Riječki javni prijevoz

Ogromni problemi u Autotroleju: Gotovo 45 posto autobusa neispravno, a kreće školska godina

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Zbog nedostatka autobusa jedna linija jučer nije ni krenula



RIJEKA – Samo tjedan dana prije početka nove školske godine i planiranog uvođenja pojačanog, jesenskog voznog reda na gradskim linijama javnog prijevoza, Dijana Trošelj, v. d. direktorice Autotroleja, potvrdila nam je kako je broj neispravnih autobusa na dnevnoj bazi i dalje između 35 i 45 posto.


Kaže kako će se nedovoljan broj ispravnih autobusa nastojati nadoknaditi većim brojem smjena, zahvaljujući povećanom broju zaposlenih vozača, čime bi novi vozni red trebao biti jednak onome prije uvođenja reduciranog voznog reda.


Da je situacija s brojem neispravnih vozila u Autotroleju i dalje ozbiljna, potvrđuje i izostanak polazaka na liniji 4a jučer u jutarnjim satima, zbog nedovoljnog broja autobusa.


Produžena jamstva




V. d. direktoricu pitali smo kakvo je stanje ispravnosti autobusa, odnosno je li broj neispravnih jednak onome prije otprilike tri tjedna, kada nam je iznijela podatke o dramatičnom broju neispravnih autobusa, kao i da bi takvo stanje moglo uzrokovati probleme s održavanjem jesenskog voznog reda.


– Ostajem i dalje i pri tome, s tim da smo u međuvremenu odradili sastanke s direktorom Rijeka plusa, tvrtke koja je zadužena za veliki dio održavanja vozila Autotroleja, kao i s predstavnicima PSC AutoHrvatske, tvrtke koja je zadužena za održavanje vozila pod garancijom.


Problem je što mi u Autotroleju, prema sadašnjem ustroju gradskih tvrtki, radimo samo manje popravke, a sve veće popravke radi Rijeka plus ili AutoHrvatska, kada je riječ o vozilima pod jamstvom. Kada je riječ o AutoHrvatskoj, vozila pod garancijom koja su bila kod njih na popravku, u prosjeku su kod njih bila četiri mjeseca.


Dijana Trošelj, v. d. direktorice Autotroleja / Foto: S. DRECHSLER


Čiji je to propust, u to ne ulazim, ali kada sam utvrdila kakva je situacija, krenuli smo u pregovore, pri čemu smo utvrdili da nam dio jamstava uskoro istječe. S obzirom na tako duga čekanja, dogovorili smo da se jamstva produže za dva mjeseca, kao i da će oni na tim vozilima napraviti i redovne servise i sve ostalo potrebno da autobusi budu ispravni, rekla je Trošelj.


Problem postoji i s održavanjem autobusa u Rijeka plusu, i to iz više razloga.


Prvi je, što je prilično teško shvatljivo, budući da je riječ o tvrtkama u većinskom ili potpunom vlasništvu Grada Rijeke, taj što je ugovor o održavanju autobusa Autotroleja u radionicama Rijeka plusa istekao još 30. lipnja ove godine.


Tada su, podsjećamo, direktori Autotroleja i Rijeka plusa bili Robert Mrvčić i Željko Smojver koje je gradonačelnica Iva Rinčić smijenila u prvoj polovini srpnja.


– Po tom pitanju razgovarala sam s v. d. direktorom Rijeka plusa, Vladom Mezakom, koji je jednako kao i ja, nedavno preuzeo privremeno upravljanje tvrtkom. U Rijeka plusu je trenutno nezavidna situacija po pitanju zaposlenika, jer na dnevnoj bazi imaju svega dva ili tri čovjeka u smjeni, na održavanju vozila komunalnih i trgovačkih društava Grada Rijeke, što apsolutno ne zadovoljava niti naše potrebe i kapacitete.


Pritom, prema informacijama kojima raspolažemo, vikendom uopće nemaju ljudi na održavanju vozila. Razgovaramo, zajedno s KD-om Čistoća, o mogućim rješenjima ovog problema u budućnosti, jer ovakvo stanje ne omogućava adekvatno održavanje vozila. Ovakva je situacija neodrživa, a mi ne možemo utjecati na radnike Rijeka plusa.


Direktor je poduzeo određene radnje po pitanju broja zaposlenih, ali o tome ne mogu govoriti. Imali smo sastanak sa službom održavanja, da vidimo što još možemo poduzeti prema Rijeka plusu, jer nam je izlaznost vozila i dalje kakva je bila, rekla je Trošelj, dodavši kako će se pokušati organizirati dežurstva u službi održavanja Rijeka plusa vikendima.


Cijena “holdinga”


Pitali smo je hoće li od idućeg ponedjeljka vozni red autobusa na gradskim linijama u Rijeci biti barem na razini broja polazaka prije uvođenja ljetnog voznog reda.


– Ne možemo povećavati izlaznost vozila, ali ćemo povećati broj smjena.


U odnosu na prošlu godinu, završeni su radovi u Adamićevoj, na čvoru Škurinje i drugim lokacijama, zbog čega možemo povećati broj polazaka, s obzirom na brži protok prometa.


Nastojat ćemo da vozni red, po broju polazaka, bude na razini onog prije ljetnog voznog reda, pri čemu ćemo se fokusirati prvenstveno na povećanje broja polazaka u »špicama« prometa. Kako se situacija bude mijenjala, očekujem da ćemo s većim brojem ispravnih vozila ubacivati i dodatne polaske. Bilo bi neodgovorno da sad predstavimo novi vozni red koji ne možemo održavati, ali broj polazaka će, s raspoloživim brojem vozila, u svakom slučaju biti povećan, rekla je Trošelj.


Kako neslužbeno saznajemo, iz Autotroleja i Čistoće od gradonačelnice Ive Rinčić se traži da najveći dio održavanja vozila obaju komunalnih društava bude izdvojen iz Rijeka plusa i vraćen pod okrilje matičnih tvrtki koje imaju adekvatne prostore i opremu, ali su zbog preustroja gradskih tvrtki, odnosno pokušaja stvaranja riječkog »holdinga« ostale bez dobrog dijela zaposlenika na održavanju vozila, što otežava pronalaženje brzog i učinkovitog rješenja problema.


Gradonačelnica Rinčić: Uočili smo vrlo nisku razinu odnosa između gradskih tvrtki


O stanju u Autotroleju pitali smo i gradonačelnicu Ivu Rinčić.


– Ovo mi je nova informacija, da su neke linije izostale. Otkad je nova direktorica preuzela upravljanje društvom u svakodnevnoj smo komunikaciji, a tijekom ovog tjedna imat ćemo i dodatni sastanak sa svim direktorima komunalnih društava, kako bismo utvrdili kojom dinamikom se rješavaju problemi.



Stanje voznog parka u Autotroleju nije na odgovarajućoj razini, ali uz bolju organizaciju može se povećati i broj polazaka i kvaliteta usluge. Upravo radi toga sam i donijela odluku o smjeni čelnih ljudi u dijelu komunalnih i trgovačkih društava.


Uspostavljena je stalna komunikacija između Autotroleja i Rijeka plusa, koji imaju nove čelne ljude, no između tih dvaju društava postojalo je dosta nereguliranih odnosa, čijoj regulaciji su nove uprave pristupile, s ciljem unapređenja postojećeg stanja.


Inače smo uočili vrlo nisku razinu odnosa između gradskih komunalnih i trgovačkih društava, posebno po pitanju održavanja i tu će nova uprava Rijeka plusa imati veliku i zahtjevnu zadaću, rekla je Rinčić.