Dugogodišnji san

Riječka riva konačno ostaje bez automobila, doznajemo sve detalje velike transformacije centra grada

Bruna Matičić

Foto Angela Maksimović

Foto Angela Maksimović

Plan Lučke uprave Rijeka, koji se dugo najavljivao, uskoro će biti realiziran



O potrebi, pa i korisnosti oslobađanja riječke rive od automobila govori se već desetljećima, a dugogodišnji san Riječana mogao bi se ostvariti već krajem ove godine.


Naime, okretanje Rijeke prema moru postat će realnost preuređenjem natkrivenog skladišnog prostora na Delti iza zgrade Exportdrva na koji će se prebaciti kompletan parking s Putničke obale.


Dodir s morem


Plan je to Lučke uprave Rijeka koja gospodari ovim prostorima i, premda smo projekt najavili još početkom 2021. godine, ostvarivanjem svih potrebnih uvjeta on će se ove godine i realizirati, a budući parkirni prostor u funkciji će biti sve dok ne zaživi projekt Žabica.




– Osnovni preduvjet početka realizacije novog parkinga na Delti bilo je stupanje na snagu koncesijskog ugovora za ACI Gitone u Porto Barošu, što je ostvareno.


Sljedeći uvjet jest tvrtki Luka Rijeka omogućiti prebacivanje aktivnosti s prostora Delte u Bazen Rijeka, a to ćemo ostvariti u nadolazećih mjesec dana betoniranjem prostora nekadašnjeg skladišta broj 7 na Bečkoj obali.


Nakon toga možemo krenuti u postupak raspisivanja natječaja za privremeni parkirališni prostor na Delti, čime ćemo rivu osloboditi od automobila, a građani će konačno dobiti dodir s morem – rekao nam je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.



Ističe kako će novi parkirališni prostor imati oko 600 parkirnih mjesta, više nego sadašnja Putnička obala, što je dovoljno da se kompletni kapacitet s rive prebaci na prostor iza Exportdrva te se u potpunosti zadovolje potrebe.


Prema njegovim riječima natječaj za odabir koncesionara novog parkirališnog prostora na Delti Lučka uprava Rijeka raspisat će najkasnije u rujnu ove godine, a po odabiru, obaveza koncesionara bit će da prostor uredi, očisti i pripremi za obavljanje parkirališne djelatnosti.


Osim prilagođavanja i uređenja parkirališnog prostora, Vukorepa je naglasio i potrebu izvršenja nove prometne regulacije koja će omogućiti skretanje s ceste D404 lijevo te ulaz u parkiralište.


– U svemu vidim nekoliko pozitivnih stvari. Ljudima otvaramo rivu koja će konačno biti bez automobila, a parkirališnu uslugu prebacujemo u neposrednu blizinu koja će pružati kvalitetniju uslugu jer će biti natkrivena. Istovremeno uži centar grada, koji će prema svim najavama postati veliko gradilište, rasteretit će se od automobila, smatra Vukorepa.


Prostor za građane


U riječkoj Lučkoj upravi nadaju se da će sve biti gotovo u zadnjem kvartalu ove godine, a do otvaranja novog parkirališnog prostora po potrebi će se produžiti koncesijski ugovor na dosadašnjem prostoru Rive koji u međuvremenu ističe, a kojim trenutno upravlja gradska tvrtka Rijeka plus.


Međutim, spomenuti prostor iza Exportdrva, ističe Vukorepa, samo će se privremeno koristiti za parkirališnu djelatnost u sljedećih pet godina, odnosno onoliko koliko bude potreba do izgradnje kompleksa Žabica, novog autobusnog kolodvora i planirane parkirališne garaže s 800 parkirališnih mjesta.



Ono što je sigurno, Rijeka će novu 2024. godinu dočekati bez parkiranih automobila na rivi s novim prostorom za nesmetano šetanje uz more.


Takav obalni prostor u potpunosti otvoren građanima i posjetiteljima mogao bi biti obogaćen i raznima novim sadržajima, budući da Lučka uprava Rijeka u planu ima izgradnju višenamjenskog objekta koji bi se vizualno, ali i funkcionalno uklopio u postojeći.


Green park


– Trenutno radimo i na projektu green parka na Gatu Karoline Riječke, a radi se o izgradnji objekta koji bi bio smješten uz popularnu “Karolinu”.


Nova multifunkcionalna dvorana bila bi energetski neovisna te bi se tijekom cijele godine u njoj mogle održavati razne aktivnosti poput konferencija, festivala, ali i postavljanje klizališta, odnosno sve one aktivnosti koje se sada na tom prostoru odvijaju.


Projekt je trenutno u izradi, a pred kraj ove godine planiramo ga predstaviti javnosti, najavio je Vukorepa. Također, doznajemo kako se u dogovoru s Gradom Rijekom aktivno traži i nova lokacija za putnički terminal.


– Realizacijom svih projekata koji su u tijeku ili se tek planiraju, grad Rijeka će do 2025. godine poprimiti potpuno drugačiju vizuru, a obogaćen novim sadržajima namijenjenim građanima i posjetiteljima, uz putničke brodove i modernu marinu u Porto Barošu na tragu je da se pretvori u pravo nautičko središte, zaključio je Vukorepa.