
Najveći broj, njih 160, dobit će radno mjesto u školama čiji je osnivač Primorsko-goranska županija
povezane vijesti
U klupama osnovnih i srednjih škola na području Primorsko-goranske županije iduće bi školske godine trebalo sjediti 283 pomoćnika u nastavi. Najveći broj, njih 160, dobit će radno mjesto u školama čiji je osnivač Primorsko-goranska županija, dok će se 123 pomoćnika zaposliti u riječkim osnovnim školama. Navodeći da od prošle školske godine osnovne škole kojima je osnivač Grad Rijeka kao i brojne osnovnoškolske i srednjoškolske odgojno-obrazovne ustanove u Hrvatskoj samostalno objavljuju natječaje za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, u Gradu kažu da su svim osnovnim školama kojima je osnivač Grad Rijeka uputili dopis s preporukama za raspisivanje natječaja, sukladno Zakonu o osobnoj asistenciji te Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima.
Riječki model
– U uputi je iznesena napomena kako je nužno da se cjelokupni postupak zapošljavanja, zaključno s potpisom ugovora o radu zaključi do 31. kolovoza, odnosno prije početka iduće školske godine. Prema javno dostupnim informacijama, većina škola je natječaje već objavila. S obzirom na to da će za određen broj učenika, uglavnom učenika prvih razreda, postupak utvrđivanja prava na podršku pomoćnika u nastavi biti završen tijekom ljetnih mjeseci, precizni broj učenika i pomoćnika bit će poznat u rujnu, no očekuje se da će broj pomoćnika biti na razini ove godine kada su bila zaposlena 123 pomoćnika, a za što je Grad Rijeka iz europskih fondova osigurao bespovratna sredstva u iznosu 2.879.999 eura uz vlastito sufinanciranje u iznosu od 1.496.161 eura, za trogodišnju provedbu projekta »RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama«, objašnjavaju u Gradu.
Zaposleni pomoćnici imaju sklopljene ugovore o radu do kraja školske godine te nemaju prekid rada tijekom ljetnih mjeseci, kao što je to bio slučaj prošlih godina. U Primorsko-goranskoj županiji ističu da su srednje škole objavile natječaj za ukupno 32 pomoćnika u nastavi, a osnovne škole za njih 128 te da su prvi put ove godine škole čiji su osnivač samostalno objavile natječaje za pomoćnike.
Osjetljiva domena
Pomoćnik u nastavi predstavlja neposrednu potporu učeniku, a posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu, no pritom nije zamjena za druge oblike pomoći. Uključivanjem pomoćnika u nastavu povećava se socijalna uključenost i olakšava integracija učenika s teškoćama u školama, no treba skrenuti pažnju na važnost donošenja podzakonskih propisa u ovoj domeni, koji će detaljno razjasniti pitanja vezana uz uvođenje pomoćnika, jer se radi o osjetljivoj domeni u kojoj je još uvijek puno stvari na nacionalnoj razini nedorečeno i podložno različitom tumačenju te primjeni u praksi. Poslovi pomoćnika su pomoć u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, pomoć u kretanju, pomoć pri uzimanju hrane i pića, pomoć u obavljanju higijenskih potreba, pomoć u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnja s učiteljima/nastavnicima te vršnjacima učenika u razredu te poslovi specifični za funkcioniranje pojedinih učenika ili skupine učenika.