Alumni

Pravni fakultet Rijeka privodi kraju važan EU projekt: “Provis unapređuje kvalitetu studiranja i prakse”

Ingrid Šestan Kučić

Cilj projekta je i unapređenje nastavnog procesa, optimiziranje administrativnih poslova nastavnika te funkcioniranja alumni kluba



U okviru projekta Providentia Studiorum Iuris – Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj, čiji je nositelj Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci, izrađen je programski sustav Provis. Riječ je o sustavu čije su funkcionalnosti osmislili i detaljno razradili članovi projektnog tima riječkog Pravnog fakulteta s ciljem unapređenja provedbe nastavnoga procesa, optimizacije administrativnih poslova nastavnika te funkcioniranja alumni kluba.


Četiri modula


Pojašnjavajući kako se sustav Provis sastoji od četiri integrirana modula, voditelj projekta prof. dr. Dario Đerđa kaže da je projekt u cijelosti financiran iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali, Provedba Hrvatskog kvalifikacijskog okvira na razini visokog obrazovanja, a provodi se u partnerstvu s pravnim fakultetima u Zagrebu, Osijeku i Splitu.


– Projekt je započeo s provedbom u ožujku 2019. godine i ukupno traje tri godine, a svrha mu je pridonijeti unapređenju kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj izradom standarda kvalifikacije, izradom šest standarda zanimanja te unapređenjem studijskih programa, sustava osiguravanja kvalitete i nastavničkih kompetencija za poučavanje usmjereno na studenta.




Sustav Provis sastoji se od četiri integrirana modula: Osnovni modul i modul evidencija nastave, Ishodi učenja, Stručna praksa i posljednji modul, Alumni klub, pojašnjava prof. dr. Đerđa.
Projekt će se okončati krajem ožujka, a njegova vrijednost je 3,5 milijuna kuna.


Prvi modul, kaže voditelj, prvenstveno je namijenjen optimiziranju administrativnih procesa koje obavljaju nastavnici.


Obuhvaća funkcionalnosti usmjerene na planiranje održavanja nastave, evidentiranje nastave, obračun nastavnog opterećenja, prijavu diplomskih, odnosno završnih radova i organizaciju njihove obrane, upravljanje prostornim resursima fakulteta, sudjelovanje i glasovanje na sjednicama i radnim sastancima, vođenje virtualne arhive i mapiranje dokumenata, provođenje različitih oblika anketa i prikupljanje povratnih informacija, vođenje osobnoga kalendara obveza te internu komunikaciju nastavnika, stručnih službi, studenata i vanjskih dionika.


– Drugi modul omogućuje izradu ishoda učenja na razini kolegija i studijskog programa. U postupku izrade ishoda učenja ovaj sustav sugerira odgovarajuće glagole usklađene s Bloomovom taksonomijom i Doublinskim deskriptorima te Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, a što je od velike pomoći, kako u definiranju ishoda učenja pojedinoga kolegija tako i studijskog programa u cjelini.


Ujedno, ovaj sustav omogućuje mjerenje doprinosa ishoda učenja svakog pojedinog kolegija u ostvarivanju ishoda učenja studijskog programa te izradu matrice konstruktivnog poravnanja, koja pokazuje doprinose li svi postojeći kolegiji u studijskom programu ostvarivanju ishoda učenja toga studija.


Praktične zadaće


Treći modul, Stručna praksa, povezuje studente i poslodavce učinkovitim sustavom ponude stručne prakse, prijave studenata na stručnu praksu i raspoređivanja studenata u ponuđene termine. On omogućuje komunikaciju između studenta, nastavnika i institucijskog mentora iz svijeta rada vezanu uz pojedini kolegij na kojemu se obavlja praktična nastava.


– Kroz ovaj Modul otvorena je mogućnost dodjeljivanja praktičnih zadaća studentima, bilo pojedinačno bilo grupno, s mogućnošću dostavljanja nastavnih materijala i potrebne dokumentacije, kako od nastavnika tako i institucijskih mentora. Studenti izrađuju praktične pisane radove izravno u ovome sustavu, koji su odmah dostupni nastavniku i institucijskom mentoru.


Ovim sustavom do sada postavljeni modeli obavljanja stručne prakse podižu se na višu razinu i omogućuje se kvalitetnija povezanost studenata, nastavnika i institucijskih mentora iz svijeta rada, kao i bolji uvid u ostvarivanje ishoda ovog praktičnog oblika stjecanja znanja, vještina i kompetencija, navodi voditelj projekta.


Alumni zajednica


Modul Alumni klub omogućuje kreiranje osobne stranice svakoga člana alumni zajednice s osobnim podacima, podacima o završenom studiju s naznačenim vremenom studiranja i prosjekom ocjena, radnim iskustvom, specifičnim vještinama i certifikatima te iskazanim interesima.


Ujedno, poslodavcima omogućuje predstavljanje u alumni zajednici izradom vlastitog profila na kojemu je razvidno područje djelovanja poslodavaca, veličina radne organizacije, kao i iskazane potrebe za zapošljavanjem.


Poslodavci putem ovoga sustava mogu objavljivati oglase za slobodna radna mjesta, s naznakom radnoga mjesta, opisom poslova, uvjetima za zapošljavanje i ostalim relevantnim podatcima te pretraživati bazu alumna prema različitim kriterijima. Na taj način omogućeno im je pronalaženje njihovog idealnog zaposlenika.


Otvoren put izravne komunikacije


Alumni modul također omogućuje obavještavanje alumna i poslodavaca o događanjima na fakultetu te seminarima, konferencijama i javnim tribinama koje im mogu biti od interesa.


– Poslodavcima i alumnima otvoren je put izravne međusobne komunikacije, ali i komunikacije s fakultetom. S ciljem postizanja što boljih rezultata i veće učinkovitosti funkcioniranja alumni zajednice, omogućeno je i provođenje raznih anketa te prikupljanje povratnih informacija od poslodavaca i alumna.


Ovaj Modul stavljen je na raspolaganje i pravnim fakultetima u Zagrebu, Osijeku i Splitu u svrhu funkcioniranja njihovih alumni klubova, čime je u ovome segmentu unaprijeđeno djelovanje na razini Hrvatske.


Implementacijom ovoga sustava uvelike se doprinijelo optimizaciji, digitalizaciji i transparentnosti radnih procesa te unapređenju sustava osiguranja kvalitete na Pravnome fakultetu u Rijeci. Njime je, ujedno, stvorena elektronička platforma za funkcioniranje svih alumni klubova na pravnim fakultetima u Hrvatskoj, ističe prof. dr. Đerđa.