Reorganizacija komunalnog sustava

PGS zasad protiv pripajanja Rijeka prometa Rijeka plusu: Ovo je nastavak neuspješne reforme

Damir Cupać

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

ovom trenutku ne znamo je li riječ o još jednoj lošoj odluci ili o odluci koja će omogućiti postavljanje stvari na svoje mjesto - izjavila je Ana Trošelj.



RIJEKA – Gradski vijećnici PGS-a, Ana Trošelj koja je i predsjednica Gradskog vijeća, predsjednica riječkog ogranka PGS-a Tea Mičić Badurina i počasni predsjednik stranke Nikola Ivaniš još nisu zauzeli stav kako će glasati o pripajanju gradskog poduzeća Rijeka promet gradskom poduzeću Rijeka plus, a što je točka dnevnog reda na sljedećoj sjednici gradskog parlamenta.


– Odluku o smanjenju prireza za jedan posto ćemo podržati jer je riječ o našem izbornom obećanju, ali smanjenje prireza je bio i naš uvjet za podršku Marku Filipoviću u drugom krugu gradonačelničkih izbora. Taj jedan posto za sljedeću godinu, i smanjenje od ukupno još četiri posto do kraja mandata, znači da će građanima u 2022. godini ostati oko četiri milijuna kuna više. Kada je riječ o pripajanju Rijeka prometa Rijeka plusu, očito se nastavlja neuspješna reforma komunalnog sustava koja je započela 2015. godine. U ovom trenutku ne znamo je li riječ o još jednoj lošoj odluci ili o odluci koja će omogućiti postavljanje stvari na svoje mjesto – izjavila je Trošelj.


Nikola Ivaniš podsjetio je da je gradsko poduzeće Rijeka promet 1998. godine osnovala tadašnja uspješna politička koalicija Obitelj koja je obnašala vlast u Rijeci.




– Rijeka promet ostvario je ciljeve zbog kojih je osnovan jer je unaprijeđen kompletan promet u gradu, izgrađene su dvije garaže i četiri velika javna parkirališta. Izvršena je semaforizacija pametnim semaforima, a Rijeka je jedini grad u Hrvatskoj koji ima centar za kontrolu prometa. Dakle, Rijeka promet je ostvario ono zbog čega je osnovan i nikada nije bio u gubitku. Zato još uvijek na prijedlog pripajanja gledamo s rezervom, kazao je Ivaniš.


Tea Mičić Badurina također je mišljenja da je riječ o dvojbenoj inicijativi jer je Rijeka promet uspješna gradska tvrtka koja se želi utopiti u Rijeka plus koji se neuspješno bavi komercijalnim djelatnostima, a zbog kojih je, između ostalog, osnovan.


– Za odluku o pripajanju nije izrađena studija isplativosti. Naša je ocjena da se djelatnosti ovih poduzeća ne dupliciraju i ne preklapaju kao što se navodi u obrazloženju odluke. Imamo opravdanu sumnju da se u slučaju pripajanja neće unaprijediti stanje u prometu, a sve skupa moglo bi rezultirati štetom za Grad Rijeku. Sadašnja uprava Rijeka plusa nije ostvarila većinu ciljeva zacrtanih 2015. godine, a bila je zadužena za operacionalizaciju reorganizacije koja se pokazala takvom kakvom se pokazala.


Poslovanje Rijeka plusa nije dobro, a ta tvrtka nije dobro organizirala posao održavanja autobusa Autotroleja. Uprava je odgovorna i za narušene međuljudske odnose u Rijeka plusu. Bilo bi bolje da se Rijeka plus pripojio Rijeka prometu, a ne obratno. I zato u ovom trenutku ne znamo kako ćemo glasati o prijedlogu pripajanja – zaključila je Mičić Badurina.