ulica Tonžino

Ovi Riječani asfalt čekaju 20 godina, žive u blatu i prašini, u Gradu im kažu da novca nemaju

Ljiljana Hlača

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Cijena uređenja, odnosno asfaltiranja preostalih 300 metara ulice, narasla je na milijun i 870 tisuća kuna, a zbog smanjenih prihoda u gradskoj blagajni stanovnici će se još morati strpjeti do 2021. godine



Stanovnici Ulice Tonžino na Srdočima više od 20 godina čekaju asfalt. Nevjerojatno, ali i istinito. Rupe, blato, a ljeti i prašina, komunalni je standard tog dijela Rijeke, a na sve to ukazali su jučer stanari i vijećnici MO Srdoči. Čini se da su i oblilne padaline dale svoj doprinos da se sazove ova »terenska konferencija« jer za vrijeme kiše, život uz makadamsku cestu niz koju se slijevaju voda i pijesak, poprimi svu svoju draž.


– Kada je kiša, tu je katastrofa. Iz dvorišta se vadi pijesak, teško se ovuda prometuje, vozi auto. Zbog blata trebaš uz sebe imati barem dva para cipela. Naravno, ako želiš uredan u autobus, ogorčeno su istaknuli stanari.


Narasli troškovi


Vijeće MO Srdoči godinama gura ovaj projekt, a da bi cijela priča bila još interesantnija, za uređenje ceste još je 2018. godine izdana građevinska dozvola. Inače, potez koji bi se trebao urediti dug je oko 300 metara, jer je pola ulice uređeno, a troškovnik iz spomenute godine kaže da bi to koštalo milijun i 489.421 kuna s PDV-om.





Do sada je kroz program komunalnih prioriteta za ovaj projekt Mjesni odbor Srdoči osigurao 1.335.000 kuna, istaknula je vijećnica Filipa Capan, što znači da je Grad Rijeka u radovima trebao sudjelovati s 154.421 kunom. No, ni to nije bilo dovoljno da se nešto po tom pitanju pokrene.


– Onda dolazimo do svibnja 2020. godine i na pitanje gdje je zapelo. Odbor dobiva odgovor kako visina cijena projekta više nije prethodno istaknuti iznos, već da je sada vrijednost radova narasla na 1.870.000 kuna (mnogima je zapeo za oči i iznos zahvata s obzirom na dužinu prometnice op.a) i da Grad zbog prazne blagajne više ne može naći sredstva kako bi pokrio tu razliku, navela je Filipa Capan, izražavajući žaljenje zbog načina kako se Grad odnosi prema ovom problemu.


Ništa na svoju ruku


– Stanari se ovdje nose s neadekvatnom komunalnom infrastukturom, unatoč tomu što kao i svi drugi građani uredno podmiruju sve svoje obveze, plaćaju komunalnu naknadu, vodnu naknadu, a komunalni doprinos su platili još prilikom gradnje svojih stambenih objekata, naglasila je Capan, pitajući nadležnima hoće li 2020. godina biti ipak ta kada će bijela cesta Tonžino dobiiti opremu koja dolikuje 21. stoljeću?



Na konferenciji je bio i ravnatelj Direkcije zajedničke komunalne djelatnosti Željko Vitas koji je okupljenima rekao da je mala vjerojatnost da će to dogoditi. Blagajna je prazna. Veće su šanse da to ipak bude sljedeće godine.


Građevinska dozvola traje tri godine, s mogućnošću produžetka na još dvije. Dokumentacija po ovome neće propasti, ali je opet pitanje što donosi 2021. godina.


Stanare je interesiralo mogu li nešto u svojem aranžmanu napraviti, ali im je rečeno da se po zakonu ništa ne smije raditi na javnoj površini, odnosno na nerazvrstanoj cesti, bez prethodnih odobrenja. To bi bilo još gore, te bi se projekt još više oduljio.


»Zamrznuta« sredstva za ovu godinu


– Gradske službe napravile su temeljitu analizu troškovnika i s protjekom vremena i porastom cijena činjenica jest da sada projekt iznosi milijun i 870.000 tisuća kuna, a što otprilike izgleda da bi Grad trebao osigurati 500.000 kuna.



To ne bi bio problem da nije došlo do pandemije i smanjenja planiranih prihoda proračuna, pa tako i do smanjenja aktivnosti iz komunalnih prioriteta. Svi prioriteti koji su bili namijenjeni za 34 odbora nisu realizirani, a dogovor je da će to biti 2021.


Ta su sredstva »zamrznuta«. MO Srdoči za ovu godinu ima na raspolaganju 635.000 kuna i u ovom trenutku ona se prebacuju za sljedeću godinu. Naš će prijedlog svakako biti da se kroz prijedlog proračuna za 2021. godinu sva potrebna sredstva za ovu investiciju osiguraju, komentirao je Vitas.