I DALJE RADE

Restorani u Rijeci pretvoreni u kuhinje za dopremu hrane: ‘Dostava se sve više traži i sigurna je’

Biljana Savić

Foto R. BRMALJ

Foto R. BRMALJ

Restorani se maksimalno prilagođavaju nastaloj situaciji tako da će većina njih nastaviti raditi isključivo kao kuhinje za dostavu hrane. Veliki naglasak stavljaju na sigurnost radnika i visoku razinu higijene



RIJEKA – Dok klasične dostave pizza i brze hrane u Rijeci bilježe pad prometa, barem su nam tako rekli vlasnici nekoliko fast food riječkih objekata koji rade isključivo dostavu, oblik Wolt dostave ne bilježi značajnije promjene. Dapače, rade pojačano.


Barem tako kažu u Woltu Hrvatska. Doduše, Wolt nije jedini koji se time bavi, tu je i Glovo, te još neki.


– No, još ne možemo sa sigurnošću reći je li to posljedica utjecaja nastale situacije i pojave COVID-19 virusa te koliki je zapravo utjecaj na cjelokupno poslovanje.




Wolt i dalje nastavlja redovno pratiti zabilježene brojke u svim najvažnijim segmentima poslovanja, ali za sada je još ipak prerano donositi konkretnije zaključke.



U Rijeci je u podnudi i malo drukčija vrsta hrane pa se naručiti može i lakto-vegetarijanski meni, odnosno jela spravljena od sezonskih namirnica koja se korisnicima dostavljaju u tifanu, odnosno posudici od nehrđajućeg čelika koja se sastoji od više katova u kojoj je serviran cjeloviti obrok, i to glavno jelo, salata i kolač. Cijeli koncept bazira se na povratnoj ambalaži i tome da korisnici doma imaju tifan koji se razmjenjuje puno za prazno. Ovaj način serviranja čuva okoliš, a hranu održava svježom, toplom i higijenski prikladnom za konzumiranje. Osim u posebnim posudicama, obroci se mogu dostaviti i u jednokratnoj aluminijskoj ambalaži. (B. M.)



Što se tiče vrste jela koje korisnici naručuju posljednjih dana, nismo primijetili nikakve značajne promjene u navikama i preferencijama korisnika.


Kako Wolt aplikacija ne podržava upotrebu gotovine prilikom naručivanja, rekli bismo da su dostavljači s nama maksimalno zaštićeni te zahvaljujući takvom načinu rada, Wolt nije doživio nikakve oscilacije ili šokove što se tiče navika plaćanja korisnika.


Bilježimo veću potražnju poduzeća da vlastitim zaposlenicima omoguće besplatnu dostavu ili korištenje kupona preko Wolta. Pozivamo i ostala poduzeća i korporacije da nas kontaktiraju te da zajedničkim snagama pomognemo restoranima i ponudimo što optimalnije rješenje te olakšamo svakodnevicu u nadolazećim tjednima, kažu nam u Woltu.


Dodatne akcije


Kad je riječ o modelu poslovanja, ističu da su do sada već napravljeni određeni koraci te da će se maksimalno potruditi da budu spremni u što kraćem roku poduzeti i dodatne akcije, ovisno o tome kako će se situacija razvijati.


– Do sada smo implementirali zdravstvene, tehničke i mjere potpore dostavljačima u sprečavanju širenja COVID-19 virusa.


Wolt je hitno implementirao unutar aplikacije funkcionalnost (contactless delivery) putem koje korisnici mogu naručiti hranu te je preuzeti bez kontakta s dostavljačem, što znači da će dostavljena hrana biti ostavljena na vratima ili ulazima.


Obavijestili smo sve Wolt partnere dostavljače o preporukama Svjetske zdravstvene organizacije i nadležnih vlasti na koji način da zaštite sebe i druge od COVID-19 virusa.


To se konkretno odnosi na održavanje higijene ruku, smanjivanje ljudskog kontakta kako u restoranima, tako i na vratima kupaca. Svakom dostavljaču subvencioniramo dezinfekcijski gel u iznosu od 30 kuna svaki uz razumno konzumiranje gelova, kažu u Woltu.


Za sada, ističu, nismo zabilježili ni jedan raskid suradnje zbog nastale situacije, ali je nešto manji broj restorana zbog opreza privremeno stao s radom.


Rade i dalje


– Tu govorimo o desetak restorana.


Restorani se maksimalno prilagođavaju nastaloj situaciji, tako da će velika većina njih nastaviti raditi u vidu »dark kitchena«, odnosno isključivo kao kuhinje za dostavu hrane.


Ono na što restorani stavljaju veliki naglasak je sigurnost radnika i visoka razina higijene. Wolt u suradnji s restoranima traži najbolja moguća rješenja pa je tako jedna od uputa da se unutar restorana pripremi posebno »pick-up« mjesto s kojeg će dostavljači preuzimati hranu, a sve s ciljem kako bi se u potpunosti izbjegao fizički kontakt.


Vjerujemo da vladajuće strukture u ovom trenutku rade sve što mogu te im ovim putem pružamo potporu i stojimo na raspolaganju.