Da je garaža uglavnom prazna, zna svatko tko je barem jednom tamo parkirao / Foto D. ŠKOMRLJ
U vremenu od 18 do 7 sati radnim danom i subotom, te tijekom cijelog dana nedjeljom i blagdanom, cijena će biti svega dvije kune po satu
RIJEKA Sat parkiranja u garaži Zagrad B od 5. prosinca stajat će pet kuna, umjesto dosadašnjih sedam, objavljeno je iz gradske tvrtke Rijeka plus koja upravlja javnim parkiralištima.Prema novom, akcijskom cjeniku koji će na snazi biti do 31. siječnja, usluga parkiranja u garaži za prva dva sata, radnim danom i subotom u razdoblju od 7 do 18 sati, stajat će pet kuna po satu, dok će za svaki idući započeti sat cijena biti još niža i iznosit će četiri kune. U vremenu od 18 do 7 sati radnim danom i subotom, te tijekom cijelog dana nedjeljom i blagdanom, cijena će biti svega dvije kune po satu. Zagrad B tako će, barem tijekom prosinca i siječnja, Riječanima ponuditi uvjerljivo najjeftinije parkiranje u garaži u središtu grada, gdje cijene parkiranja inače variraju između šest i deset kuna po satu.Iako iz Rijeka plusa navode kako je riječ o akciji s, barem zasad, ograničenim trajanjem, pravi razlog drastičnog snižavanja cijene vjerojatno je slaba posjećenost garaže. Da je garaža uglavnom prazna, zna svatko tko je barem jednom tamo parkirao, a vidljivo je to i na displejima na zapadnim prilazima centru koji prikazuju broj slobodnih mjesta na gradskim parkiralištima, na kojima je nerijetko vidljivo da je u jutarnjim satima slobodno više od 200 od ukupno 298 parkirnih mjesta u Zagradu B. U Rijeka plusu, koji je upravljanje garažom preuzeo od Rijeka prometa, očito na ovaj način pokušavaju privoljeti veći broj vozača da svoje automobile parkiraju u garaži koju su dosad uglavnom izbjegavali, osim tijekom kolovoza, kada je parkiranje bilo besplatno.Investitor garaže otvorene prošlog ljeta bio je Rijeka promet, također gradska tvrtka koja je donedavno upravljala parkiralištima u gradskom vlasništvu, a izvođač radova bila je tvrtka GP Krk. Izgradnja je, zbog naknadnih radova i drugih troškova, umjesto planiranih 42 milijuna, koštala 44,3 milijuna bez PDV-a čime je po parkirnom mjestu cijena s porezom na dodanu vrijednost, na koncu iznosila 186 tisuća kuna. S obzirom na tako visoku cijenu, dosadašnja slaba popunjenost garaže teško da je mogla jamčiti povrat uloženog, pa ne čude pokušaji da se snižavanjem cijene privuče veći broj korisnika. Ne čudi, doduše, ni slab interes vozača, budući da je garaža izgrađena tik pokraj dvostruko veće garaže Zagrad u privatnom vlasništvu, a u Ulici Ivana Pavla II posluje još jedno parkiralište u privatnom vlasništvu.Osim nižih cijena, garažu bi koliko-toliko mogle popuniti i planirane izmjene prometnog režima u okolnim ulicama pri čemu će, barem prema prethodnim neslužbenim najavama iz Rijeka prometa, nestati dobar dio parkirnih mjesta na otvorenom, pa korisnici neće imati izbora nego parkirati u jednu od garaža u Ulici Ivana Pavla II.