PGŽ

Počinje dogradnja pristaništa Porozina, investicija je vrijedna 4,2 milijuna kuna

Sanja Gašpert

Foto Nel Pavletić/PIXSELL

Foto Nel Pavletić/PIXSELL

Riječ je o dovršetku druge faze, odnosno o izgradnji privezišta u uvali Trebenež.



Zamjenik primorsko-goranskog župana Vojko Braut izvijestio je novinare na redovitoj tjednoj konferencije o skorašnjem početku radova dogradnje trajektnog pristaništa Porozina, točnije dovršetku druge faze, a radi se o izgradnji privezišta u uvali Trebenež.


– Vrijednost investicije je gotovo 4,2 milijuna kuna s PDV-om, od kojih 2 milijuna kuna osigurava Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, oko milijun kuna Primorsko-goranska županija iz sredstava koncesijske naknade te 1,2 milijuna kuna Županijska lučka uprava Cres, kao provoditelj odluke, odnosno potpisnik ugovora s tvrtkom Sun Adria d.o.o. Rijeka, odabranom za izvođača radova.


Rok završetka radova je četiri mjeseca, kazao je Braut.


Ravnomjerni razvoj JLS-a




Pročelnik Upravnog odjela za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima Ljudevit Krpan istaknuo je da će Županija ove godine s 1,9 milijuna kuna sufinancirati programe i projekte ravnomjernog razvitka jedinica lokalne samouprave, a temeljem provedenog javnog poziva.


Po 200.000 kuna dobit će Općina Čavle za izgradnju interne ceste u zoni proizvodne namjene I2 – Soboli, Općina Viškovo za uređenje dječjeg igrališta uz Dječji vrtić Viškovo, Grad Kastav za revitalizaciju Trga Lokvina, Grad Delnice za rekonstrukciju Kamenite i dijela Sajmišne ulice, Općina Lopar za sanaciju obalne šetnice Vila Mira u Loparu i Općina Omišalj za rekonstrukciju parkirališta u ulici Pod orišina u Omišlju.


Po 100.000 kuna iz županijskog proračuna ide Gradu Bakru za uređenje Etnokuće Marohnić na Hreljinu, Gradu Kraljevici za obnovu Trga Zrinski i Općini Jelenje za uklanjanje ruševine i izgradnju i opremanje dječjeg igrališta u Lukežima.


Također, po 100.000 kuna dobit će Grad Čabar za proširenje javne rasvjete, Općina Fužine za povijesno-vjersku baštinu naselja Lič, Grad Vrbovsko za izgradnju dječjeg igrališta uz Dječji vrtić Bambi u Vrbovskom i Grad Novi Vinodolski za uređenje dijela Zagrebačke ulice u Novom Vinodolskom.


Novi plan CZ-a


– Donosi se i odluka o odabiru projekata razvoja otoka za sufinanciranje iz županijskog proračuna, a financijska sredstva u ukupnom iznosu od 250.000 kuna dobit će Općina Vrbnik i Općina Punat.


Točnije, u sklopu ove odluke, 190.000 kuna namijenjeno je uređenju Trga sv. Petra u Vrbniku, a 60.000 kuna za izvođenje radova te nabavku i ugradnju odbojnih ograda na dijelu nerazvrstane ceste 61 Stara Baška, kazao je Krpan.


Na konferenciji je bilo riječi o planu djelovanja Civilne zaštite PGŽ-a, pa je pročelnik Ureda Županije Goran Petrc izvijestio da je donesen novi plan djelovanja civilne zaštite za PGŽ.


– Prvi plan donesen je 2019. godine, ali je došlo do izmjene određenih zakonskih odredbi te je novi plan usklađen s tim izmjenama, između ostalog, u njega su uneseni novi podaci o popisu stanovništva, kao i postupanje s invalidnim osobama u slučaju velikih nesreća i katastrofa.


Inače, plan djelovanja civilne zaštite donosi se u slučajevima velikih nesreća i katastrofa, neke od njih su poplave, požari i pandemije, a upravo smo se s pandemijom koronavirusa uspješno nosili protekle dvije godine.


Naša županija ima gotovo 700 pripadnika civilne zaštite, za koje se organizira redovita obuka, a upravo je proteklog vikenda u Centru za obuku interventnih službi u Šapjanama provedeno osposobljavanje i uvježbavanje postrojbe opće namjene i postrojbe za spašavanje iz ruševina, kazao je Petrc.


Za linijski prijevoz najmanje 30 milijuna kuna


Primorsko-goranska županija bi za održavanje postojeće mreže autobusnih linija trebala izdvojiti najmanje 30 milijuna kuna godišnje, rekao je odgovarajući na novinarsko pitanje zamjenik župana Vojko Braut te istaknuo da država za to nije osigurala sredstva, a očitovanje Ministarstva prometa očekuje se ovih dana.


– PGŽ utvrdio je potrebe za javnim autobusnim linijama, kao i troškove njihovog održavanja. Samo za održavanje postojećeg stanja treba najmanje 30 milijuna kuna, a u slučaju redukcije na minimalne potrebe, kakva je već na snazi u Gorskom kotaru, županija bi iz proračuna trebala izdvajati 9 milijuna kuna godišnje, rekao je Braut.


Dodao je da je izračun napravljen prije rasta cijena nafte i napada na Ukrajinu. Linije su nerentabilne, putnika premalo, vozača također, a na zahtjev autobusera za rješenjem problema, ovih bi dana trebalo reagirati Ministarstvo prometa.


Iako nema ugovor s prijevoznicima, naša Županija s 10 milijuna kuna subvencionira prijevoz učenika, s dodatnih 10 milijuna kuna prijevoz otočana te pomaže goranskim gradovima i općinama.


Za tu je namjenu ove godine predviđeno 3 milijuna kuna, rekao je Braut te dodao da niti jedna županija nije sklopila ugovor s linijskim prijevoznicima, jer država za to nije osigurala sredstva.


Braut je, također, kazao da je za razliku od ostalih, Primorsko-goranska županija počela pripremati strategiju linijskog prijevoza, izrađene su tri studije, do kraja ove godine očekuje se raspisivanje javne nabave.