Prometnica vrijedna gotovo pola milijarde kuna

Preostalo je devet mjeseci do završetka gradnje ceste D 403: Obišli smo gradilište najskuplje ceste u Hrvatskoj

Marinko Glavan

Vijaduktom Pioppi D 403 spojit će se Zagrebačku obalu s riječkom zaobilaznicom / Snimio Mateo LEVAK

Vijaduktom Pioppi D 403 spojit će se Zagrebačku obalu s riječkom zaobilaznicom / Snimio Mateo LEVAK

Intenzivirani radovi na svim dionicama, posebno na spoju D 403 i Zvonimirove, gdje je u cijelosti izgrađena konstrukcija vijadukta Mlaka kojim će cesta prolaziti, a u tijeku su radovi na polaganju podzemnih instalacija - električnih i telekomunikacijskih kablova



 


 


RIJEKA – Još je devet mjeseci preostalo do predviđenog završetka izgradnje državne ceste D 403 koja će povezivati novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i Zvonimirovu ulicu s riječkom zaobilaznicom. Radi se o cesti koju često nazivaju najskupljom u Hrvatskoj i to zbog vrijednosti projekta od gotovo pola milijarde kuna za nepuna tri kilometra nove gradske ceste koja najvećim dijelom trase prolazi tunelom Podmurvice dugim 1,3 kilometra i dvama vijaduktima, Mlaka i Pioppi, kojima će se spajati sa Zvonimirovom ulicom kod zgrade Novog lista i s kontejnerskim terminalom.


Tunel betoniran




Tunel je, potvrdio nam je Martin Abramović, inženjer riječke ispostave Hrvatskih cesta, najvećim dijelom betoniran, a u tijeku su radovi na polaganju drugog, završnog sloja betonske obloge tunela.


– Do sad je već izvedeno više od dvije trećine sekundarne betonske obloge tunela, a u tijeku su i radovi na betoniranju u manjem, evakuacijskom tunelu, iskopanom paralelno s glavnom tunelskom cijevi, u duljini od 850 metara, kao i na izlazima iz evakuacijskog tunela. Građevinski dio posla u tunelu trebao bi biti manje-više završen do kraja ove zime, a nakon toga slijede radovi na opremanju, dakle ugradnji ventilatora, rasvjete, prometne signalizacije, vrata koja će povezivati glavni tunel s evakuacijskim i tako dalje, rekao je Abramović.


Evakuacijski tunel izgrađen je sukladno sigurnosnim propisima za gradnju jednocijevnih tunela, a do njega iz glavnog tunela, u slučaju bilo kakve nezgode koja bi bila potencijalno opasna za vozače i putnike u vozilima koji se u njemu u tom trenutku zateknu, vode vrata raspoređena u pravilnim razmacima, a izgrađena su dva izlaza, jedan na Škurinjama te drugi na Turniću, u blizini trafostanice u Zvonimirovoj ulici.


U cijelosti je izgrađena konstrukcija vijadukta Mlaka / Snimio Mateo LEVAK


Razgovori s ViK-om


Pri obilasku gradilišta uočljivo je da su intenzivirani radovi na svim dionicama, posebno na spoju D 403 i Zvonimirove, gdje je u cijelosti izgrađena konstrukcija vijadukta Mlaka kojim će cesta prolaziti, a u tijeku su radovi na polaganju podzemnih instalacija – električnih i telekomunikacijskih kablova.


– U razgovorima smo s Komunalnim društvom Vodovod i kanalizacija koje bi na ovom dijelu Zvonimirove u sklopu velikog projekta poboljšanja vodnogospodarske infrastrukture u riječkoj aglomeraciji trebalo polagati nove cijevi vodovoda i odvodnje, kako bi se i taj dio radova izveo paralelno sa sadašnjim građevinskim radovima te izbjeglo nepotrebno prekapanje ceste nakon završetka izgradnje, objašnjava Abramović.


Na raskrižju D 403, Zvonimirove i Benčićeve ulice grade se dodatne kolničke trake za desno skretanje iz Zvonimirove na D 403, odnosno uključivanje s D 403 na Zvonimirovu, kao i traka za desno skretanje iz Benčićeve u Zvonimirovu ulicu. Nešto niže, ispod zgrade Zapadnog trgovačkog centra, i dalje traju radovi na iskapanju zemljanog materijala ispod novoizgrađenog željezničkog podvožnjaka, zajedno s izgradnjom velikog, polukružnog vijadukta Pioppi kojim se cesta spušta prema kontejnerskom terminalu i riječkoj luci.


Ispod ZTC-a i dalje traju radovi oko novoizgrađenog željezničkog podvožnjaka / Snimio Mateo LEVAK


Deset segmenata


Do sad je, na tom vijaduktu, osim potpornih stupova, završeno devet od deset betonskih segmenata kojima će prolaziti cesta. Sa škurinjske strane u tijeku je izgradnja odvodnje budućeg rotora kojim će se cesta spajati sa zaobilaznicom, kao i odvodnje na samoj cesti uz zaštitu pokosa i druge radove.


– Sada smo u završnoj fazi, kada se polažu instalacije, govorimo o kilometrima kablova i cijevi. Na ovom, južnom, dijelu je također izveden dio infrastrukturnih radova, polaganja cijevi i kablova, završeni su gotovo svi iskopi, a izgrađena je i većina potpornih zidova, od kojih su neki, poput onih kod crkve svetog Nikole i ZTC-a, visoki i po petnaest metara. Na vijaduktu Mlaka će uskoro početi izgradnja nogostupa, prilaznih naprava te drugih elemenata. Raskrižje se Zvonimirovom je u punom jeku radova, izvodi se premještanje i polaganje vodovoda, električnih vodova i telekomunikacijskih kablova te javne rasvjete i semafora.


Tunel Podmurvice dug je 1,3 kilometra / Snimio Mateo LEVAK


Ograničenja u prometu


Promet Zvonimirovom bit će dodatno ograničen na samo dva prometna traka, već ovih dana, zbog čega očekujemo povremene gužve i zastoje te ujedno molimo vozače za strpljenje i poštovanje privremene regulacije prometa, kaže Abramović koji je potvrdio kako su rokovi za završetak izgradnje nepromijenjeni.


– Plan je i dalje isti, da cesta bude završena do kraja lipnja iduće godine, jer su nam do tada na raspolaganju europska sredstva pa i radovi moraju biti gotovi, kaže inženjer.


Radovi na izgradnji D 403 započeli su u rujnu 2020. godine, a izvodi ih zajednica izvođača radova koju čine GP Krk, bosanskohercegovački Euroasfalt i slovenski Kolektor.


Do sada izvedeno više od dvije trećine sekundarne betonske obloge tunela / Snimio Mateo LEVAK