Oduševili sadržajem i ambalažom

Novoosnovana craft pivovara Drivenik Brewery na tržište izbacila pivo Kirica. “Kuhali” su ga četiri godine

Bruna Matičić

Kiricu je trenutno moguće kušati u desetak ugostiteljskih objekata na crikveničko-vinodolskom području, ali i u Rijeci



Prije nešto više od mjesec dana Vinodol je dobio svoju prvu pivovaru i pivo simboličnog imena. Naime, novoosnovana craft pivovara Drivenik Brewery na tržište je izbacila pivo Kirica, produkt za koji su zaslužna dvojica prijatelja, Marin Klarić i Goran Bakarčić, Driveničani koji su prijateljstvo i ljubav prema pivu prvo pretočili u zanimljiv hobi, a potom u pravi poslovni poduhvat.


Kao pravi pivoljupci svoje su pivo, u uvjetima kućnog pivarstva, kuhali i usavršavali pune četiri godine. Međutim, pozitivne reakcije probrane publike koja je imala priliku probati njihovo pivo domaće proizvodnje, a zatim i odobrenje od strane struke, potaknuli su ih na profesionalizaciju i proširenje kapaciteta proizvodnje te osnivanje vlastite pivovare. Sudeći po pozitivnim povratnim informacijama okoline o njihovu poduhvatu i produktu, dvojica Driveničana ostvarila su cilj te svim zaljubljenicima u dobro, domaće pivo ponudili su autentičan lokalni proizvod, jedinstveno lager pivo specifičnog okusa i arome.


– Možda zvuči neobično, ali ideja o kućnoj proizvodnji piva došla je prilikom pretakanja vina. Naime, moj otac već dvadeset godina proizvodi vino, a jednom prilikom dosjetili smo se kako bi bilo zanimljivo, osim vina, proizvoditi i domaće pivo. Nakon nekoliko mjeseci istraživanja i nabavljanja potrebne opreme i sastojaka te utvrđivanja recepta, skuhali smo naše prvo pivo koje je bilo odličnog okusa. To me je potaklo da se češće okušam u kuhanju, a uskoro mi se pridružio i prijatelj Goran, započeo je priču Marin Klarić.


Van iz garaže




Izlazak iz garaže na tržište te registriranje pivovare išlo je korak po korak. Dogodilo se nakon godina zajedničkoga kuhanja uz puno uloženog truda, istraživanja o proizvodnji piva, prilagođavanja receptura i samog procesa kuhanja. Na kraju, kažu, potpuno su se uhodali, a svoje su amatersko kuhanje uspjeli dovesti do visoke razine.


– U dvije godine isprobali smo proizvodnju svih vrsta piva, od svijetlih do tamnih te raznih aleova kao što su Irish red ale, Porter, IPA. Na koncu, odlučili smo da je pilsner smjer kojim želimo ići. Premda je ta vrsta netipična za craft pivovare, najviše pozitivnih komentara dobili smo upravo prilikom kuhanja ove vrste piva. S obzirom na to da je kuhanje lager piva puno zahtjevnije od aleova, nabavili smo i komoru za cjelogodišnje održavanje temperature, bez koje bi kuhanje lagera bila nemoguća misija, a jedini nedostatak u cijelom procesu bila je količina kuhanog piva, rekao je Goran. Kad god bi skuhali turu u našoj bačvi, što bi otprilike bilo pedesetak litara piva, ona bi vrlo brzo nestala. Dio bi se popio tijekom kuhanja, dio s društvom, a dio bi podijelili svojim prijateljima i poznanicima. Svi koji su isprobali, govorili su nam da je pivo vrhunsko te nas zapitkivali zašto ne krenemo ozbiljnije. Ipak, ključan trenutak bio je osvojeno drugo mjesto na jesenskom homebrew natjecanju, to nam je potvrdilo da komplimenti nisu samo subjektivni doživljaj nama bliskih osoba, već je kvalitetu naše recepture potvrdila i struka, pojasnio je Goran.


Naime, na X. hrvatskom homebrew natjecanju, koje je u rujnu prošle godine organizirala Zmajska pivovara iz Zagreba, sudjelovalo je više od 350 kućnih pivara. Drivenički Czech Amber Lager osvojio je srebrnu medalju u kategoriji Lagers&Hybrids u konkurenciji od 32 prijavljena piva, navodi Goran dodajući kako im je to ujedno bio i ključan motiv da krenu s profesionalnom proizvodnjom i većim količinama te pokrenu brend Kirica i registriraju pivovaru Drivenik Brewery.


Nakon toga, zaključili su kako bi za početak najbolje bilo uspostaviti suradnju s postojećom craft pivovarom koja će kuhati pivo prema njihovu receptu. Suradnju su ostvarili s pivovarom Međimurski lepi dečki iz Čakovca koji su u svom pogonu, prema njihovu receptu i uputama, skuhali dvije tisuće litara njihove Kirice.


Proširenje asortimana


Driveničani su tako napravili najtežu stepenicu i prije mjesec i pol dana izašli na tržište, a Kiricu je trenutno moguće kušati u desetak ugostiteljskih objekata na crikveničko-vinodolskom području, ali i u Rijeci. Budući da upiti neprestano stižu, taj se broj neprestano povećava, a sve informacije i dostupna prodajna mjesta mogu se pronaći na Facebook i Instagram stranici naziva »Drivenik Brewery«.


– Kirica je relativno nedavno krenula u prodaju, a već imamo upite ugostiteljskih objekata i iznajmljivača te nam je neizmjerno drago što su nas prepoznali. Za početak naše smo pivo ponudili u lokalnim ugostiteljskim objektima koji rade cijelu godinu, a do ljeta nam je cilj napraviti skladište i uspostaviti maloprodaju u Driveniku, na čemu aktivno radimo. Nakon toga poradit ćemo i na proširenju ponude. Kako bi bili prisutniji, plan nam je proširiti prodajna mjesta, a shodno tome, pojačat ćemo i marketing. Konačno, voljeli bismo da Kirica i Drivenik Brewery u budućnosti postanu prepoznatljivi u Crikvenici i Vinodolu, svojevrsni turistički brend crikveničko-vinodolskoga kraja, naglasio je ovaj pivski dvojac. U međuvremenu pripremaju i skoro proširenje asortimana s odgovarajućim poklon-paketima i pakiranje koje bi Kiricu prezentiralo kao zanimljiv domaći proizvod, a krajem sezone pripremaju i iznenađenje te bi krajem sezone mogli izdati i novu vrstu piva.
Driveničkim proizvođačima piva trenutni cilj je pozicionirati se na tržištu, dok je krajnji cilj uspostaviti vlastiti pogon u Driveniku. To bi im, kažu, osiguralo da postanu konkurentniji i omogućilo željeni rast i razvoj proizvodnje. Ideju imaju, namjere su im ozbiljne, a kreativnosti ne nedostaje, stoga nema druge no zaželjeti im sreću na putu do ostvarenja zacrtanih ciljeva.


Posebnost Kirice


– Cijela craft scena temelji se na njemačkom Zakonu o čistoći piva koji zahtijeva samo četiri sastojka, a to su voda, hmelj, ječam i kvasac, što craft pivo izdvaja od komercijalnih piva. Svaka vrsta mora poštovati osnovne postulate proizvodnje, a sastojci nisu tajni. Naša Kirica uglavnom je češka s njemačkim primjesama. Ono što joj daje posebnost jest način kuhanja i sastojci, odnosno njihovo podrijetlo, a naručujemo ih iz Češke i Njemačke.


Osim posebnosti u kuhanju i sastojcima, novo driveničko pivo ima zanimljivo ime i prepoznatljivu ambalažu.


– Dosta smo razmišljali o nazivu. Htjeli smo imati lokalne motive te se odlučili za ime Kirica, dok etiketa ima motive karakteristične za Primorje, a to su uzvisina, kaštel i more. Mislim da smo pogodili, a ime i ambalaža su veseli, u skladu s okusom lagera, istaknuli su Marin Klarić i Goran Bakarčić.