Novi zakon

Policija u PGŽ-u dosad kaznila pedesetak vozača e-romobila. Jedan je dobio čak 4.800 kuna kazne

Vladimir Mrvoš

Na području PU primorsko-goranske od 176 kontroliranih sankcionirana su 53 vozača



RIJEKA – Novim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, koji je stupio na snagu 30. srpnja, definirana su i regulirana vozila poput električnih romobila i monocikala s električnim pogonom. Od tada na području u nadležnosti Policijske uprave primorsko-goranske od 176 kontroliranih sankcionirana su 53 vozača. Što se tiče vrste kazni, većina su mjere upozorenja zbog prekršaja nepropisnog kretanja kolnikom i nenošenja zaštitne kacige.


Zajedno s pješacima


Pravila sada e-romobile definiraju kao osobna prijevozna sredstva čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW te koja na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 25 km/h. Ako je električni romobil snažniji ili brži, on se ne smije koristiti u javnom prometu, pa je jedina opcija za korištenje snažnijih ili bržih romobila da se limitiraju na maksimalnu brzinu od 25 km/h ili atestiraju i, ako je to moguće, registriraju.


Policijski službenik Dario Petaković iz Postaje prometne policije (PPRP) Rijeka naglasio je da je novim odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama električni romobil definiran kao osobno prijevozno sredstvo, a definirana su i ograničenja u prometu te pravila koje vozači romobila moraju poštovati. Tako se električnim romobilom mora kretati biciklističkom stazom ili trakom, a budući da u gradu Rijeci nema biciklističkih staza, vozači su dužni kretati se nogostupom ili drugim površinama namijenim za kretanje pješaka. Ukoliko nogostup nije dostupan, ako je zauzet ili ga nema, dužni su kretati se uz desni rub kolnika, i to na cestama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta gdje je ograničenje brzine do 50 kilometara na sat.


Bez slušalica




Osim toga, na romobilu se ne smiju voziti istovremeno dvije osobe, a za vrijeme vožnje korisnici ne bi trebali imati slušalice na oba uha jer na taj način imaju smanjenu sposobnost reagiranja uslijed nepredviđenih situacija. Naveo je primjer kako je turistkinja iz Mađarske po lukobranu na romobilu vozila dijete, pala i teško se ozlijedila, dok je dijete prošlo bez težih ozljeda. Više osoba na romobilu, čak i dijete, povećavaju nestabilnost, pa takva zakonska odredba nije uvedena radi kažnjavanja, već iz prevencije kako ne bi došlo do težih ozljeda vozača. Također, upravljanje e-romobilom u pijanom stanju, osim ozljeđivanja i moguće odgovornosti za nanošenje materijalne štete drugim sudionicima u prometu, povlači za sobom i novčanu prekršajnu odgovornost.


Mladić u dobi od 22 godine prekršajno je prijavljen zbog počinjenja više prometnih prekršaja te je nadležnom općinskom sudu predloženo izricanje novčane kazne u ukupnom iznosu od 4.800 kuna. On je u Crikvenici upravljao električnim romobilom bez zaštitne kacige te pod utjecajem alkohola od 1,6 promila, nije se kretao površinom namijenjenom za ovu vrstu vozila (nogostupom), već kolnikom, a zbog neprilagođene brzine izgubio je nadzor nad romobilom te pao, uslijed čega je lakše ozlijeđen.