Problemi s dostavom pošiljaka

RAČUNI KASNE U 21. stoljeću poštar je u Rijeci postao – čežnja

Biljana Savić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

U HP-u kažu, pak, da je kvaliteta rada sve bolja, »što potvrđuje i znatno niži broj prigovora u odnosu na prošla razdoblja«. Navode da je za Kantridu od početka prosinca lani primljeno 5 prigovora od čega niti jedan opravdan, a za Bulevard tri, od čega 1 opravdan



RIJEKA  Evo priče o tome kako je u Rijeci u 21. stoljeću poštar postao čežnja i kako je nona Slavka ostala bez telefona baš kad je trebala zvati sina da je vozi »na očno«, kako sad mora čekati novi termin na oftalmologiji, i kako je ostala i bez televizijskog programa koji joj jedini pravi društvo u samačkoj umirovljeničkoj svakodnevici.


Pisma i računi u velikoj poštarskoj torbi prilično su diskrepantan pojam u odnosu na 21. stoljeće, dakle netbanking, e-račune i m token, odnosno pojmove za koje većina starije populacije nikad nije ni čula.


Primjera je puno


Naš je list već nekoliko puta pisao kako pošiljke kasne ili uopće ne dolaze, kako poštara nema, a sada su se ponovo stanovnici brojnih riječkih kvartova, a najviše Kantride i Bulevarda, požalili i tvrde da poštara nisu vidjeli ni po dva tjedna. Dakle, situacija je bila ovakva – umirovljenici ebanking nemaju, golubovi pismonoše su stvar prošlosti, a poštara nema, pa nema.




– Sve ću vam reć’. Zvali su me da će mi isključiti televiziju i telefon, jer nisam platila račune. Ma kako ću platiti kad ih nisam ni dobila?! Onda su rekli da će mi ponovo poslati račune, ali da me to košta 15 kuna. Ma neka košta, ali dok mi stigne račun, ako se poštar uopće i pojavi do tada, već će mi sve isključiti, pa sam pitala unuka da zove da njemu na mail pošalju račun, pa da platimo. Ali nisam imala od kuda zvati unuka, pa sam išla kod susjede. Dok sam sve to obavila, oni su me isključili. Nisam mogla ni telefonirati ni gledati TV, žali nam se nona Slavka, (podaci poznati redakciji).


U vrijeme kad paketi stižu za 24 sata u bilo koji dio Hrvatske, nona Orlanda s Kantride ima veliku brigu – nisu joj stigli računi za struju i sva je u strahu da će ostati u mraku, baš kao i njena starija sestra.


– Mojoj se Almi to dogodilo, poštara nije bilo, pa ni računa, struja nije bila plaćena i iskopčali su joj struju pa se bojim da će i meni. Računi mi nisu stigli iako su već trebali, pa sam poslala sina na Elektroprimorje da provjeri, kaže nam nona Orlanda.


Primjera je puno i svi ukazuju na to da je smanjen broj poštara, očito zbog nove tehnologije, ali činjenica je da poštari zbog starije populacije moraju postojati, a ne bivati čežnjom. Postojati moraju i zbog dostave online kupovine, koja je također za mlađu i srednju populaciju, ali ti se djelatnici zovu dostavljači i nemaju onu veliku torbu, ne ubacuju ništa u sandučiće.


I poštanskih je ureda sve manje. Dobro se zna koja su starijoj populaciji najvažnija mjesta u malim mjestima – ambulanta, ljekarna, butiga i pošta. A, malo-malo, zatvore poštu u nekom malom mjestu, ne isplati im se. Tako je primjerice i u Dramlju, gdje su mještani na stotinu čuda.



U Općini Viškovo koja broji 17 tisuća stanovnika problem s poštom toliko je eskalirao da je općinska načelnica Sanja Udović organizirala sastanak s Hrvatskom poštom, kako bi mještani, a i sama Općina, dobivali pošiljke redovno i pravovremeno.»U Viškovu su krajem prošle godine evidentirani manji poremećaji u dostavi, koji su riješeni angažmanom dodatnih poštara, a za posljedicu su imali i tri otkaza – dva poštara opće dostave i jedan kontrolor. Situacija u Viškovu je danas stabilna te je od početka 2020. godine zaprimljeno sedam prigovora korisnika, od čega tri opravdana. U veljači nije zaprimljen niti jedan prigovor korisnika«, odgovorili su nam iz Hrvatske pošte, no mještani Viškova tvrde suprotno. A, i to što nije bilo više prigovora, ne znači da su radili kako treba, ni u Rijeci, niti u Viškovu, jer ne sjeti se svaki čovjek da ima mogućnost napisati prigovor ili nazvati za prigovor, za takvo što je starijoj populaciji potrebna određena vrsta spretnosti, koju nemaju, a mlađoj vremena, kojega također nemaju. Treba naći adresu Hrvatske pošte, pa podadresu za reklamacije, ili broj telefona za isto to.


E-pošta – brža


Tako smo i mi pisali Hrvatskoj pošti, ali elektroničkim putem, i možda baš zato odgovor dobili istoga dana. Odgovorili su nam da s dostavom na području Rijeke nemaju problema.         


»Dapače, kvaliteta rada je sve bolja, što potvrđuje i znatno niži broj prigovora u odnosu na prošla razdoblja. Za područje Kantride je od početka prosinca prošle godine zaprimljeno pet prigovora od čega niti jedan opravdan, a za Bulevard tri prigovora, od čega je jedan bio opravdan. Tvrdnja da poštari u tim kvartovima nisu bili dva tjedna je neistinita. Ako nam pošaljete konkretne prigovore, rado ćemo ih provjeriti i ispitati svaki od slučajeva«, odgovorili su nam iz Pošte. I, što da sad činimo? Da im kažemo za nonu Slavku? Hoće li joj vratiti dane bez telefona i TV-a? Hoće li joj vratiti termin kod oftalmologa?


U HP-u su nam kazali da je netočno i to da gase poslovnice u manjim mjestima.


»Što se tiče poštanskih ureda, nije točno da gasimo poslovnice. Poštanski ured u Jadranovu radi, a u Dramlju nije zatvoren, već je preseljen na novu lokaciju u Duga Mall kako bismo se prilagodili novim kretanjima korisnika. A, poštanski uredi Tribalj i Grižane privremeno su zatvoreni do 31. ožujka, kad je frekvencija korisnika značajno smanjena i bit će opet otvoreni u travnju 2020. godine«, najavljuju u HP-u.


Problem su i takozvane ležarine, uvedene prije nekoliko godina. Naime, ako poštar i dođe i ne zatekne vas kod kuće, a pošiljka je preporučena, on će vam ostaviti samo obavijest, pošiljku dostaviti u obližnji poštanski ured pa po nju morate doći sami. Ali, čim prije, jer je ležarina po danu iznosi 3 kune.


Nekad su poštara ljudi rado čekali samo kad nosi novac, a sad ga žarko iščekuju da im donese račune.