Luka Rijeka

Obnova terminala za rasuti teret u Bakru: Najbolja ponuda GP Krka i Colas Raila

Marinko Glavan

Foto Damir ŠKOMRLJ

Foto Damir ŠKOMRLJ

Procijenjena vrijednost projekta iznosi 51,875 milijuna kuna s PDV-om, pa su tri ponude unutar »zadane« vrijednosti posla



RIJEKA  Od četiri ponude koje su jučer stigle u Luku Rijeka za izvođenje radova na projektu rekonstrukcije prometnih površina i kolosijeka na terminalu za rasute terete u Bakru, financijski najpovoljnija bila je ona zajednice ponuditelja GP-a Krk, Colas Rail Hrvatska i Colas Raila, u iznosu od 48.494.157,43 kune, s uračunatim PDV-om. Vrlo blizu tom iznosu bila je i ponuda Kolektor Kolinga, koji bi radove izveo za 48.782.994,32 kune.


Treća po visini iznosa bila je ponuda zajednice ponuditelja Pružne Građevine i SŽ-ŽGP Ljubljana, koji su ponudili izvođenje radova za 50,923.055,69 kuna, a najskuplja je bila ponuda tvrtke Sitolor, s iznosom od 54.471.137,13 kuna. Procijenjena vrijednost projekta bila je 41,5 milijuna kuna, bez PDV-a, odnosno 51,875 milijuna kuna s uračunatim PDV-om, tako da su tri od četiri pristigle ponude unutar »zadane« vrijednosti.


Najvažnija zadaća


Riječ je o projektu za koji je još krajem 2017. godine tadašnja uprava Luke Rijeka, na čelu s Vedranom Devčićem, potpisala ugovor o bespovratnom sufinanciranju u iznosu od 85 posto ukupnIh troškova iz Instrumenta za povezivanje Europe(CEF).




Cilj je unapređenje lučke infrastrukture, u prvom redu željezničke, a osim obnove željezničkih kolosijeka te lučkih površina, ima i značajnu ekološku komponentu, budući da je predviđeno uređenje suvremenog sustava odvodnje. Uređenjem površina oko pruge omogućit će se i učinkovitije čišćenje prostora oko kolosijeka, što će smanjiti zagađenje prašinom i slijevanjem s oborinskim vodama.


Ulaskom poljskog OT Logisticsa u upravljačku strukturu Luke, odnosno dolaskom Jedrzeja Mierzewskog na mjesto predsjednika Uprave, početkom 2018. godine, projekt je završio »na ledu«, zajedno s još puno većim projektom uređenja lučkih površina i kolosijeka u Bazenu Rijeka vrijednim 33,6 milijuna eura, za koji je Europska komisija Luci i Lučkoj upravi također odobrila sufinanciranje u iznosu od 85 posto prihvatljivih troškova, pa je u jednom trenutku čak prijetila opasnost da Luka Rijeka ostane bez već odobrenih europskih sredstava.


Spašavanje ovih projekata bilo je jedna od prvih i najvažnijih zadaća sadašnjeg predsjednika uprave Duška Grabovca koji je na tu poziciju imenovan iz Nadzornog odbora Luke, nakon smjene Mierzewskog u travnju ove godine.



Paralelno s postupkom javne nabave za izvođača radova u luci Podbok u Bakru trajao je i natječaj za odabir usluge stručnog nadzora na koji je stigla tek jedna jedina ponuda, zajednice ponuditelja IGH i Investinženjeringa, u iznosu od 1.867.840,63 kuna, s uključenim PDV-om.



Rok 18 mjeseci


Nakon jučerašnjeg otvaranja ponuda Grabovac je kazao kako je još prerano govoriti o odabiru izvođača, dok se detaljno ne evaluiraju sve pristigle ponude.


– Riječ je o projektu koji će, zajedno s drugim CEF projektom uređenja površina u riječkom lučkom bazenu, značajno unaprijediti i poboljšati poslovanje Luke Rijeka. S druge strane, unatoč činjenici da EU financira 85 posto ukupnih troškova, za Luku će u ovoj situaciji i preostalih 15 posto biti značajno financijsko opterećenje, ali svjesni smo da bez ovakvih ulaganja ne možemo napredovati. I ne samo ovih ulaganja, nego i ulaganja u drugu lučku opremu i infrastrukturu, poput dizalica, skladišta, svega što će Luci omogućiti da bude konkurentnija na tržištu, rekao je Grabovac.


Projekt za koji su pristigle ponude usmjeren je na uklanjanje uskog grla putem nadogradnje terminala za rasute terete u bazenu Bakar, a dio je općeg projekta usmjerenog na razvoj Luke Rijeka. Projekt predviđa rekonstrukciju željezničkih kolosijeka, prometnih i skladišnih površina na terminalu za rasute terete kako bi se poboljšala povezanost cjelokupnog bazena sa željezničkom mrežom u zaleđu, te posredno prema europskim koridorima. Rok za izvođenje radova je 18 mjeseci.


U tijeku je i natječaj za CEF projekt koji se odnosi na riječki lučki bazen, za koji bi ponude mogle biti otvorene na samom kraju ove ili početku iduće godine, ovisno o rješenju Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave koja trenutno odlučuje o žalbi pristigloj na natječajnu dokumentaciju. Tim je projektom predviđena obnova površina lučkog područja na potezu od upravne zgrade Luke i Lučke uprave, do novoizgrađenog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali. Dio željezničkih kolosijeka bit će rekonstruiran, dio revidiran na način da će pojedini kolosijeci biti uklonjeni, a na nekim dijelovima izgrađeni i novi, u skladu s današnjim potrebama Luke. Riješit će se i problem nosivosti podloge koja na velikom dijelu terminala nije adekvatna za sadašnja opterećenja, kao i izgradnja novog sustava odvodnje, vodoopskrbe i električne mreže.