Pred pucanjem

Riječki javni prijevoz u rasulu. Autobusi pretrpani, a na stanici se čeka i po 40 minuta

Marinko Glavan

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Autotrolej teško održava i prije dva tjedna reducirani vozni red



RIJEKA – Nakon što je Autotrolej prije dva tjedna, zbog nedostatka vozača, uveo novi vozni red sa smanjenim brojem polazaka autobusa na gradskim linijama u Rijeci, brojni korisnici usluge javnog gradskog prijevoza žale se da ni takav, reducirani vozni red, Autotrolej nije u stanju održavati te da se i dalje događaju izostanci pojedinih polazaka autobusa.


Kritične linije 2, 5 i 6


Uz to, autobusi na najopterećenijim gradskim linijama često se, u satima vršnog opterećenja, ujutro i poslijepodne, popune već na prvih nekoliko stanica pa na ostalima više naprosto nema mjesta za ukrcaj dodatnih putnika, pri čemu se vozači niti ne zaustavljaju na nekim stanicama te su mnogi bili primorani čekati idući polazak te zakasnili na posao, na nastavu ili druge dogovorene obaveze.


Problem pretrpanosti autobusa posebno je izražen na linijama broj 2, 6 i 5, čiji je broj polazaka zanačajno reduciran s novim redom vožnje.




Autotrolej je u novom redu vožnje, prije dva tjedna, radnim danom ukinuo čak 42 od 495 dnevnih polazaka, što je oko devet posto od ukupnog broja.


Od toga je na liniji broj 5 dnevni broj polazaka smanjen za čak 12, na liniji broj 6 za njih devet, a na liniji broj 2 za šest.


Takvo drastično smanjenje neminovno je dovelo do pojačanih gužvi u autobusima u »špicama«, što se dodatno pogoršava činjenicom da povremeno i dalje izostaju pojedini polasci autobusa.


Jedan od naših sugovornika tako tvrdi da je prije dva dana autobus čekao četrdeset minuta, i to ne autobus na jednoj, nego na bilo kojoj od tri autobusne linije koje voze od stanice u Vukovarskoj ulici, u blizini Tehničkog fakulteta i Tehničke škole.


– Na stanicu sam došao u 18.52, a prvi autobus na tri linije koje su mi odgovarale – 6, 7 i 7a, stigao je tek u 19.31, dakle 39 minuta kasnije.


U srijedu, na radni dan, u vrijeme kad se učenici vraćaju kućama iz škola. Za vrijeme čekanja, po mojoj procjeni, na stanici se skupilo više desetaka učenika pa smo se jedva ukrcali u autobus, kaže putnik.


Stanje je još gore nedjeljom, kad su polasci gradskih autobusa rjeđi od susreta sa sredozemnom medvjedicom na Jadranu, budući da je tim danom ukinuto gotovo 70 polazaka.


Dolazak stranaca


Nedovoljno polazaka autobusa, gužve u njima, nezadovoljni putnici i nedovoljan broj nezadovoljnih vozača koji traže veće plaće, današnje je stanje u Autotroleju, a o tome kako ove probleme namjeravaju riješiti, upit smo poslali i gradskoj upravi.


Odgovorio nam je gradonačelnik Marko Filipović, u prvom redu ističući kako je nedostatak radne snage najveći problem u poslovanju ovog komunalnog društva.


– Nažalost, ovo je problem s kojim se suočavaju brojni poslovni subjekti, uključujući i one koji posluju komercijalno i mogu ponuditi značajno veća primanja od društava koja se bave komunalnom djelatnošću, odnosno pružaju javnu uslugu.


U proteklom razdoblju, osim što su se kontinuirano povećavala materijalna prava radnika, osobito vozača, KD Autotrolej d.o.o. na čelu s direktorom Robertom Mrvčićem je poduzimao i niz drugih mjera radi dugoročnog rješavanja ovog problema i to kroz plaćanje prekvalifikacije potencijalnim vozačima koji nemaju odgovarajuću stručnu spremu i kategoriju, širenje uobičajene mreže oglašavanja potreba za radnicima na portalima za zapošljavanje, Facebook stranici, displejima u autobusima te kroz oglašavanje na autobusnim stajalištima.


Uz navedene mjere, KD Autotrolej d.o.o. je odlučio zaposliti i strane radnike.


Prema posljednjim informacijama koje sam dobio od direktora, za prvih 15 radnika izdane su radne dozvole te se čeka izdavanje viza. KD Autotrolej d.o.o. je u neprestanoj komunikaciji kako s agencijom, tako i s tijelima nadležnim za izdavanje potrebnih akata, sve kako bi strani radnici mogli što prije početi raditi, čime bi se svakako u najvećoj mjeri pridonijelo rješavanju problema s nedostatkom radne snage i reduciranim voznim redom.


Prema informaciji koju sam dobio od direktora, u KD-u Autotrolej d.o.o. započeli su kolektivni pregovori između predstavnika poslodavca i radnika odmah nakon što su predstavnici Sindikata pokrenuli inicijativu te su pregovori trenutno u začetku. Konkretno, održan je tek jedan sastanak pregovaračkog tima, zbog čega konkretnije informacije o povećanju plaće u ovom trenutku nije moguće dati.


Kroz naredni period, u ovisnosti o sadržaju zahtjeva Sindikata, o mogućnostima prihvaćanja istih bit će potrebno sazvati i Skupštinu KD-a Autotrolej d.o.o., odgovorio je gradonačelnik, podsjećajući da se u Autotroleju kontinuirano povećavaju materijalna prava radnika.