Gradsko vijeće

Riječki vijećnici podržali projekte urbane aglomeracije od 55.000.000€, evo što je Filipović morao mijenjati

Damir Cupać

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Na popravnom ispitu prošao je prijedlog gradonačelnika Marka Filipovića o Strategiji razvoja. Evo na što je morao pristati vezano uz autobazu Autotroleja na Školjiću



Gradsko vijeće iz drugog je pokušaja prihvatilo Strategiju razvoja Urbane aglomeracije Rijeka čime je omogućena realizacija ukupno 18 projekata, a pet riječkih, koji su ukupno vrijedni 55 milijuna eura europskih sredstava.


Na prošloj sjednici Gradskog vijeća zbog revitalizacije autobaze Autotroleja na Školjiću koja se našla među riječkim projektima, a bez da je to iskomunicirano i čime se odstupilo od dugogodišnjih planova, gradonačelnik Marko Filipović izgubio je većinu u gradskom parlamentu zbog čega je tada točku povukao s dnevnog reda.


Busevi sele u Baračevu


Korekcija u odnosu na tadašnju situaciju je ta je u novom prijedlogu ostalo istih pet projekata, ali je projekt jačanja sustava javnog prijevoza modificiran na način da se 50 autobusa na alternativna goriva, plin i struju, seli u Ulicu Milutina Barača, dok sve ostalo ostaje isto.





Modifikacija je rezultirala podržavanjem Strategije na način da su za nju glasali vijećnici SDP-ove koalicije, PGS-a, Možemo Rijeka, Davor Štimac i HDZ-ova vijećnica Štefica Jagić Rađa, suzdržani su bili ostali vijećnici HDZ-a i bvijećnici Mosta, dok su protiv bili vijećnici Akcije mladih, Unije Kvarnera, Iva Rinčić i Maša Magzan.


Riječki projekti koji će sada krenuti u realizaciju, uz modernizaciju sustava javnog prijevoza i na gradskim i na prigradskim linijama koji je vrijedan osam milijuna eura, su obnova toplinarstva (5,8 milijuna eura, uređenje postojeće sportsko-obrazovne infrastrukture na Trsatu (8,5 milijuna eura), uređenje zgrade Exportdrva na Delti (13 milijuna eura) i uređenje Teatrina u Art kvartu (1,3 milijuna eura).



Za razliku od prošle sjednice, kada je odmah bilo jasno da odluka neće proći budući da su se PGS i Možemo očitovali protiv nje, ovaj put odmah je bilo jasno da će Strategija dobiti zeleno svjetlo budući da su vijećnici tih stranaka i dalje bili kritični prema riječkom gradonačelniku i njegovom načinu rada, ali su procijenili da je manja šteta prihvatiti nedorečen prijedlog, nego zaustaviti realizaciju svih 18 projekata, a od toga pet riječkih, koji su vrijedni milijune eura iz europskih fondova.


Suzdržanošću izbjegao blamažu


Gradonačelnik Marko Filipović tijekom je rasprave uglavnom ostajao po strani kako bi suzdržanošću izbjegao blamažu s prošle sjednice i podsjećanje na nju.



Tako su materijal Strategije obrazložili pročelnica Upravnog odjela za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo Ljiljana Buljan i direktor Autotroleja Robert Mrvčić.


Oni su pojasnili da će se dio voznog parka preseliti u Ulicu Milutina Barača, da će doći do zamjene zemljišta na način da će Autotrolej dobiti gradsko zemljište na kojemu zakup ima tvrtka Metis, a da će Grad Rijeka postati vlasnik bazena na Školjiću.


Sastavni dio toga dijela projekta projekta je i izrada biciklističke staze od 18 kilometara od Preluka do središta Rijeke.


No oboje su u izlaganju bilo prilično nejasno u vezi sa sudbinom Autotrolejeve autobaze na Školjiću pa se raspravljalo uglavnom o toj temi.


Sporan prostor Školjića


Iva Rinčić (Nezavisna) podsjetila je da je sporan bio prostor Školjića.



– Uz to iz materijala koje smo dobili vidljivo je da je sporna i ocjena dokumenata Strategije jer se u njoj upozorava na otežano praćenje, ostvarivanje i vrednovanje.


Prije dva mjeseca točka je povučena s dnevnog reda i nije nam jasno zašto i dalje u materijalima nema riječi o tome kakva je sudbina cjelovitog Školjića.


Nije nam jasno seli li se Autotrolej u potpunosti sa Školjića ili će nastaviti djelovati na dvije lokacije. Gradonačelnik Filipović nam je objašnjavao da Školjić zaslužuje revitalizaciju, a sada imamo novu lokaciju u Ulici Milutina Barača.


Nikakve analize koje smo tražili nismo dobili ni ovaj put. Na ovaj način se pokušava zaobići problem koji je nastao, a cjelovitog i sustavnog rješenja i dalje nemamo, ocijenila je Rinčić.



Tea Mičić Badurina (PGS) izrazila je djelomično zadovoljstvo predloženim izmjenama i najavila da će njezina stranka podržati Strategiju razvoja Urbane aglomeracije Rijeka.


Nije joj jasno zbog čega se to nije moglo napraviti na prošloj sjednici Gradskog vijeća budući da rješenje s Baračevom ulicom postoji od 2016. godine.


Nije rješenje, ali je prvi korak


Nebojša Zelič (Možemo) podsjetio je da je njegova stranka prošli put bila protiv prijedloga budući da se u njemu našlo betoniranje autobaze na Školjiću.


– Ovo nije rješenje autobaze, kao ni biciklističke staze, ali je prvi korak ka tom cilju. Izražavam žaljenje da je do svega ovoga došlo jer se s prijašnjim rješenjem išlo protiv svih razvojnih prostorno-planskih dokumenata Grada Rijeke, izjavio je Zelič.


Budući da se u raspravi počelo postavljati pitanje o sudbini autobaze Autotroleja na Školjiću, direktor Autotroleja Robert Mrvčić pojasnio je da na Mlaku sele autobusi na alternativna goriva, a ostalo za sada, dok se nešto ne promijeni, ostaje na Školjiću.


Ogorčeni Vivoda: Ovo je sramotno


Vedran Vivoda (Akcija mladih) poručio je da je mislio da je gradonačelnik sa svojim prijedlozima dotaknuo dno, a da mu se čini da je sve zajedno ovaj put još i gore.



– Tužno i žalosno je koliko je sadašnja riječka vlast bezidejna. U ovom riječkom projektu prepisan je projekt Općine Lovran, samo što se na iznos investicije dodala još jedna nula.


Malo se ubacila biciklistička staza kako bi se udobrovoljili vijećnici, a dobili smo frankeštajn projekt koji ne rješava ništa. Ništa se ni građane nije pitalo.


Na kraju nije riješen prostor Školjića, nismo osigurali europska sredstva za bazen, nije riješena autobaza, a sve zbog toga što vlast ne zna kako planirati razvojne projekte.


Kada je riječ o uređenju Exportdrva, i to je promašaj jer se za 13 milijuna eura mogla izgraditi nova i namjenska zgrada, a ovako ćemo postojeći objekt koji je ruiniran pretvoriti u projekt novog Galeba, ali na kopnu.


I u to uložiti 13 milijuna eura. Isto vrijedi i za projekt uređenja Teatrina. Mi ne možemo iz materijala iščitati što će tamo točno biti, samo se navodi da je riječ o multidisciplinarnoj dvorani. Ovakav prijedlog se ne može podržati jer je sramotan, ogorčen je bio Vivoda.


Mostovci: Sad vidimo da rješenja postoje


Sabina Marov (Most), kao i njezina stranačka kolegica Petra Mandić, ocijenile su da su riječki projekti točkasti, nepovezani i da se ne vidi koherentna cjelina i što se htjelo postići.


Marov je navela iz Strategije nekoliko projekata iz okolnih općina i gradova koji su po njenoj ocjeni takvi da je i riječka vlast mogla nešto naučiti.


“Sada imamo načelo da je bolje išta nego ništa, a europski novac koristi se za dekorativne mjere”, naglasila je Marov.


Aleksandar Saša Milaković (Most) podsjetio je na uvjeravanje gradonačelnika Filipovića da alternative autobazi na Školjiću nema, da bi za dva mjeseca ponudio alternativu.


– Rješenja postoje što sada vidimo. Nisu cjelovita, ali postoje. Autotrolej ima na Školjići oko 15.000 kvadrata, a sada dijelom seli na lokaciju koja ima oko 8.000 kvadrata.


Kada bi se našla slično zemljište, stvorili bi se uvjeti za potpuno preseljenje Autotroleja i revitalizaciju prostora Školjića.


Apeliram na vijećnike SDP-a da dobro razmisle kakve prijedloge su spremni podržati budući da smo prošli put bili na korak do katastrofe, podsjetio je Milaković.


Gradonačelnik Marko Filipović poručio je da je u rekordnom roku ponudio alternativu kako se ne bi zaustavili projekti vrijedni 55 milijuna eura. Apelirao je da se Strategija razvoja Urbane aglomeracije Rijeka podrži što se u konačnici dogodilo.