Pokušaj drugi

Novi neukus Čavjanskih maškara: Sa stupa srama skinuli Indijca, pa za svoj problem okrivili novinare

Sanja Gašpert

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Na kraju Mavrinčevog monologa članovi Čavjanskih maškara pitali su novinare ako imaju pitanja, ali onda nisu dopustili pitanja



Dva put je dva put, pa je tako pust u Čavlima dva puta dignut na stup srama, što se ne pamti da se ikada dogodilo u novijoj maškaranoj povijesti.



Točnije, prvi puta na stup srama dignut je prve subote nakon blagdana Sveta Tri kralja, 13. siječnja, Škuribando Fureštić, koji je, nakon što je izazvao negativne reakcije u javnosti te su o njemu proteklih dana brujale društvene mreže i portali, prošlog petka skinut da bi ga večeras zamijenio Novinarko Škandalić.


Foto galerija: Čavjanske maškare podigle novog pusta Foto: Sergej Drechsler




Sve u režiji Čavjanskih maškara, koji su, eto, krivca za prozivanja u medijima i negativne reakcije u javnosti, pronašli u novinarima, a koje su, usput rečeno, pozvali večeras u Čavle na dizanje novog pusta, kako bi ih okrivili jer “nisu pisali fer i korektno”.


Malo publike i jedan policajac


Uz novinare iz različitih medijskih kuća, a bilo ih je podosta, i nekolicinu članova Čavjanskih maškara, na Trgu hrvatskih branitelja u Čavlima večeras nije bilo publike, tek nekolicina mještana, koji su se mogli izbrojati na prste jedne ruke i jedan policajac – “zlu ne trebalo”.


Foto Sergej Drechsler


– U petak je Škuribando Fureštić pobjegao od srama sa stupa srama, od tada mu nema traga, pa večeras dižemo Novinarka Škandalića.


S gnušanjem odbacujemo tezu da smo s prvim pustom poticali mržnju i rasizam, da smo fašisti, sličimo li mi vama na fašiste? Naši bake i djedovi borili su se prije sedamdeset godina protiv fašizma, za slobodu, za koju su se u Domovinskom ratu borili naši očevi i majke i ovo je šamar nama i našim precima.


Zanimljivo je kako nitko od medija i dežurnih dušebrižnika nije komentirao lanjskog pusta u Matuljima u liku crnca, niti ovogodišnjeg Nepalka Čvoria iz Trinajstića. Znači li to da za nas vrijede dvostruka mjerila?


U redovima Čavjanskih maškara, najstarije udruge u kulturi na području općine Čavle, brojni su članovi različitih vjeroispovijesti, imamo i ateiste, rekao je to predsjednik Čavjanskih maškara Goran Mavrinac u svom govoru upućenom novinarima.


Duga prošlost problema


Potom se osvrnuo na prošlost problema otkako je pust u Čavlima dignut na stup srama.



– Naša maškarana lutka ili pust dignut je na stup srama 13. siječnja. Dizanje i paljenje pusta običaji su koje smo preuzeli u nasljeđe od naših predaka.


Kroz likove pusta ističemo lokalni, nacionalni i globalni problem na satiričan način. To smo činili sve protekle, kao i ove godine. Pustom Škuribando Fureštić željeli smo ukazati na prošlogodišnju situaciju koja se dogodila u našoj općini.


Krajem prošle godine, oko Božića, grupa stranih ljudi s kombijem je presrela put našem maloljetnom sumještaninu. Dogodilo se to prvi puta u našoj općini.



Nakon što policija nije pronašla počinitelje, mještani i članovi navijačke skupine Armada udružili su se i pronašli počinitelje, koji su, nakon obavjesnog razgovora u policiji, pušteni na slobodu.


Mislite li da je taj naš maloljetni sumještanin, koji je uzoran učenik i dobar sportaš sve to izmislio? Sumnjam, jer nakon tog događaja, koji je ostavio traga na njegovu psihu, ne izlazi iz kuće bez ratnje roditelja.


Zbog svega navedenog odlučili smo dignuti na stup srama pusta s likom osobe koja je našem mladom sumještaninu pokušala ograničiti slobodu kretanja.



Škuribanda znači mračni predio, a Fureštić je stranac, nepoznati čovjek, koji nije domaći. To smo željeli ovim pustom prikazati, nije nam bila namjera poistovjetiti ničiji narod s pustom.


Ukoliko smo nekoga povrijedili, žao nam je. Doseljenici su dobrodošli u naš kraj, ali ako se primjereno ponašaju. Čitanje šentence na dan dizanja pusta trebalo je sve to razjasniti, istaknuo je Mavrinac.


Ima li pitanja? Ne mogu pitanja


On je podsjetio i kako su “naše bake i djedovi radili u inozemstvu gdje su ih pogrdno nazivali “Zlavi”.


– Posljednjih dana dosta je po društvenim mrežama bilo i blaćenja Armade, međutim, poručio bih da je Armada ponos našeg grada, a u Čavjanskim maškarama ima dosta članova Armade, rekao je Mavrinac.



Također, poručio je kako će sve medije koji su “senzacionalistički pisali o ovom slučaju”, kazneno prijaviti. Mavrinac je istaknuo i kako je prije dva dana na Facebook stranici Čavjanskih maškara ispisano nekoliko prijetnji članovima udruge objavljenih s nepoznatih profila, uz prijetnje sačekušom.


Na kraju Mavrinčevog monologa i ponovnog dizanja pusta na stup srama, članovi Čavjanskih maškara pitali su novinare ukoliko imaju pitanja.



Kolegica novinarka iz jedne medijske kuće pripremila je pitanja, međutim, Goran Mavrinac rekao je da može samo ponovo pročitati govor koji je već pročitao novinarima, prema uputama odvjetnice. Zbog toga novinarskih pitanja nije ni bilo.


Šentenca


“Po službenoj dužnosti predstavjamo vam novega pusta, sakramenskoga hjusta, ki od žeje za senzacionalizmom ne more zaprit vlastita usta.



Novinarko Škandalić muj ime i dopejal nan je sakramensko brime. Po danu jako članki piše i klevete o nami riše, dok z vlastitin međunožjen po nami veselo njiše.


Misli vela prava kod novinar uživa i zada novinarskih slobod se škujac skriva. Da se užanca ne zatare, teksti mu cenzuriraju urednici bez imalo šale”, dio je šentence pročitane s Trga hrvatskih branitelja u Čavlima.