Sve veći zastoji

Rijeka je trenutno – grad gradilišta. Situacija u prometu neće se normalizirati još barem tri do četiri godine

Marinko Glavan

Jasno je da se situacija u prometu neće normalizirati još barem tri-četiri godine, a možda i dulje



Rijeka je najveće gradilište u Hrvatskoj, mantra je koja se ponavlja već nekoliko godina, s brojnim velikim projektima u luci, cestogradnji i infrastrukturi, a od jeseni bi se nebrojenim riječkim gradilištima trebalo pridružiti još jedno – ono ACI marine Rijeka u Porto Barošu u riječkoj luci, za koju je prošle srijede ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, uručio koncesijski ugovor tvrtki ACI Gitone koja će marinu izgraditi i njome upravljati idućih trideset godina.


Do pokretanja radova bi, barem prema najavama iz Hrvatskih cesta, trebali biti završeni oni na izgradnji »najskuplje ceste u Hrvatskoj«, D 403, koja će povezati novi kontejnerski terminal, na kojemu koncesionar također pokreće opsežne radove na opremanju, i Zvonimirovu ulicu s riječkom obilaznicom na čvoru Škurinje.


Taj projekt ipak nije prošao bez problema, jer KD ViK koji je trebao položiti nove kanalizacijske i vodovodne cijevi na spoju D 403 i Zvonimirove, u sklopu golemog, tristo milijuna eura vrijednog projekta Riječke aglomeracije, posao nije obavio, pa će se novo raskrižje za koju godinu morati ponovo prekopavati.




Projekt obnove i dogradnje sustava vodoopskrbe i kanalizacije riječke aglomeracije u narednih će nekoliko godina značiti nebrojena prekapanja ulica, gužve i zastoje na cestama, već prisutne na dijelovima cesta na kojima su iskopi započeli, no Rijeka i okolica njime će dobiti više od 200 kilometara nove kanalizacijske i 120 kilometara vodovodne mreže, uz brojne vodnogospodarske objekte i novi pročistač otpadnih voda na Delti, što bi, u narednim desetljećima trebalo jamčiti dobru kvalitetu mora i izvorišta pitke vode, uz smanjenje gubitaka u vodoopskrbnom sustavu.


Krenuo je i projekt izgradnje punog profila autoceste od tunela Učka, gdje je već probijen dobar dio druge tunelske cijevi, do spoja s riječkom zaobilaznicom kod Matulja, zbog čega se učestalo zatvara izlaz prema Matuljima, a posebna regulacija prometa je i na zaobilaznici iznad Matulja, zbog gradnje čvora Trinajstići.


Kada se tome doda najavljena gradnja čvorova Orehovica i Kozala na riječkoj obilaznici, Energovi radovi na modernizaciji sustava centralnog grijanja, zbog kojih promet na Sušaku već gotovo dva mjeseca ide obilaznim pravcima, a ponajviše izgradnja dvokolosiječne pruge kroz grad, jasno je da se situacija u prometu neće normalizirati još barem tri-četiri godine, a možda i dulje.