Ljetni red letenja

S Krka pobjegao Ryanair, Zračna luka Rijeka spala na tucet linija. Debakl bi mogao spriječiti ovaj prijevoznik

Alenka Juričić Bukarica

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Ryanair je, čak i lani, u pandemiji imao dvije linije prema Rijeci, no ove godine su otvorili novu bazu u Zagrebu, te pojačali prisutnosti u Zadru, a Rijeka je ostala bez Ryanovih linija



Zračna luka Rijeka ove godine imat će tek 11 međunarodnih zračnih linija, s time da će dobru avionsku povezanost Kvarner imati samo s Njemačkom.


Naime, preliminarni ljetni red letenja pokazuje kako kako bi prvi zrakoplov na redovnoj liniji ove godine u ZL Rijeka trebao sletjeti 29. svibnja, kao i da je nakon niza godina sa Zračne luke Rijeka otišao niskobudžetni avioprijevoznik Ryanair, a što su iz ove kompanije ranije potvrdili za naš list.


Otišao Ryanair


Ryanair je, čak i lani, u pandemiji imao dvije linije prema Rijeci, no ove godine su otvorili novu bazu u Zagrebu, te pojačali prisutnosti u Zadru, a Rijeka je ostala bez Ryanovih linija. S druge strane, ove godine riječki zračnu luku spašava drugi veliki niskobudžetni avioprijevoznik – Eurowings iz Lufthansine grupacije koji je ustvari uveo najveći broj linija.




Naime, dok su lani imali dvije linije, za Düsseldorf i Hamburg, ove godine će letjeti iz Rijeke na čak pet njemačkih gradova, i to Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Köln i Stuttgart. Konkretno, za Berlin linija kreće 26. lipnja i trebala bi ići sve do kraja listopada, s time da će u srpnju i kolovozu biti dvije linije tjedno, a van tog perioda jedna.


Linija za Düsseldorf će krenuti prva, i to 29. svibnja s time da bi također trebala ići do druge polovice listopada, a u glavnoj sezoni dva puta tjedno.


Krajem lipnja, pak, kreće Eurowingsova linija za Hamburg koja će u srpnju imati tri leta tjedno, dok će 3. srpnja početi i letovi na relaciji Rijeka – Köln koji se najavljuju da će trajati do 30. listopada, s time da će tijekom ljeta biti dvije linije tjedno.


Početkom srpnja kreće i Eurowingsova linija za Stuttgart, koja bi trebala trajati ipak nešto kraće, do polovice listopada, ali cijelo vrijeme idu dva leta tjedno.


Što nude CA i Lufthansa


Što se tiče Njemačke, vrijedi istaknuti kako će Rijeku s Münchenom povezivati dva nacionalna avioprijevoznika, i to Croatia Airlines te Lufthansa koja se nakon lanjske pauze, vraća na ZL Rijeka.


Naime, Croatia Airlines će od 24. lipnja pa do 28. listopada imati tri tjedne linije za bavarski glavni grad, i to utorkom, četvrtkom i nedjeljom.


Lufthansa je, pak, najavila kako će s naletima krenuti 3. srpnja, a linija bi trebala biti aktivna do 23. listopada, i to jednom tjednom, subotom. Lufthansa će ove godine imati još jednu liniju prema ZL Rijeka, i to za Frankurt, također subotom.


Ovog ljeta, pak, nema Condorovih linija prema njemačkim zračnim lukama.


Osim linija za Njemačku, riječkoj zračnoj luci ostali su vjerni avioprijevoznici koji su i lani tijekom ljeta imali linije prema Kvarneru, i to poljski nacionalni avioprijevoznik LOT, potom Transavia te Air Baltic.


Iako je bilo upitno hoće li LOT ove godine obnoviti liniju prema Varšavi, ona je ipak ponovno u najavi. Kako sada stvari stoje trebala bi krenuti 19. lipnja te biti aktivna od 2. listopada. i to jednom tjedno, subotom.


Da podsjetimo, LOT je lani također imao jednu rotaciju tjedno, počevši od 5. srpnja. Transavia je lani imala tri linije tjedno za nizozemski Eindhoven.


Tko je još otišao s Krka


Ove godine su liniju pojačali pa će tako s naletima krenuti 4. srpnja, a letjet će do 23. listopada, s time da će u špici sezone imati letove utorkom, četvrtkom, subotom i nedjeljom. A u Rijeci prisutan ostaje i ove godine Air Baltic koji je lani od 17. lipnja letio za Rigu.


Ove sezone kreću nešto kasnije, točnije 1. srpnja i lete do 4. listopada, a imate će dvije rotacije tjedno, ponedjeljkom i četvrtkom. Ovog ljeta najveća je novost jačanje zračnog mosta prema Njemačkoj, koja je za Kvarner najvažnije emitivno tržište s udjelom od tridesetak posto u turističkom prometu.


S druge strane, Rijeka ni ove godine nije uspjela vratiti linije za, primjerice, Veliku Britaniju, a prije pandemije je bila povezana s Londonom, ali i Manchesterom. Bile su tu i linije Arije prema Tel Avivu, Ryanaira prema Bruxellesu, Volotee prema Marseillesu…


Isto tako, Kvarner za sada još uvijek nije vratio ni jednu avioliniju sa skandinavskim zemljama, iako je svojeveremeno bio povezan s, primjerice, Stocholmom. A ni ove godine nema niti linije za Beograd koju je uveo avioprijevoznik Air Serbia i koja je u početku išla čak i zimi.


Poticani PSO letovi


Prema Krku letjet će i u unutardržavni poticani PSO letovi hrvatske tvrtke Trade Air koja Rijeku spaja s Osijekom te Splitom i Dubrovnikom.


Ovi su letovi bili jedini aktivni i tijekom zimskih mjeseci, a nastavljaju se i tijekom ljetne sezone. Popularni su, uz ostalo, i stoga što se za prilično povoljnu cijenu može njihovim manjim zrakoplovima do ovih hrvatskih gradova.