Kandidat SDP-a

Marko Filipović: Rijeka će ostati crvena i slobodna

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Ja nisam performer niti influencer, neki će možda reći da sam preozbiljan, ali to sam ja. Marko, rekao je Marko Filipović



Rijeka će ostati crvena i slobodna jer Riječani žele otvoren i tolerantan grad, poručio je Marko Filipović SDP-ov kandidat za gradonačelnika Rijeke, na konferenciji za novinare, održanoj u arheološkom parku Principij, kojom je započeo predkampanju za izbore pod sloganom “Nova snaga grada”.


– To su moje životne vrijednosti i Riječani to znaju. Vjerujem da će mi dati povjerenje jer znam kako grad funkcionira, kako ga pojačati jer znaju da ću raditi u interesu grada. Ja nisam performer niti influencer, neki će možda reći da sam preozbiljan, ali to sam ja. Marko.


Riječani su dosad mnogo puta pokazali da znaju razmišljati i pametno birati u važnim trenucima kada se odlučivalo o budućnosti našeg grada.




Rijeka je nerijetko glasala drugačije od drugih sredina, a to znači da građani ovog grada nisu povodljivi, ne slijede zvijezde repatice, niti zabavljače koji im na mala vrata žele uvaliti konzervativnu priču. To u našem gradu ne prolazi, imam puno povjerenje u moje Riječane, rekao je Filipović.


Na što će se fokusirati


– Kao gradonačelnik, fokusirat ću se na ciljeve iz plana razvoja grada u idućem razdoblju koja ima četiri osnovna smjera; živjeti u Rijeci, kretati se u Rijeci, sačuvati Rijeku i raditi u Rijeci, najavio je.


Filipović se javnosti predstavio kao političar s osmogodišnjim iskustvom na mjestu zamjenika gradonačelnika Rijeke, koji, prema njegovim riječima, donosi nove ideje i rješenja za novi zamah u razvoju grada koji je uvijek bio na vjetrometini povijesti, ali je pri tom uvijek ostao svoj.



– Rijeka je sinonim za toleranciju, otvorenost i slobodu. Moja je odgovornost, kao i odgovornost SDP-a da ojačamo Rijeku i obranimo taj status slobodnog teritorija. Sa mnom na čelu Rijeka ostaje sigurna luka i vjerujem da će Riječani to prepoznati na izborima, rekao je Filipović, smatrajući da je došlo vrijeme za smjenu generacija i novi smjer u razvoju Rijeke.


– Za to je potrebna prava osoba. Zamjenik sam gradonačelnika već osam godina i sigurno znam kako sustav funkcionira, ali i komuniciram sa sugrađanima na dnevnoj bazi i znam što očekuju od gradonačelnika. Znam što je u gradu dobro postavljeno, ali isto tako znam i što možemo raditi bolje i brže, kazao je.


Istaknuo je potrebu za snažnijim rastom u svim segmentima gospodarstva, obrazovanja, kulture i drugih aspekata gradskog života.


– Isto tako, točno je da Rijeka mora brže rasti. Moj cilj je da Rijeka postane moderan sveučilišni grad za novo doba – otvoren, zelen, kreativan i pun života. I napravit ćemo to. Želim da Rijeka postane urbana mediteranska prijestolnica i imam jasan plan kako pokrenuti i ojačati Rijeku.


Rijeka je uvijek udarala ritam drugima i to će opet biti tako, rekao je Filipović koji kao prioritet svog programa ističe jačanje gospodarstva, a sve kroz pametne strateške odluke, inovativnu industriju i promišljena ulaganja u poboljšanje životnog standarda.


U njegovom mandatu, najavio je, gradit će se novi vrtići, bit će više ulaganja u poduzetništvo, kulturu, sport, zdravstvo, tehnologiju, ali i iskoristiti sve potencijale koje Rijeka ima za turizam, prvenstveno nautički.


Vizija razvoja


Jačanje gospodarstva, posebno malog i srednjeg poduzetništva, istaknuo je, pokretač je svih ostalih aktivnosti u životu grada.


– Pitanje je, naravno, kako to postići. Pred usvajanjem je novi plan razvoja Grada Rijeke za razdoblje 2021. – 2027. godine, u čijoj su izradi sudjelovali Riječanke i Riječani, kazao je Filipović koji u kampanju kreće upravo od tog plana jer riječ je o strateškom dokumentu za razvoj grada.


– Taj plan predstavlja osnovu za povlačenje još većih iznosa iz sredstava Europske unije, na natječajima iz novog financijskog ciklusa Unije, u čemu smo dosad bili vrlo uspješni. S obzirom da smo visokocentralizirana država, na taj izvor sredstava ćemo se morati osloniti.


Rijeka je već sada najuspješniji grad u Hrvatskoj po količini EU novca uloženog u razvoj samog grada, a na nama je da budemo još uspješniji i ulažemo u svaki kutak našeg grada. S time nastavljamo u punoj brzini, sve do jačanja društvenog standarda i u konačnici, do otvaranja novih, dobro plaćenih, radnih mjesta, naglasio je Filipović.


Njegova vizija razvoja uključuje i integriranje novog Art kvarta Benčić s Korzom, čime će se proširiti područje užeg centra Rijeke.


– Uz objekte u Benčiću koji su već obnovljeni, poput Muzeja Grada ili Dječje kuće, kao i one gdje su radovi u tijeku, poput Gradske knjižnice, u tijeku je i obnove željezničkog kolodvora i bivšeg Gracianija, uz druge projekte koji taj dio grada čini sve privlačnijim i za poslovne subjekte, rekao je Filipović.


Kao važne ciljeve istaknuo je i jačanje gradske infrastrukture, rješavanje prometnih problema, posebno parkiranja.


– Najmanje dvije nove javne garaže moraju biti izgrađene u novom mandatu. Fokusirat ćemo se i na kvalitetan sustav socijalne skrbi, u čemu je Rijeka i do sad bila jedan od predvodnika u Hrvatskoj, a jedan od ciljeva je i potpuna digitalizacija gradske uprave, u čemu također već sada daleko odskačemo od prosjeka Hrvatske, rekao je Filipović.


– Pozivam i sve sugrađane da u tome sudjeluju. Lansirana je i platforma za komunikaciju sa svima koji žele podijeliti platformu za razvoj grada s nama i pustiti Rijeku da uistinu poteče. Obišao sam gotovo sve mjesne odbore i obići ću ih više puta u ovoj kampanji.


Poznajem svaki kutak ovog grada i u razgovoru sa sugrađanima želim pokazati i pokrenuti novu snagu grada, rekao je Filipović koji je predstavio i svoju on line platformu za razgovor s Riječanima, na web adresi: www.markofilipovic.hr, kao i video spot “Nova snaga grada”, kojim će se biračima obratiti putem društvenih mreža i medija.


Sveučilišni grad i gradnja novih vrtića


Filipović je predstavio i kandidatkinju za zamjenika gradonačelnika, Sandru Krpan, potpredsjednicu riječke Gradske organizacije SDP-a koja je govorila o obrazovanju i mladima.


– Cilj je Rijeku pretvoriti u moderan sveučilišni grad za novo doba. Nemojmo zaboraviti da je Rijeka već sada grad s najuspješnijim Sveučilištem.


Ono čime se ponosimo je pokretanje Programa građanskog odgoja koji odgaja učenike da razmišljaju na drugačiji način, da se prema svemu postavljaju kritički, da budu otvorenog uma, empatični i svjesni svoje snage i uloge u društvu, rekla je Krpan, ističući i brigu za najmlađe stanovnike pri čemu je prioritet da svako dijete ima mjesto u vrtiću.


– Upravo je gradnja novih vrtića dio programa s kojim izlazimo na ove izbore. Mladi su istinska snaga svakog grada, pa tako i Rijeke, rekla je Krpan.


Podrška velikim tvrtkama


Filipović će, kazao je, odgovarajući na pitanja novinara, snažno podržavati i velike poslovne subjekte u Gradu i raditi na privlačenju novih.


– Znamo da je JGL pred novom velikom investicijom u proizvodne pogone i logistički centar, vrijednom pedesetak milijuna eura. 3. maj imao je svojih problema, ali Grad Rijeka stao je iza njih u krizi, za koju vjerujem da je završila i da će brodogradnja opstati.


Tu je i čitav niz drugih subjekata, poput Luke, a Rijeka je luka i luka je Rijeka, koliko god to možda otrcano zvuči, tako da ćemo jasno podržavati razvoj lučkog prometa i logistike. osim toga, ulaskom ozbiljnog investitora u LRH u Opatiji, mislim da oni imaju i velike planove u Rijeci, a mi ćemo kao Grad kroz prostorno-plansku dokumentaciju osigurati da se investicije u marinu u samom centru grada i ostvare, nakon što završi natječaj za Porto Baroš.


Tu je i jedna od najvećih investicija u turizam u Hrvatskoj, hotelski kompleks na Kostabeli, a treba naglasiti da će i Dječja bolnica Kantrida uskoro preseliti u nove prostore na Sušaku, što će osloboditi to turističko područje za daljnji razvoj, rekao je Filipović najavivši i gradnju šetnice uz more na potezu od Kantride do Preluka.