Ključ uspjeha

Pozicioniranje premium destinacije. Kvarner postaje regija snažnih investicija i cjelogodišnjeg turizma

P. N.

Foto I. Vranjic

Foto I. Vranjic

Ključ uspjeha nalazi se u usklađenosti privatnih ulaganja i ulaganja u javnu turističku infrastrukturu, kao i u očuvanju tradicije i autohtonosti



Kvarner je u posljednjim godinama svjedočio snažnom investicijskom ciklusu u turističku infrastrukturu, koji je značajno podigao ukupnu kvalitetu ponude i usluga. Poseban naglasak stavlja se na razvoj cjelogodišnjeg modela poslovanja, a upravo objekti koji nude raznolike sadržaje izvan glavne turističke sezone pokazuju najjači potencijal za privlačenje gostiju tijekom cijele godine.


Ulazak prestižnih hotelskih brendova poput Hiltona i Marriotta dodatno učvršćuje povjerenje gostiju u destinaciju. Kada globalni brand odabere destinaciju za investiranje, to je jasan signal kvalitete, sigurnosti i dugoročne održivosti. Rezultati su već vidljivi: hoteli visoke kategorije bilježe rast dolazaka i izvan ljetnih mjeseci. Primjerice, na Rabu je u rujnu ostvareno 10 posto više noćenja, a u listopadu čak 45 posto. Cres bilježi rast od 12 posto u rujnu, što potvrđuje da nove investicije generiraju pozitivan učinak i u posezoni.


Međunarodni hotelski brendovi sve više traže destinacije koje gostu nude cjelokupno iskustvo – od visokokvalitetnog smještaja do autentičnih sadržaja. U posljednjim godinama otvoreni su brojni objekti koji su dodatno podigli standard i atraktivnost Kvarnera. No, da bi se investicije kontinuirano događale, destinacija mora stalno razvijati raznolike motive dolaska i time ostati privlačna tijekom cijele godine.




Turistička zajednica Kvarnera upravo na tome sustavno radi u suradnji sa svim dionicima turizma na Kvarneru, razvijajući gastronomiju, zdravstveni turizam, outdoor aktivnosti te kreirajući iskustva zbog kojih gosti dolaze tijekom cijele godine. Upravo zahvaljujući tim naporima, u posljednjih desetak godina dolasci u predsezoni i posezoni su porasli za iznimnih 100 posto.


Veliko međunarodno priznanje stiglo je i kroz titulu Europske regije gastronomije 2026. godine, što je snažan zamašnjak za daljnji razvoj ponude i vidljivosti destinacije. S obzirom na čak 36 autohtonih sorti vinove loze, Kvarner je prošle godine proglašen najboljom održivom vinskom turističkom destinacijom u Europi, a renomirani svjetski mediji svrstali su ga među top 10 destinacija koje treba posjetiti. Michelinove preporuke i rast broja restorana u vodičima dodatno potvrđuju kvalitetu gastronomske scene.


Zahvaljujući investicijama, razvoju autentičnih motiva dolaska te snažnom brendiranju, Kvarner se pozicionirao kao premium, visokokvalitetna i cjelogodišnja destinacija. Ključ uspjeha nalazi se u usklađenosti privatnih ulaganja i ulaganja u javnu turističku infrastrukturu, kao i u očuvanju tradicije i autohtonosti – elemenata koje današnji gosti posebno cijene i zbog kojih se rado vraćaju.