gitone je u studenom podnio zahtjev za građevinsku dozvolu.


Budući da je projekt jako obiman, cijeli glavni projekt sastoji se od 48 mapa, koji pokrivaju cijelu prvu etapu, Ministarstvo graditeljstva koje izdaje građevinsku dozvolu tražilo je neke sitne korekcije.


Te korekcije su ispravljene i očekujemo građevinsku dozvolu u veljači, izjavio je za Radio Rijeku direktor tvrtke ACI Gitone Anđelko Petrinić.


Ulaganje od 363 milijuna kuna


ACI Gitone će, prema uvjetima iz natječaja za odabir koncesionara, u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu, u roku od tri godine od potpisivanja koncesijskog ugovora, morati uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, a koncesijski ugovor bit će sklopljen na rok od 30 godina.



Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje.


Procijenjena ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na mlijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura.



Natječajem je koncesionaru ostavljena mogućnost da područje marine proširi i na dio riječkog lučkog bazena, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«, za što je interes do sad u više navrata potvrđen i iz ACI-ja i iz Lurssen grupe, a to bi proširenje riječku marinu učinilo jednom od najvećih na Jadranu, pri čemu bi bila i jedna od najluksuznijih, prema planovima ACI Gitonea.


Pet sidara


Projekt je podijeljen u dvije faze, a radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni prije sezone 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji.


Radovi na drugoj fazi trebali bi biti završeni prije ljeta 2026. godine, kada će marina, prema planovima biti u cijelosti izgrađena.



Skladište 41, pored zaštićenog skladišta 40, bit će srušeno, a na njegovom mjestu bit će izgrađena garaža koja će, prema najavama iz ACI Gitonea, biti otvorena za javnost i dostupna građanima za parkiranje vozila.


U Zaštićenom skladištu 40 i na okolnom prostoru trebali bi biti smješteni ugostiteljski, poslovni, trgovački i drugi uslužni sadržaji, no točan izgled i namjena bit će definirani nakon što se utvrde točni uvjeti koje će odrediti konzervatori.



U prvoj fazi marina će dobiti svoj morski dio i velik dio ostalih sadržaja, što će omogućiti kategorizaciju od pet sidara, što je najviša kategorija nautičkih marina na hrvatskom dijelu Jadrana.


U prvoj će fazi biti postavljeni pontoni s vezovima, njih 226, od kojih će svaki, osim priključaka vode i struje, imati i priključak za zbrinjavanje otpadnih, takozvanih sivih i crnih voda s plovila, što je prvi takav slučaj u Hrvatskoj, da svi vezovi budu opremljeni i tom vrstom priključka.



Na Ružićevom gatu bit će smještena zgrada koja će biti u funkciji cijele marine, s ugostiteljskim i drugim sadržajima, prostorima za posade, recepcijom, sanitarnim čvorovima i svime što je potrebno da marina dobije pet sidara.