Poljaci stižu

Potvrđen nastavak sezonske željezničke linije. Vlak od Varšave do Rijeke vozit će i idućeg ljeta

Alenka Juričić Bukarica

Ove je godine njime prevezeno 9.260 putnika, odnosno 149 putnika po vlaku, što znači prosječnu popunjenost od 92 posto



Vlak poljskog željezničkog prijevoznika PKP Intercity između Varšave i Rijeke trebao bi prometovati i iduće godine. Iz ureda Uprave HŽ Putničkog prijevoza na naš su upit odgovorili kako su pregovori s PKP Intercityjem u tijeku te je u planu da vlak prometuje i u 2026. godini od 27. lipnja do 30. kolovoza.


Ove je godine nova željeznička linija između poljskog glavnog grada i Rijeke krenula 27. lipnja, a vlakovi su vozili do 29. kolovoza. Iduće godine bi prema ovim najavama linija išla praktički u istom vremenskom periodu.


Prve godine uvođenja PKP Intercityjevi vlakovi su bili jako dobro popunjeni, makar je bilo kritika na to koliko dugo se treba voziti do Rijeke. U dva mjeseca koliko je linija Varšava – Rijeka bila »u pogonu«, prevezeno je oko 9.260 putnika, odnosno prosječno 149 putnika po svakom vlaku. To znači prosječnu popunjenost od čak 92 posto. Linija je tako postala nova željeznička veza Srednje Europe s Kvarnerom nakon što je privatni češki željeznički prijevoznik Regiojet odustao od linije koja je za Rijeku išla iz Praga.


Nove aviolinije




Isto tako, iduće godine Kvarner, točnije Zračna luka Rijeka, dobiva dodatne tri avionske linije za poljske gradove. Riječki je aerodrom uvršten u ljetni red letenja mađarskog niskotarifnog prijevoznika Wizz Aira, a linije prema Poljskoj kreću 9. lipnja i donose više od 65.000 novih sjedala, što znači itekako dobru povezanost regije s ovim jakim emitivnim tržištem.


Komentirajući što ovakva povezanost s poljskim tržištem u 2026. znači za Kvarner, Małgorzata Kowalska, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Varšavi, kazala je kako je već ove godine nova izravna željeznička linija od Varšave do Rijeke privukla pozornost širokog spektra turista, posebno onih koji preferiraju opciju putovanja bez vožnje ili letenja, a ovakva ponuda može privući i one koji preferiraju održiviji stil putovanja. Reći će i kako je Hrvatska godinama jedna od najpopularnijih destinacija za odmor Poljaka. Tradicionalno, automobil ostaje dominantno prijevozno sredstvo, prvenstveno zbog cestovne infrastrukture, fleksibilnosti putovanja i mogućnosti obilaska više destinacija.


– Za mnoge Poljake putovanje automobilom sastavni je dio njihove odmorišne avanture. Istodobno, broj izravnih letova iz Poljske u različite regije Hrvatske raste iz godine u godinu, što pozitivno utječe na dostupnost odredišta, posebno za one koji cijene brzo i udobno putovanje. Letovi obično traju manje od dva sata, a mreža pokriva većinu zračnih luka u Poljskoj. Tako su u ovoj godini Poljaci imali mogućnost dolaska u Hrvatsku izravnim letovima za Pulu, Zadar, Split, Dubrovnik i Zagreb. Nadalje, ove je godine uveden i novi izravni let iz Wroclawa za Rijeku. Za iduću godinu je, dakle, Wizz Air najavio pokretanje tri nove linije iz Poljske do Rijeke, i to od Gdańska na sjevera zemlje, Katowica na jugu i Lublina na istoku Poljske, kazala nam je Kowalska.


Obalne destinacije


Prema podacima sustava eVisitor, gledajući po broju noćenja od početka 2025., najviše noćenja poljskih gostiju zabilježeno je u Splitsko-dalmatinskoj županiji, potom slijede Istarska, Zadarska i Primorsko-goranska županija. Direktorica poljskog predstavništva HTZ-a je pojasnila kako Poljaci preferiraju obalne destinacije sa širokom ponudom obiteljskog smještaja te su iznadprosječno motivirani odmorom na moru, lijepom prirodom, kulturnom baštinom, razgledavanjem gradova te sportom i rekreacijom. Poljaci u Hrvatskoj tako rado biraju obiteljski smještaj, a bilježi se i rast dolazaka i noćenja u hotelima i kampovima.


– Poljska se nalazi među top pet najvažnijih emitivnih tržišta hrvatskog turizma. Ovogodišnji tijek i intenzitet turističkog prometa iz Poljske je pozitivan pa tako u dosadašnjem dijelu godine bilježimo rast dolazaka poljskih gostiju od 6 posto te rast noćenja od 3 posto u odnosu na lani. U idućoj će godini promet s poljskog tržišta u velikoj mjeri ovisiti o sigurnosnom aspektu, ali i konkurentnosti ukupne turističke ponude u smislu cijena, odnosno omjera vrijednosti za novac, zaključila je Kowalska.


Češki turisti Hrvatsku zamijenili Poljskom


Dok Poljaci u sve većom broju dolaze u Hrvatsku, broj čeških gostiju se smanjio. Prema pisanju portala Deutsche Welle, stotinu godinu Hrvatska je bila »češka rivijera«, međutim, zbog niza razloga, među kojima su i sve toplija ljeta, sve veći broj Čeha sada putuje na sjever, na baltičku obalu Poljske. Češka državna željeznička tvrtka reagirala je na taj trend te je izravna željeznička veza sa Splitom, koja je postojala desetljećima, zamijenjena Baltic Expressom, koji je tijekom ljeta vozio četiri puta dnevno iz Praga do Gdynije, Sopota i Gdanjska u Poljskoj. Poljska je tako, navodi se, za češke turiste postala – nova Hrvatska.