
Obavijesti o naplati parkiranja istaknute na ulazu u trgovački centar u Vukovarskoj / Foto Sergej DRECHSLER
Plodine žele prvenstveno omogućiti parkiranje za svoje kupce pa će prva dva sata biti besplatna, no ta je odluka očekivano naišla na negodovanje stanara susjednih zgrada koji su još od izgradnje bivšeg Tuša prije više od 20 godina mogli besplatno parkirati
povezane vijesti
RIJEKA Plodine uvode naplatu parkiranja kod trgovačkog centra u Vukovarskoj 87 (bivši Tuš). U tijeku su posljednje pripreme, montiraju se kamere, a tabele s cijenama i ostalim informacijama, kao i automat za naplatu parkiranja, već su postavljeni. Iako iz Plodina nisu htjeli komentirati ovu odluku, neslužbeno doznajemo kako je riječ o mogućnosti pružanja usluge parkiranja prvenstveno za kupce, kojima će prva dva sata parkiranja, odnosno 120 minuta, biti besplatno. Naime, nerijetko se znalo dogoditi da je već u jutarnjim satima parkiralište popunjeno, a u samom trgovačkom centru i ne bude toliko kupaca, pa je očito da su i Plodine počele rješavati problem osiguranja dovoljnog broja parkirališnih mjesta za svoje kupce naplatom parkiranja nakon prva dva sata.

Kamere će automatski očitavati registarsku oznaku vozila / Foto SERGEJ DRECHSLER
Rio i Cash&Carry
U blizini trgovačkog centra u Vukovarskoj ulici nekoliko je stambenih zgrada oko kojih je malo parkirališnih mjesta, pa stanari koji stanuju u tim zgradama gotovo svakodnevno ostavljaju svoje automobile na parkiralištu Plodina, prvenstveno stanari tzv. harmonike u Ulici Antuna Barca. Također, događa se i da građani iz susjedstva, s Pehlina, Viškova i okolnih područja, znaju parkirati svoje automobile na parkiralištu Plodina i otići u grad rješavati svoje obaveze, pa čak i na posao, a automobil bi sve do poslijepodne ostao parkiran u Vukovarskoj 87.
Treći i svaki sljedeći sat pet eura, dnevna karta 75 eura
Sustav naplate trebao bi krenuti za koji dan, a parkiralište za kupce radit će po principu automatskog očitovanja registarskih oznaka. Naplata parkiranja provodit će se tijekom cijeloga dana, točnije od 0 do 24 sata. Prva dva sata bit će besplatna, a potom će cijena za svaki sljedeći sat iznositi pet eura po satu. Dnevna karta je 75 eura, a toliko će morati platiti i građanin koji nakon dva sata ostavi svoj automobil na parkingu i ne plati ga. Naime, kako piše u odredbama općih uvjeta korištenja parkirališta, ako plaćanje nije obavljeno, građanin prihvaća izdavanje parkirališne karte od 75 eura, koja će mu biti dostavljena na kućnu adresu i to za svaki kalendarski dan koji je automobil bio parkiran na parkiralištu. Ulazak na parking je jednostavan, kao i do sada. Parkiranje se, nakon prva dva besplatna sata, može platiti na automatu za parkiranje, koji se nalazi na ulazu u centar ili skeniranjem QR koda. |
Ovim potezom Plodine su se priključile drugim trgovačkim centrima, koji u posljednje vrijeme uvode ili su već uveli naplatu kako bi osigurali svojim kupcima besplatan parking. Uglavnom su prvih 120 minuta, negdje i manje – 90 minuta, besplatni za kupce, a svaki sljedeći sat se naplaćuje. Plodine takav sistem već imaju u svom centru Rio u Marčeljevoj Dragi i u bivšem Cash&Carryju na Krimeji, gdje su također prva dva sata za kupce besplatna. Kupci koje smo zatekli ispred centra Plodine rekli su kako su zadovoljni ovom odlukom, jer im se znalo događati da moraju napraviti i po nekoliko krugova oko parkirališta kako bi našli slobodno parkirališno mjesto. Također, smatraju kako je dva sata sasvim dovoljno za obaviti kupnju.

Cjenik parkiranja / Foto ČITATELJ
Kroničan problem
No, očekivano, ova odluka Plodina naišla je na neodobravanje stanara koji žive u okolnim zgradama i neboderima, a koji su se e-mailom obratili našoj redakciji. “Na navedenoj lokaciji parking je stanarima već i ovako problem, tako da mnogi koriste parking ispred Plodina kako bi tamo ostavili svoje automobile preko noći. Budući da je dio automobila stanara parkiran tamo, na taj način se uvijek može pronaći parkirno mjesto i na okolnim parkinzima. Uvođenjem naplate parkinga se na podmukao način stanarima okolnih zgrada radi još veći problem s parkirnim mjestima, budući da više neće biti moguće ostaviti automobil preko noći. Cijene naplate parkinga su astronomski visoke i praktički nitko osim kupaca neće parkirati tamo. Radi se o bezobraznom ‘zatvaranju’ javnog parkinga da bi isti nedjeljama mogao zjapiti prazan”, navodi se u e-mailu poslanom na adresu naše redakcije.

Kupci znaju napraviti i po nekoliko krugova dok ne nađu mjesto na parkiralištu / Foto SERGEJ DRECHSLER
Iako Plodine imaju opravdan razlog da osiguraju parking koji je u njihovom vlasništvu za svoje kupce, razumljiva je zabrinutost stanara okolnih zgrada. Naime, od izgradnje nekadašnjeg trgovačkog centra Tuš prije više od dvadeset godina, stanari su imali mogućnost besplatnog parkiranja, koju su koristili uglavnom tijekom noći, jer oko njihovih zgrada je nedovoljan broj parkirališnih mjesta. Sada su se i oni priključili nemalom broju Riječana koji imaju isti problem, a sve je to rezultat nedovoljnog broja parkirališnih mjesta u Rijeci i činjenice da je većina parkinga odavno pod naplatom.