Kolektivni ugovor

Plaće radnika Autotroleja vraćaju se na puni iznos

Marinko Glavan

Foto: D. ŠKOMRLJ

Foto: D. ŠKOMRLJ

Radnici su zbog koronakrize plaće umanjene za 10 posto primali posljednjih šest mjeseci. »Ovim su kolektivnim ugovorom radnici dobili određenu dozu sigurnosti«, naglasio je jučer predsjednik Sindikata primorsko-goranskih komunalaca Alen Bartulac



RIJEKA – Nakon što su pola godine primali plaće umanjene za deset posto, radnicima Autotroleja od 1. studenog plaća će se obračunavati u punom iznosu, najavio je Alberto Kontuš, direktor javnog gradskog prijevoznika, prilikom jučerašnjeg potpisivanja novog Kolektivnog ugovora za Komunalno društvo Autotrolej.


Iznijeli veliki teret


Uz Kontuša, novi Kolektivni ugovor koji će na snazi biti godinu dana, s mogućnošću produženja, potpisali su Mateo Mavrić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotrolej Rijeka i Alen Bartulac, predsjednik Sindikata primorsko-goranskih komunalaca, a potpisivanju u Gradskoj vijećnici prisustvovao je i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel koji je istaknuo kako su ugovorom prava radnika Autotroleja vraćena na razinu prije izbijanja pandemije koronavirusa, a dijelom su i povećana.


– Zahvaljujem svim zaposlenicima, posebno vozačima koji su od početka epidemije svojim odgovornim radom iznijeli veliki teret. Posebno to ističem u kontekstu činjenice da se Autotrolej kao društvo našao u nezavidnoj situaciji, ne svojom krivicom, ali ni krivicom vlasnika, rekao je gradonačelnik, podsjetivši kako se, u samo nekoliko mjeseci, prijevozničko komunalno društvo iz situacije u kojoj je nedostajalo vozača, našlo u nezavidnom položaju s drastično smanjenim, u jednom trenutku čak i prekinutim poslovanjem te viškom radne snage i ogromnim manjkom prihoda.




– Imali smo nekoliko faza problema, od nedostatka radnika prošle godine, zbog čega su bile povećane plaće za vozače, čime je postignuto rješenje, no s nastupom pandemije došlo je do potpunog prekida poslovanja koje je zatim nastavljeno uz minimalni vozni red, što je rezultiralo gubitkom od 19 milijuna kuna. Autotrolej, pritom, za razliku od nekih privatnih tvrtki, sve do lipnja ove godine nije ostvarivao nikakva prava na potpore iz državnog proračuna, koje su se počele isplaćivati tek u srpnju. U tom trenutku je bilo upitno poslovanje same tvrtke i uprava je poduzela određene korake koji nažalost nisu bili popularni.


Jedan je bio smanjenje plaća i drugih prava, uvođenje čekanja, tijekom kojega je radnicima isplaćivano 70 posto plaće te, nažalost, dijelu zaposlenika koji su radili na određeno vrijeme nisu produženi ugovori, jer jednostavno za njima nije bilo potrebe, rekao je gradonačelnik, najavivši unatoč krizi skoru nabavu 54 nova vozila, s kojima će prosječna starost voznog parka Autotroleja pasti ispod šest godina, po čemu će riječki javni gradski prijevoznik biti u vrhu u Hrvatskoj.


– Vjerujem da će Autotrolej s novim vozilima moći nastaviti s normalnim poslovanjem, naravno, pod uvjetom da ne bude novih obustava prometa, zaključio je Obersnel.


Prosjek prije smanjenja, s dodacima, oko 7.000 kuna

Prema riječima direktora Autoroleja Alberta Kontuša, prosječna je plaća vozača u tom komunalnom društvu prije smanjenja iznosila oko sedam tisuća kuna, sa svim dodacima, a na toj razini bi trebala biti i od 1. studenog, kada na snagu stupa Kolektivni ugovor.


Nakon što je u proljetnim i ljetnim mjesecima Autotrolej bilježio pad broja putnika i po osamdeset i više posto, u odnosu na iste mjesece prošle godine, novinare je zanimalo kakva je situacija po tom pitanju ove jeseni, nakon što je počela školska i akdemska godina.


-Trenutno je prosječan broj putnika manji oko dvadeset posto u odnosu na isti period prošle godine, tako da je smanjen i broj polazaka, kao i vozila kojima pružamo uslugu. U prometu je dnevno u prosjeku oko stotinu autobusa, rekao je Kontuš, dodajući kako opseg usluge ovisi o dogovoru s jedinicama lokalne samouprave, njih 13, na čijem području voze autobusi Autotroleja, te da se broj polazaka prilagođava gotovo na dnevnoj bazi. Prema njegovim riječima, ugovori na određeno vrijeme nisu produženi za 35 radnika pa je trenutno u Autotroleju 355 zaposlenih.

Rad i strpljenje


Direktor Autotroleja Alberto Kontuš zahvalio je socijalnim partnerima na konstruktivnom radu i strpljenju, a gradonačelniku Obersnelu, kao i predstavnicima drugih jedinica lokalne samouprave na iskazanoj podršci.
– Nije bilo jednostavno ići u novi kolektivni ugovor u ovoj teškoj situaciji i zbog toga smo čekali mjesec dana da se malo bolje iskristalizira poslovna situacija kako bismo dobili što kvalitetniji kolektivni ugovor, što smo i uspjeli. Pregovori su bili konstruktivni i relativno brzo smo došli do Kolektivnog ugovora kojim su zadovoljne sve uključene strane. Nadamo se da situacija s koronom neće dodatno eskalirati i da neće biti obustava javnog prometa te da će se putnici nastaviti voziti javnim prijevozom, rekao je Kontuš.


Predsjednik Sindikata primorsko-goranskih komunalaca Alen Bartulac zahvalio je gradonačelniku na podršci, a upravi Autotroleja što je imala mudrosti i senzibiliteta u teškoj situaciji potpisati kolektivni ugovor.


– Ne znamo što nas čeka ni kako će se situacija s epidemijom dalje razvijati, ali ovim su kolektivnim ugovorom radnici dobili određenu dozu sigurnosti, naglasio je Bartulac.


Predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotrolej Rijeka Mateo Mavrić kazao je kako su pregovori završeni na obostrano zadovoljstvo.


– Nadam se da ćemo ovim Kolektivnim ugovorom smanjiti i fluktuaciju vozača, ali i popraviti kvalitetu usluge, rekao je Mavrić.