
Foto Marko Gracin
Cilj je da veliki dok ponovo bude u funkciji sredinom kolovoza ove godine
povezane vijesti
Ljetni mjeseci u remontnoj djelatnosti u pravilu donose lagano zatišje na dokovima, a u brodogradilištu »Viktor Lenac« predstojeće će mjesece velikim dijelom posvetiti sami sebi, odnosno nastavku radova na obnovi njihovog najvećeg doka, »jedanaestice«.
Novi pontoni
Prije otprilike dvije godine u ovom su brodogradilištu krenuli sa značajnijim investicijskim ciklusom u obnovu ovog doka, što je bila nužnost. Osim zahvata na samom doku u smislu obnove njegove strukture, nabavljena su i dva nova pontona, svaki dužine 78 metara, širine 23 i visine od gotovo osam metara, koji su izgrađeni u riječkom brodogradilištu i isporučeni prošle godine. Najveći dok u Martinšćici ima, naime, devet pontona, a novima se mijenjalo one koji su u operativnom radu bili najizloženiji. Kao što je poznato, prva zamjena uspješno je odrađena u ljeto prošle godine, no nekoliko mjeseci kasnije kod pokušaja ugradnje drugog pontona pojavili su se određeni tehnički problemi. S obzirom na to da ovaj zahvat zahtijeva povoljne vremenske prilike, kao i visoke zaposlenosti samog Doka 11, zamjena drugog pontona pomakla se prema ovom ljetu kada uobičajeno vlada zatišje na remontnom tržištu.
Kako doznajemo od člana uprave »Viktora Lenca« Luke Hrboke, u tijeku su pripremni radovi za nastavak obnove Doka 11, nakon čega će uslijediti i zamjena drugog pontona što će obilježiti predstojeće ljetne mjesece u ovom brodogradilištu u Martinšćici. Cilj je, doznajemo od Hrboke, da veliki dok ponovo bude u funkciji sredinom kolovoza ove godine.
»Prince Abdulaziza«
Raspoloživost dokovskih kapaciteta u predstojećim mjesecima diktirat će i skori ulazak »Prince Abdulaziza« u Dok 5, a u kojem će se ova megajahta zadržati nekoliko mjeseci zbog radova na tretmanu vanjske oplate. Ova jahta, za koju se može iščitati da je u vlasništvu saudijske kraljevske obitelji, već je dugo »stanovnik« brodogradilišta u Martinšćici u koji je uplovila prije više od tri godine na veliki remont i preuređenje. U javnosti nije nikad službeno objavljena točna vrijednost poslova koje je na ovom projektu ugovorio i dobrim dijelom već odradio »Viktor Lenac«, osim da je u pitanju iznos veći od 20 milijuna eura, što je svojevremeno iskomunicirano objavom na Zagrebačkoj burzi. Radovi na (pre)uređenju »Prince Abdulaziza« i dalje traju i, po svemu sudeći, ova 147-metarska jahta, koja je izgrađena 1984. godine u nekadašnjem najvećem danskom brodogradilištu Helsingor Vaerft i do 2006. godine nosila je titulu najveće na svijetu, zadržat će se u »Lencu« i iduće godine.
U tijeku pregovori
Ovih dana s redovnog godišnjeg remonta isplovio je Jadrolinijin brod »Marko Polo«, a u doku RI-38 trenutačno je još jedan brod iz flote ovog linijskog brodara – trajekt »Valun«. Prije ulaska saudijske jahte, u Doku 5 paralelno se odrađuju radovi na tegljaču Jadranskog pomorskog servisa »Champion« i brodu dizalici talijanske kompanije Micoperi, koji su na remontu.
Na Doku 11 finišira se projekt koji je »Lenac« ugovorio s poznatom belgijskom grupacijom Deme Group, koja slovi za jednu od najvećih dredging kompanija na svijetu. Riječ je o jednom njihovom brodu za jaružanje, svakako dobrodošlom poslu za ovo remontno brodogradilište zbog ugovorenog obima specijaliziranog posla, a s istom se kompanijom upravo pregovara oko još jednog potencijalnog posla za »Viktor Lenac«. Aktualni radovi na Demeovom dredgeru trebali bi biti završeni do konca lipnja, nakon čega se kreće s intenzivnim zahvatima na samom doku i ugradnji drugog pontona.