A7

Opasno mjesto na frekventnoj prometnici. Pitali smo HAC kad će postaviti rasvjetu na čvoru Križišće

Marinko Glavan

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

HAC tek razmatra mogućnost ugradnje rasvjete na frekventnoj prometnici



Na riječkoj obilaznici osvijetljeni su svi čvorovi, odnosno trake za uključivanje u promet obilaznicom (A7) i isključivanje s nje, osim onih na čvoru Križišće, puštenom u promet prije gotovo deset godina i do dan danas jedinim bez postavljene rasvjete.


Poseban oprez


Zbog toga se već godinama bune vozači koji često izlaze sa obilaznice na tom čvoru, a i sami smo se imali prilike uvjeriti da u noćnim satima, osobito po kiši ili magli, od vozača zahtijeva poseban oprez.


Kako je riječ o prilično »nezgodnom« čvoru, posebno kada je riječ o prometnom traku za isključivanje s obilaznice u smjeru Križišća, odnosno Kraljevice, gdje vozači u potpunom mraku skreću na izlazni trak koji nakon svega nekoliko desetaka metara naglo skreće u desno i prema gore, pri čemu se pred vozilom odjednom nađe zid stijenskog usjeka, postavili smo upit Hrvatskim autocestama (HAC) zbog čega jedino ovaj čvor na autocesti A7 nije osvijetljen te hoće li rasvjeta biti postavljena i kada.




Iz odgovora HAC-a, međutim, nije jasno hoće li rasvjeta na čvoru Križišće biti postavljena ili ne, već jedino da se razmatra u sklopu šireg projekta revizije rasvjete na cijeloj mreži autocesta kojima ova državna tvrtka upravlja.


– Pripajanjem tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. krajem 2020. godine Hrvatskim autocestama, Hrvatske autoceste d.o.o. su preuzele na upravljanje i održavanje, između ostalih, autocestu A6 od čvora Bosiljevo 2 (A1) do čvora Orehovica (A7) i autocestu A7 od čvora Orehovica (A6) do graničnog prijelaza Rupa.


Također su u ožujku 2021. godine Hrvatske autoceste od Hrvatskih cesta preuzele na upravljanje i održavanje autocestu A7, odnosno dionicu čvor Orehovica (A6)-Sv. Kuzam- Hreljin-čvorište Šmrika (D102/D8). Čvorište Križišće izgradile su Hrvatske ceste sukladno važećoj zakonskoj regulativi za što su ishodili privremenu uporabnu dozvolu.


Hrvatske autoceste će kroz izradu idejnog rješenja racionalizacije rasvjete na kompletnoj mreži autocesta u nadležnosti Hrvatskih autocesta sagledati i lokaciju čvora Križišće te ovisno o preporukama idejnog rješenja pokrenuti eventualne daljnje aktivnosti, odgovaraju iz HAC-a.


Stručni elaborat


HAC je već pokrenuo izradu stručnog elaborata potrebnog razreda rasvjete na cijeloj mreži autocesta, kao i svjetlotehnička mjerenja cestovne rasvjete, u skladu s vladinim smjernicama za uštedu energije u javnom sektoru.


U HAC-u namjeravaju izraditi i idejno rješenje racionalizacije rasvjete kojim bi se riješilo pitanje prelaska na energetski učinkovitu rasvjetu, s primjenom LED tehnologije.