Megaprojekt

Pitali smo Riječane i turiste što misle: Situacija je kritična, Rijeci hitno treba “nova Žabica”

Bruna Matičić

Hoće li se autobusi iseliti s trga ispred crkve Gospe Lurdske / Foto SERGEJ DRECHSLER

Hoće li se autobusi iseliti s trga ispred crkve Gospe Lurdske / Foto SERGEJ DRECHSLER

Našim sugovornicima nije važno tko će gospodariti objektom, već se samo nadaju da će do realizacije doći uskoro. Uglavnom, u slučaju da Gradsko vijeće prihvati odluku o prodaji zemljišta na Žabici, Rijeka bi za četiri godine mogla dobiti novi autobusni kolodvor



RIJEKA – Početkom tjedna gradonačelnik Marko Filipović na svom redovnom kolegiju pozitivnom je ocijenio analizu Komisije nakon provedenog natječaja te prihvatio ponudu zagrebačke tvrtke Best in Parking – razvoj koja nudi 85 milijuna kuna za nekretnine na Žabici i izgradnju građevine »Kompleks Žabica« kojim bi se riješilo pitanje riječkog autobusnog kolodvora.


Skupa investicija


Naime, izgradnjom Kompleksa Zapadna Žabica građani Rijeke, ali i cijele regije, dobili bi moderan autobusni kolodvor s 14 perona, garažu s najmanje 800 mjesta te prateće trgovačke i uslužne sadržaje i poslovne prostore.


Riječ je o investiciji koju Grad Rijeka iz vlastitog proračuna teško da bi mogao realizirati, a kao jedino rješenje, kojim bi riješio dva desetljeća dugo obećanje građanima, vidi upravo prodaju zemljišta privatnom investitoru.




Međutim, s odlukom da se to vrijedno zemljište proda stranom investitoru nisu se složili predstavnici političke platforme Možemo koji su pokušali pokrenuti raspisivanje referenduma na kojem bi građani i građanke odlučivali o budućnosti Žabice.


U anketi koju smo proveli baš na Žabici brojni građani, studenti i česti korisnici riječkog autobusnog kolodvora, ali i turisti, istaknuli su činjenicu da je Rijeci pod hitno potreban novi kolodvor, a situacija je toliko kritična da im nije važno tko će gospodariti objektom već se samo nadaju da će do realizacije doći uskoro.


Lucija Avsec / Foto SERGEJ DRECHSLER

Lucija Avsec / Foto SERGEJ DRECHSLER


Lucija Avsec, studentica koja redovito putuje autobusom i svjedok je čestim gužvama na Žabici zbog kojih se nada da će do realizacije cijelog projekta i novog kolodvora uskoro doći.


– Autobusni kolodvor koristim svakog tjedna, minimalno dva puta. Zaista je tužno kako izgleda kolodvor, a u groznom stanju su i unutarnje prostorije i toalet. Mislim da se ljudi, koji po prvi put posjećuju Rijeku i iskrcaju se na autobusnom kolodvoru, uvijek neugodno iznenade njegovim izgledom. Ipak je Rijeka treći grad po veličini u Hrvatskoj i hitno treba novi kolodvor, a rješenje, ma kakvo god da bilo, bit će bolje od postojećeg te se nadam da će se uskoro realizirati, rekla nam je Lucija.


Karlo Vidović / Snimio S. DRECHSLER

Karlo Vidović / Snimio S. DRECHSLER


Sličnog je mišljenja i Karlo Vidović, također student koji često koristi autobusne linije iz Rijeke.


– Bilo je i vrijeme da Rijeka dobije novi kolodvor. Sadašnja Žabica jako je neorganizirana, pa iako je mala, nije se lako snaći, a sve je jako prljavo, rekao je Vidović te dodao da putnicima i redovitim korisnicima kolodvora nije važno kako će se izgraditi jer će bilo kakvo rješenje biti prikladnije od postojećeg.


– Pročitao sam negdje da se mnogi ne slažu što će se izgradnja kolodvora dati privatnom investitoru, ali vjerujem da mnogi koji se tome protive ne koriste učestalo autobusni prijevoz. Putnicima je sigurno u cilju da se riješi problem, nije važno kako, ustvrdio je.


Negativni komentari


Za komentar o riječkom autobusnom kolodvoru pripitali smo i Stefana Suvajca koji je u Rijeku stigao turistički. Negativni komentari nisu izostali.


– Proputovao sam niz zemalja i posjetio puno gradova i, iskreno bio sam neugodno iznenađen i razočaran kad sam stigao na riječki autobusni kolodvor. Izgleda očajno, a čistoća je na vrlo, vrlo niskoj razini. Nasuprot tomu, Rijeka je divan grad i zaslužuje pristojniji autobusni kolodvor, rekao nam je Stefan.


Stefan Suvajac / Snimio S. DRECHSLER

Stefan Suvajac / Snimio S. DRECHSLER


Za razliku od njih, Ana Pasarić nam je naglasila da rijetko posjećuje riječku Žabicu, ali nije ni potrebno jer velikih promjena nema, a kolodvor iz godine u godinu propada.


– Sve se vidi, sve se zna. Već pola stoljeća govori se o potrebi izgradnje novog autobusnog kolodvora i rješavanju ove problematike. Rijeka je jedan od rijetkih gradova koji ima ovakav sramotan kolodvor, a sve novosti vezane uz njegovu izgradnju više ni ne pratim jer cijela priča predugo traje, rekla je Pasarić.


Ana Pasarić / Snimio S. DRECHSLER

Ana Pasarić / Snimio S. DRECHSLER


– Riječanka sam s trenutnom zagrebačkom adresom i uvijek mi je ugodnije pronaći drugačiju vrstu prijevoza, nego doći na kolodvor. Nadam se da će se novi kolodvor uskoro izgraditi i sigurna sam da svi Riječani dijele isto mišljenje, govori nam Vedrana Valenčić Latinović. Naglasila je kako se izgradnja autobusnog kolodvora koristila u gotovo svakoj predizbornoj kampanji, a cijela se situacija zapravo pretvorila u lakrdiju.


Vedrana Valenčić Latinović / Foto S. DRECHSLER

Vedrana Valenčić Latinović / Foto S. DRECHSLER


– Svaki razgovor o izgradnji autobusnog kolodvora izaziva ironičan smijeh i nije mi realno da će se kolodvor zaista izgraditi jer na njega čekamo već dvadesetak godina. Ne mogu previše govoriti o tome koliko je pozitivno ili negativno što u cijelu priču ulazi privatni investitor, ali ako je Nijemac kupio obalu, onda netko može srediti i ovo. To je moje mišljenje, izrekla je.


Mario Mrak / Snimio S. DRECHSLER

Mario Mrak / Snimio S. DRECHSLER


S druge strane, mišljenje koje se razilazi od ostalih sugovornika imao je Mario Mrak koji drži da se je moglo ići u razumnije ulaganje.


– Projekt je megalomanski. Mislim da se je trebalo krenuti u realniju investiciju, rekao je kratko Mrak misleći pritom da bi takvo rješenje Grad Rijeka zasigurno samostalno mogao provesti.


Rasprava i opcija


Na kraju, odluka o prodaji nekretnina na Žabici i izgradnji cijelog kompleksa autobusnog kolodvora i javne garaže stoji na gradskim vijećnicima koji će o ponudi Best in Parking – razvoj raspravljati i odlučivati sjednici koja će se održati 21. srpnja. U slučaju da vijećnici prihvate odluku o kupoprodaji, Rijeka bi, prema riječima gradonačelnika Filipovića za četiri godine mogla imati moderan i suvremen autobusni kolodvor.