Riječka nadbiskupija

Panel-rasprava o kršćanskom odgoju: Mladi prepoznaju one koji žive autentično

Jakov Kršovnik

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec



Škola je prostor susreta vjere, kulture i života. Obitelj je prva odgojiteljica, a načela supsidijarnosti, suodgovornosti i ekološke svijesti temelj su svakog kršćanskog odgoja.


Nove tehnologije moraju služiti čovjeku i obogatiti zajedništvo, a ne ga osiromašiti. Nijedan algoritam ne može zamijeniti ono što odgoj čini ljudskim, rekao je riječki nadbiskup Mate Uzinić, referirajući se na papu Franju, na panel-raspravi Kršćanski odgoj: temelj budućnosti koja je održana u Nadbiskupskom ordinarijatu.


Rasprava je održana povodom obljetnice – 60 godina od donošenja deklaracije o kršćanskom odgoju “Gravissimum educationis” (Najozbiljnija odgojna dužnost).


Tri prioriteta za društvo




Nadbiskup Uzinić u uvodnom govoru također je podcrtao tri prioriteta za današnje društvo i obrazovanje: unutarnji život, humano digitalno društvo i mir koji razoružava.


– Odgoj ne napreduje polemikom, nego krotkošću koja sluša, citirao je papu Franju riječki nadbiskup.



U raspravi su sudjelovali ravnatelj Salezijanske klasične gimnazije don Danijel Dragičević, vjeroučiteljica Maja Šimičić Roksandić, socijalna pedagoginja Viktorija Kalić te voditelj Ureda za katoličke škole i duhovnik KOŠ “Josip Pavlišić” Laurent Kružić. Moderirao je domski odgojitelj Filip Polegubić.


Ravnatelj Danijel Dragičević istaknuo je da se u katoličkim školama vjera i znanje ne razdvajaju, već nadopunjuju te da je njihova misija odgajati djecu i mlade za svetost i služenje drugima.


– Vjeroučitelji, ali i svećenici, svojim pristupom odgoju u vjeri imaju iznimnu moć, mogu osobu približiti Bogu ili je udaljiti od Njega, rekao je Dragičević.


Vjeroučiteljica Maja Šimičić Roksandić reći će da je (vjero)učiteljski poziv zahtjevan i izazovan, ali i da ispunjava.


– Biti vjernik u svjetovnoj školi te biti vjeroučitelj ne znači samo prenositi kršćanske vrijednosti, već i znati odgojiti mlade, kaže.


Učitelji koji žive autentično


Posebno ističe da je važno da učitelji žive autentično, odnosno da utjelovljujuju Riječ u konkretnim situacijama.


– Tada nas mladi prepoznaju i vjeruju nam, kaže vjeroučiteljica.



Viktorija Kalić smatra da Crkva i društvo nude alternativu u odnosu na svjetovne modele obrazovanja te da moraju mladima ponuditi vrijednosti i istinu, a posebno je istaknula i ulogu ljubavi u odgojnom procesu.


– Ljubav u odgojnom procesu čini razliku i daje svjedočanstvo koje se prepoznaje. Takav odgoj mladima pruža iskustvo koje ih osposobljava za rast u slobodi, rekla je Kalić.


Laurent Kružić ističe da su odgoj mladih, ali i trajno obrazovanje odraslih, temelj na kojem društvo napreduje. Također, istaknuo je da katoličke škole trebaju biti mjesta znanja, kulture i profesionalnog usmjerenja, ali i prostora gdje se kultura otvara poruci spasenja.


– Roditelji imaju nezamjenjivu ulogu – obitelj je “prva škola života”, rekao je Kružić, no sudionici su se složili da odgoj u vjeri ne može biti zadaća samo odgajatelja ili vjeroučitelja, nego zajednička misija cijele odgojne zajednice.