Erasmus+

‘From Rijeka to Europe’: Riječki srednjoškolci putuju u Španjolsku na stručnu praksu

Ingrid Šestan Kučić

Tijekom pet radnih dana, učenici će odlaziti na osmosatnu praksu kod poslodavaca u Zaragozi / Foto V. KARUZA

Tijekom pet radnih dana, učenici će odlaziti na osmosatnu praksu kod poslodavaca u Zaragozi / Foto V. KARUZA

Ovog tjedna u Španjolsku putuje čak 40 učenika četiriju riječkih škola koji će u Zaragozi odrađivati stručnu praksu i to u trajanju od 28 dana



RIJEKA – »From Rijeka to Europe« FRE naziv je Erasmus+ projekta čiji je nositelj Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka u partnerstvu s Prirodoslovnom i grafičkom školom Rijeka, Građevinskom tehničkom školom Rijeka te Srednjom školom za elektrotehniku i računalstvo Rijeka, a u sklopu kojeg ovog tjedna u Španjolsku putuje čak 40 učenika tih škola koji će u Zaragozi odrađivati stručnu praksu i to u trajanju od 28 dana. Pojašnjavajući da je projekt realiziran u sklopu Erasmus+ projekta, u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe Europske unije, ravnatelj Elektroindustrijske i obrtničke škole, Darko Bašić, kaže da je cilj projekta promoviranje učeničkih mobilnosti tijekom srednjoškolskog obrazovanja.



Stručna praksa


 


– Svrha mu je unaprjeđenje strukovnih kompetencija učenika kroz stručnu praksu kod poslodavaca u inozemstvu, a jednako tako osnaživanje jezičnih kompetencija, razvijanje samostalnosti i odgovornosti učenika te multikulturalnosti. Mobilnošću je obuhvaćeno ukupno 40 učenika iz četiri srednje strukovne škole – Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka, Prirodoslovna i grafička škola Rijeka, Građevinska tehnička škola Rijeka te Srednja škola za elektrotehniku i računalstvo. Svi učenici pohađaju treći ili četvrti razred četverogodišnje strukovne kvalifikacije elektrotehnike i automatike, računalnog inženjerstva, kemijskog i okolišnog inženjerstva te građevinarstva i arhitekture. Uz učenike, u provedbi projekta, sudjeluje ukupno i četiri mentora-pratitelja, po jedan iz svake škole. Projekt se odvija u gradu Zaragoza u Španjolskoj u suradnji s poduzećima, odnosno tvrtkama koje su specijalizirane za struke obuhvaćene mobilnošću. Španjolski partner Asociacon Mundus pomogao nam je u pronalasku i odabiru adekvatnih tvrtki koje su proaktivne u području svog djelovanja kako bi iste primile naše učenike i osigurale im adekvatan i ugodan boravak tijekom odrade stručne prakse, pojašnjava ravnatelj. Učenici će, dodaje, svakodnevno, tijekom pet radnih dana odlaziti na osmosatnu praksu kod poslodavaca. Prema svojim strukama u kojima se školuju, sudjelovat će u redovnim aktivnostima i poslovima tvrtki u kojima odrađuju praksu te će kreirati uobičajeni radni proces okoline u kojoj se nalaze.




 


Slobodno vrijeme


 


– U slobodno vrijeme, vikendom, imaju organizirane kulturološke aktivnosti – posjete samostanu Monasterio de Piedra, razgled grada turističkim autobusom i posjet akvarijumu Zaragoze – Acuario de Zaragoza. Također, u sklopu boravka organiziran je i posjet Barceloni uz vođeni razgled grada. Realizacija je pokrenuta prijavom na natječaj za mobilnost 2018. godine te je mobilnost koja se trebala održati u školskoj godini 2019./2020. odgođena uslijed pandemije bolesti COVID-19. Četiri strukovne škole oformile su konzorcij, te zajedničkim snagama kreirale projekt iz temelja koji je prošao stručnu evaluaciju od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije te konačno i odobren za realizaciju, navodi Bašić.


Nakon povratka, učenici će kroz primjere dobre prakse dijeliti stečena iskustva i znanja kroz različite oblike i održavanjem prezentacija, izradom digitalnih videouradaka, promocijom stečenog znanja u redovnoj nastavi.


– Jednako tako, u postupku diseminacije izrazit će svoje zadovoljstvo stečenim iskustvima te istaknuti na koji način im sudjelovanje u mobilnosti pomaže u budućem zaposlenju, odnosno upisu na studij. Po uspješno odrađenoj stručnoj praksi i povratku u Hrvatsku, učenicima će biti dodijeljeni međunarodni certifikati s pripadajućim kreditnim ECVET bodovima kojima se dodatno ističe kvaliteta njihovih znanja i kompetencija, zaključuje Bašić.