Plaće će - rasti

Obersnel zasad neće smjenjivati odgovorne u Autotroleju: ‘To su sve isti ljudi kao prije’

Damir Cupać

Autobuse i dalje održavaju uglavnom isti ljudi, u istom prostoru i s istom opremom. No, problem predstavlja činjenica da uz vozače, na tržištu rada nema niti dovoljno kvalificiranih automehaničara koji bi popunili otvorena radna mjesta nakon odlaska zaposlenika u mirovinu i slično, kaže Obesnel



Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel naglašava da se formiranjem Rijeka plusa nije ništa promijenilo u održavanju voznog parka Autotroleja, u odnosu na vrijeme prije reorganizacije komunalnog sustava Grada Rijeke.


– Autobuse i dalje održavaju uglavnom isti ljudi, u istom prostoru i s istom opremom. No, problem predstavlja činjenica da uz vozače, na tržištu rada nema niti dovoljno kvalificiranih automehaničara koji bi popunili otvorena radna mjesta nakon odlaska zaposlenika u mirovinu i slično. Naime, kao i posao vozača, i posao automehaničara u sustavu javnog prijevoza traži iskustvo, znanje i sa sobom nosi veliku odgovornost. Dalje, reorganizacija komunalnog sustava generalno je donijela efikasnije poslovanje. Ipak, pokazalo se i da određeni segmenti sustava ne funkcioniraju najbolje i tu svakako ima prostora za poboljšanja. Na tom tragu, u tijeku je reorganizacija sustava održavanja vozila koja će, među ostalim, uključiti i još jedno podizanje plaća mehaničarima kako bi se dodatno stimuliralo iskusne i kvalitetne radnike na rad u sustavu Rijeka plusa. Naravno, plaće će ponovno rasti i vozačima kojih zbog nedostatka profesionalnih vozača na tržištu rada nema dovoljno u sustavu Autotroleja.


Dalje, spomenuta reorganizacija uključuje i prebacivanje kontrole ispravnosti vozila i malih popravaka iz Rijeka plusa u Autotrolej kako bi se rasteretio servis Rijeka plusa s ciljem efikasnijeg obavljanja velikih popravaka, detaljni tehnički pregled svih vozila koji je u tijeku, kolektivne preventivne servise u suradnji s proizvođačima vozila koji su također u tijeku, suradnju s ovlaštenim vanjskim servisima i slično. Također, otvorena je i mogućnost dodatnog najma vozila ukoliko se za to pokaže potreba, i to dok se ne realizira već pokrenuti postupak nabavke 54 nova autobusa. Naime, iako je posljednjih godina kupljeno čak 40 novih autobusa vozni park i dalje je u prosjeku star gotovo 12 godina. Dolazak novih 54 autobusa omogućit će isključenje najstarijih vozila iz voznog parka i to je jedino pravo rješenje u segmentu ispravnosti vozila. Svi navedeni i brojni drugi postupci su u tijeku i očekujem da će vrlo brzo dati rezultate – izjavio je Obersnel.


Na pitanje razmišlja li o smjenama zbog toga što se događa kada je riječ o javnom prijevozu, riječki gradonačelnik je kazao da u ovom trenutku ne razmišlja.– A da smjena ne mora uvijek biti najbolje rješenje, pokazuje i primjer Novog lista koji već dugo mijenja glavne urednike svakih šest mjeseci, do sada očito bez željenih rezultata – zaključio je Obersnel.