Bolje nego ikad

Sjajan početak sezone: Krstarenja s polascima iz Rijeke i Opatije već su gotovo rasprodana

Alenka Juričić Bukarica, Aleksandra Kućel Ilić

Foto: V. KARUZA

Brodovi ID Riva toursa krenuli su jučer iz Rijeke, a jedrenjaci Katarine Line iz Opatije. Brodovi ovih dviju agencija trebali bi ploviti punih šest mjeseci, a rezervacije su obećavajuće

RIJEKA, OPATIJA – Sezona kruzinga u Hrvatskoj je ove godine krenula vrlo rano, već početkom travnja kada je u dubrovačku luku Gruž uplovio prvi ovogodišnji MSC-ov brod na kružnim putovanjima MSC Fantasia. Ovaj brod koji može primiti do 4.300 putnika Dubrovnik će posjećivati četvrtkom do kraja sezone, predviđenog za 8. rujna.

Osim Dubrovnika, brodovi flote MSC Cruisesa posjećivat će Split, Zadar i Rijeku te ostvariti ukupno 63 ticanja hrvatskih luka tijekom ovogodišnje sezone koja će završiti ticanjem Splita 21. studenog. U Dubrovniku, koji je prva i najjača hrvatska luka za velike kruzere, ove godine očekuju ostvariti 70 posto prometa iz 2019., što znači da bi u grad trebalo stići oko pola milijuna putnika na velikim kruzerima, odnosno Dubrovnik bi trebalo ticati oko 340 velikih brodova. S time da je ograničen broj kruzera i putnika s kruzera u gradu na prosječno dva broda na vezu, odnosno 4.000 putnika istovremeno.

Dobar znak

Dok je jug kruzing sezonu otvorio velikim kruzerima, Kvarner je i ove godine krenuo u novu sezonu s malim kruzerima jedrenjacima. Tako su već jučer na sedmodnevno krstarenje iz Rijeke krenuli brodovi ID Riva toursa Alpha i Vita, i to s grupom gostiju iz Švicarske koji su brod zakupili tri tjedna u početku sezone i tri tjedna pri kraju sezone te idu na bike turu, te individualnim gostima iz Njemačke. Riječ je o gotovo 70 gostiju. Mario Konta, voditelj riječke luke u ID Riva toursu, kazao je kako je sezona ove godine počela čak šest tjedana ranije nego lani i kako je buking neusporedivo bolji.

– Ove godine, ako sve protekne u redu, mi bi trebali imati bolju godinu nego 2019. Ja tu radim već 20 godina i ovo je prvi put da krećemo sredinom travnja. Nikad se nije kretalo ovako rano, uvijek pred kraj travnja. I to je jako dobar znak. Danas smo na brodu »Alpha« koji je ove godinu prodan u 13 čartera prije nego je sezona uopće krenula. Imamo jako puno starih gostiju koji nam se vraćaju, a isto tako puno gostiju koji su tu bili za vrijeme pandemije i koji su nam se vratili upravo stoga što su kazali da smo jedni od rijetkih koji smo tražili dezinfekciju ruku, dezinficirali torbe, nosili cijelo vrijeme rukavice te maske i provodili doista sve epidemiološke mjere. I to su gosti zapamtili, kazao je Konta te dodao kako se, relaksacijom mjera, maske više ne nose, međutim i dalje se na brodu drži distanca, nema rukovanja, kod posluživanja se obavezno koriste rukavice… Plan je, kako je istaknuo Konta, zadnji ukrcaj odraditi 22. listopada, dakle, »debelo« u posezoni.

Mario Konta / Foto: V. KARUZA

– Znači, brodovi će voziti punih šest mjeseci, što je jako velik napredak u odnosu na zadnje dvije godine, tako da smo jako zadovoljni. Idući tjedan već imamo na polasku iz Rijeke šest jedrenjaka, što je također odličan pokazatelj s obzirom na to da nam se još nije dogodilo da već praktički isto na početku imamo šest punih brodova, kazao je Konta te pojasnio kako ruta ide po kvarnerskim otocima pa se tako obilaze Krk, Rab, Pag, Zadar, Kornati, Lošinj i Cres nakon kojeg slijedi povratak u Rijeku.

Prebrodili najteže

Kapetan motornog jedrenjaka »Alpha« Marin Tomaš istaknuo je kako s ID Rivom ima više od pola godine popunjen brod.

– Znate koliko nam to u ovim okolnostim znači. Inače, ovom brodu, »Alphi« ovo je treća sezona da plovi, dakle, prva je bila pandemijska 2020., i ta je godina bila svima nepoznanica. ID Riva je bila na prvoj liniji suradnje s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, s njemačkim zdravstvenim vlastima i ostalima. I jednostavno se našlo balans te smo se, usto, svi priključili i programu Ministarstva »Safe stay in Croatia«. Kompletna ID Rivina flota je pod tim programom i svi se držimo epidemioloških pravila. Ovu sezonu startamo raditi također uz epidemiološke mjere. Primjerice, kod izlaska hrane iz kuhinje konobari obavezno imaju maskice, prilikom prihvata gostiju, prilikom room servicea, dakle, prilikom bilo kakvog kontakta s gostom. Jer, prije svega, želimo da se naši gosti ovdje i dalje osjećaju sigurnima. Kompletna posada je, naravno, procijepljena, kazao je mladi kapetan te dodao kako se protekle dvije godine vozilo smanjenim kapacitetom, na granici rentabilnosti. No banke su, kaže, brodarima izašle ususret i odobravale moratorij na kredite za gradnju brodova, i sve se to izbalansiralo, tako da su te dvije kritične godine na kraju i dobro prošle.

Marin Tomaš / V. KARUZA

– Što se tiče bukinga za ovu godinu, on je stvarno fenomenalan. U planu je da plovimo 26 tjedana, i od toga smo već sada na dobrih 80 posto popunjenosti. Moram reći, kada se pojavila situacija s Ukrajinom, postojala je velika bojazan kako će se to razviti i što će biti sa sezonom, međutim, srećom, pokazalo se vrlo brzo da je situacija s bukingom unatoč svemu izvrsna, ukazao je Tomaš. Iz riječke luke jučer je, dakle, na privi »vijaj« krenuo i još jedan luksuzni mali kruzer »Vita« s gostima iz Njemačke.

Njegov kapetan Silvestar Vuković, doajen kruzinga u ID Rivi, također je istaknuo zadovoljstvo ovogodišnjim najavama i činjenicom da se nakon dvije pandemijske godine kreće dva mjeseca ranije.

– To je uspjeh naše agencije ID Rive i kompletnog njezinog tima na čelu sa Selimirom Ognjenovićem. Protekle dvije godine su bile izuzetno teške, ali isto tako, zahvaljujući pomoći Vlade koja je omogućila minimalnu plaću našim zaposlenicima i zahvaljujući bankama koje su odobrile moratorij kredita, uspjeli smo preživjeti te dvije godine teškog razdoblja, kazao je Vuković.

Silvestar Vuković / Foto: V. KARUZA

Dodao je i kako se ove godine ponovo vraćaju i stari gosti, ali stižu i novi koji imaju prilike uživati u ovom jedinstvenom odmoru, prekrasnim gradovima i malim primorskim i otočnim mjestima, ali i ljubaznosti domaćina te vrlo bitnoj gastronomiji. Ovaj dugogodišnji pomorac koji je u ID Rivi od samih početaka krstarenja istaknuo je i izvrsnu suradnju kroz sve te godine s Lučkom upravom Rijeka na čije djelatnike, istaknuo je, uvijek mogu računati.

Iz Opatije jučer su isplovili MB »Morena« i MB »Kalipsa«, a danas će isploviti i brod »Moonlight«, na svim krstarenjima zajedno nešto više od 60 austrijskih gostiju.

Start i Katarine Line

– Danas je za agenciju Katarina Line vrlo značajan dan, jer premda nam ovo nisu prvi polasci brodova ove sezone, budući da smo već imali goste Amerikance koji su na krstarenje preko nas krenuli iz Splita, iz luke u Opatiji će nam danas isploviti tri broda. Točnije, danas dva, a sutra ujutro još jedan. To, naravno, nije ono što smo imali 2019. godine, ali je ipak dobar start 2022. godine i pokazatelj da će nam, kako sada izgleda, poslovanje biti puno bolje nego lani. Međutim, treba reći da je sve to zajedno još uvijek s puno »rupa« i neizvjesnosti.

Rezervacije postoje, ali u svakom trenutku mogu biti otkazane i ne smijemo se zavaravati, već intenzivno raditi na tome da se što više nudimo po cijelom svijetu, ali i na domaćem tržištu. Kako bi domaći turisti mogli također uživati na krstarenjima, najavljujem da ćemo za njih imati posebne ponude, rekla je jučer na mulu u Opatiji vlasnica i direktorica opatijske agencije Katarine Line Katica Hauptfeld.

Elke Neuhuber i Katica Hauptfeld na brodu »Morena« koji je jučer isplovio iz Opatije / A. KUĆEL ILIĆ

Krstarenja brodovima u različitim kategorijama, od onih tradicionalnih, do premium i de luxe kvalitete brodova duž hrvatske obale, njihova su specijalnost, a od tri broda na kojima su ljepote naše obale i otoka uz uživanje u rekreaciji i gastronomiji izvan glavne sezone krenuli otkrivati austrijski gosti, dva će biti stacionirana u opatijskoj luci.

– Već smo puno puta bili u Hrvatskoj, mi smo mala agencija iz Villacha i naši gosti obožavaju kombinaciju sporta i odmaranja na brodu. Uvijek to radimo izvan sezone i proljeće je za to zapravo idealno, jer su otoci sada još svježi, priroda se budi, sve je mirno, jako malo je prometa, nema gužve, što je za bicikliste jako dobro.

S agencijom Katarina Line radimo rute koje su našim gostima jako zanimljive, jer obožavaju vožnju biciklima, u kombinaciji s krstarenjem. Brodovi nam, što se tiče vremenskih uvjeta, pružaju fleksibilnost, naš je današnji polazak iz Opatije, a nakon sedmodnevnog krstarenja ćemo se opet vratiti u Opatiju. Naši su gosti svi iz Austrije, osim jednog Francuza, na krstarenju ih je 24 i nisu došli radi kupanja u moru, već radi aktivnog odmora, relaksacije, zdravlja i uživanja u izvrsnoj hrani. Plovimo prema Krku, Rabu, Pagu, te Malom Lošinju i Cresu, a potom slijedi povratak u Opatiju, objasnila je Elke Neuhuber, vlasnica agencije iz Villacha koja je isplovila s dobro raspoloženim gostima na MB »Morena«.

Kako je istaknula Katica Hauptfeld, uz već spomenute brodove, u ovom trenutku ih preko Katarina Linea na Kvarneru plovi još šest, te se sezona nezaboravnih plovidbi, uživanja na jedrenjacima i doživljaja iz Hrvatske nastavlja.

Veliki kruzeri od 7. svibnja

Ova je godina i godina povratka velikih kruzera u Rijeku, s obzirom na to da je pandemija njihove dolaske praktički srezala na nulu. Očekuje se 19 ticanja brodova, nešto manje od rekordne 2019. kada ih je bilo 24. U Rijeku je dolaske najavilo osam brodarskih kompanija, a prema sadašnjem planu u Rijeku prvi stiže brod 2Marella Explorer 2« brodarske kompanije Marella Cruises. Njegov prvi dolazak najavljen je za 7. svibnja. Brod prvi put dolazi u luku Rijeka, i to će biti prvi od osam njegovih dolazaka tijekom ove sezone. Osim kompanije Marella Cruises, tijekom 2022. u Rijeku će dolaziti brodovi kompanija Celebrity Cruises, Oceania Cruises, TUI Cruises, MSC Cruises, Crystal Cruises, AIDA Cruises i Noble Caledonia.