TROŠAK ILI UŠTEDA

Obišli smo riječke shopping centre: Bombastična sniženja privukla su kupce, ponegdje su stvarno izdašna

Claudia Bošković

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Možemo se žaliti na štošta, ali božićno i novogodišnje vrijeme doista odiše jednim posebnim entuzijazmom



RIJEKA – Tri, dva, jedan – i nova 2023. uz najbolje modne krpice i dekoracije može početi. Prvi tjedan zimskog sezonskog sniženja tek je počeo. Ponude zbog kojih će ovih dana hodočastiti svi ljubitelji kvalitetnog šopinga svakako jest primamljiva – bombastična sniženja koja ponegdje dostižu čak 50, 60 i 70 posto posto jednostavno se ne smiju propustiti. O da, dodajmo tome i blagdanski ugođaj – sjajne novogodišnje dekoracije i božićne ukrase – i odjednom sve izgleda raskošnije i privlačnije negoli tijekom ostatka godine, izlozi koji inače plijene pažnju još vibrantniji i življi, a dućani mjesta gdje želje postaju stvarnost.


Cipele najpoželjnije


Šuškave vrećice u svim bojama klate se u rukama zadovoljnih kupaca, a kao i svake godine, odjeća i obuća je ono što se nalazi na vrhu popisa novogodišnje liste. Jesu li kupci već pohrlili u kupnju, provjerili smo u Tower centru i odmah se uvjerili da ga ne posjećuju samo Riječani, već zbog blagdanske kupovine pozamašnu kilometražu prelaze i stanovnici drugih gradova. Naime, Dejan i Ivana Kovačić iz Varaždina odlučili su baš u Rijeci investirati u obuću – čizme i tenisice.


– Došli smo šopingirati u Tower Center. Digli su cijene, ali mi volimo kupovati kao i prošle godine, još i više. Ne stane više novaca u novčanik, pa smo sve potrošili, kratko i jasno nam objašnjavaju svoj blagdansko-potrošački ethos.




Da cipele uvjerljivo brane svoj status najpoželjnijeg proizvoda ove sezone, potvrdila nam je i Stella, koju smo zatekli u društvu Petra, koja smatra da najbolji omjer cijena i kvalitete nude ShoeBeDo i The Athlete’s Foot, a od odjeće – Mango.


– U dućanima s cipelama cijene su mi okej – očekivano zbog kvalitete tenisica, a dućani s robom mi se čine da više idu na fast fashion brendove. Cijene rastu, svi žele biti marka, ali su izvučeni konci i slično. Protiv toga sam i više se okrećem online kupovini, zaključila je.


Nekolicina je onih koji dijele slično mišljenje. Kao što ističe Nika Zulijani, najčešći su popusti od 20 i 30 posto, a bombastičnih popusta – jedva na vidiku. Tek tu i tamo odnose se na pojedinačne artikle.


Precijenjena roba


– Mogu oni spustiti tu cijenu, ali uvijek je viša nego što bi zapravo trebala biti. I onda, to što oni snize, to nije ništa, takva bi ustvari trebala biti uobičajena cijena odjeće. Najobičniju trenirku platila sam 320 kuna, a snižena je s 400 i nešto. Ja bih za ovo dala 50 kuna, zaključuje Nika.


No, rijetko tko je imun na blagdansku kupovinu. Možemo se žaliti na štošta, ali božićno i novogodišnje vrijeme doista odiše jednim posebnim entuzijazmom, zbog kojega smo voljni i prijeći preko nekih stvari kako bismo nekoga – ili sebe – iznenadili poklonom.


– Sebi volim kupiti skupo – naravno, maminim novcem. Mami sam kupila neke kremice od L’occitanea, tati kravatu, ali ne potrošim baš puno na ostale – možda neku čokoladu, zaključila je.


Delikatese na poklon


No, prioriteti su svakome drukčije raspoređeni. Modne krpice, iako ih volimo, nekad možemo i izbjeći staviti u našu košaricu, i zamijeniti ih neizbježnim delikatesama koje oplemenjuju okuse blagdanskih stolova.


– Najčešće kupujemo hranu – delikatese, robu baš i ne, dekoracije, neke sitnice, ništa pretjerano, nikakve velike stvari. Za blagdanski stol najviše, s nama je podijelio Marino Brković, jedan od kupaca.


– Vjerujem da su ljudima prijeko potrebna sniženja u ovoj situaciji s povećanjem cijena – to svakako dobro dođe. Čini mi se da su sad realnije cijene nego standardne. Drago mi je da su na popustu potrebne stvari – jakne, majice, odjeća, zaključio je.