
Foto Nikola Blagojević
Provjerili smo u Rijeka Gatewayu o čemu se radi
povezane vijesti
- Novi terminal još nije ni počeo s radom, a građani već umorni od sirena i “bipanja”. Doznali smo što se događa
- Na Zagrebačku obalu stigao vlak s kontejnerima, trebali bi mijenjati 350 kamiona dnevno
- Jako raste lučki promet, posebno tekućih tereta i kontejnera: ‘Bili smo u pravu s razvojem terminala na Škrljevu’
RIJEKA – Prošlog tjedna pisali smo o pritužbama građana na buku, odnosno zvuk sirena prilikom pokretanja dizalica na Rijeka Gateway (RGW) kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali, no dio stanara u okolnim naseljima žali se i na prekomjerno svjetlosno zagađenje s terminala u noćnim satima.
Konkretno, nekima od njih smeta prejaka svjetlost noću, a upozoravaju i da dio reflektora na terminalu nije usmjeren na površinu terminala, već prema zgradama u kojima žive.
Zbog toga smo RGW-u, tvrtki koja upravlja kontejnerskim terminalom, poslali upit kane li poduzeti dodatne mjere za smanjenje svjetlosnog zagađenja.
Rasipanje svjetlosti
Iz RGW-a su, prilikom opremanja terminala, podsjećamo, najavljivali kako će sustav rasvjete biti optimiziran na način da čim manje utječe na okolne gradske četvrti, uz automatizirano upravljanje i gašenje svjetala na dijelovima terminala na kojima se u određenom trenutku ne odvijaju nikakve operacije s teretom, kao i da će rasvjetna tijela biti opremljena štitnicima s ciljem smanjenja rasipanja svjetlosti.
Iz RGW-a odgovaraju kako je trenutačno u tijeku testni period tijekom kojeg će se optimizirati rad terminala i opreme.
– Terminal se trenutačno nalazi u testnom razdoblju tijekom kojeg usklađujemo i kalibriramo sve procese, opremu i procedure, uključujući rasvjetu. Sigurnost naših zaposlenika, osobito tijekom noćnih operacija, naš je apsolutni prioritet i zakonska obveza, zbog čega je rasvjeta nužna za nesmetano i sigurno odvijanje rada. Rijeka Gateway je već proveo niz mjera za smanjenje svjetlosnog onečišćenja, a s obzirom na ugrađenu suvremenu tehnologiju, nastavit ćemo s optimizacijom uz održavanje potrebnih sigurnosnih standarda.
Sirene i »bipanje«
Cilj nam je pronaći optimalna rješenja koja će minimalizirati negativne utjecaje na okoliš, potvrđujući našu predanost da budemo odgovoran i dobar susjed te da poslujemo sigurno i u skladu sa zakonom, stoji u odgovoru RGW-a.
Što se buke tiče, kako smo pisali prošlog tjedna, građani su se žalili na zavijajuće sirene i »bipanje« prilikom pokretanja terminalske opreme, umjesto najavljenog »bijelog šuma«, a iz RGW-a je odgovoreno kako se prilikom testiranja pokazalo da dio opreme nije opremljen sustavom bijelog šuma, kao i da bi problem trebao uskoro biti riješen zamjenom zvučnih alarma, uz ispriku građanima.
Pritom su već poduzete određene mjere – tehnički tim RGW-a je privremeno pokušao smanjiti intenzitet postojećeg zvučnog upozorenja koliko je to trenutačno moguće, zadržavajući pritom nužnu razinu sigurnosti, a pokrenuta je i hitna nabava naprednog sustava za bijeli šum, koji bi trebao biti instaliran do kraja ovog tjedna.
Novi sustav, tvrde iz RGW-a, koji je naručen imat će pametnu tehnologiju namijenjenu urbanim područjima koja osigurava da jačina zvuka bude u okviru svega tek 5 do 10 dB iznad razine pozadinske buke.