Traju radovi

Nitko još ne zna kad bi mogao opet krenuti promet prugom Rijeka – Zagreb: ‘Ne možemo tvrditi u kojem bi roku moglo biti…’

Marinko Glavan

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Barišić ističe da će tek za nekoliko dana biti moguće odrediti točan datum



Nakon što je teretni vlak željezničkog prijevoznika Rail Cargo Carrier – Croatia u ponedjeljak naletio na pružno vozilo HŽ Infrastrukture na dionici pruge između Meje i Škrljeva, u blizini Rijeke, pri čemu je veći dio kompozicije vlaka izletio s kolosijeka, i dalje traju problemi s otpremom i dolascima vlakova u riječku luku, a pojavio se i novi – građani koji pokušavaju skupljati teret od 1.100 tona kukuruza koji je bio u uništenom vlaku i dobrim dijelom se rasuo duž mjesta nesreće. Zbog toga je na mjestu nesreće angažirana i policija koja sprečava građane da dođu do mjesta nesreće i prikupljaju razasuti kukuruz.


U tijeku su radovi na uklanjanju uništenih vagona i razasutog tereta, a iz HŽ Infrastrukture jučer je objavljeno da radnike na mjestu nesreće ometaju građani koji dolaze prikupljati rasuti kukuruz, čime ugrožavaju i svoju i sigurnost radnika na mjestu željezničke nesreće pa iz HŽ-a apeliraju da građani ne dolaze prikupljati rasuti kukuruz, da bi se čim prije uklonila uništena kompozicija.


Strogo zabranjeno


– S obzirom na jako velik interes i broj ljudi koji na mjesto željezničke nesreće između Meje i Škrljeva dolazi skupljati i odnositi rasuti kukuruz, stvara se gužva koja ometa radnike u raščišćavanju i saniranju mjesta nesreće. Građani čak dolaze osobnim i teretnim vozilima i spuštaju se na prugu, što je opasno i strogo zabranjeno! Iz sigurnosnih razloga molimo sve da ne dolaze po nepristupačnome terenu i ne kreću se po mjestu nesreće između uništenih vagona. Iako je vlasnik otpisao spomenuti teret, HŽ Infrastruktura ga je kao upravitelj željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj dužna zbrinuti na propisan način i odvesti na deponij, za što je angažirana i specijalizirana tvrtka. Još jednom apeliramo na građane da omoguće radnicima, koji su na terenu danonoćno, da što prije i što sigurnije obave posao raščišćavanja mjesta nesreće, kao i osposobljavanja pruge vitalne za cijelu državu i šire, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.




Uklanjanje uništenog vlaka ovih dana su otežavale i loše vremenske prilike, s maglom, kišom i vjetrom, no radnici HŽ Infrastrukture i tvrtki angažiranih na sanaciji mjesta nesreće uspjeli su prije dva dana odraditi pripremne poslove za uklanjanje olupine vlaka, nakon čega je započelo rezanje i otpremanje dijelova uništenih vagona, potvrdio je Stipo Barišić, voditelj područne jedinice prometa HŽ Infrastrukture. Rezanje i odvoz dijelova uništene željezničke kompozicije, prema njegovim riječima, u tijeku je, ali još uvijek se ne zna kada bi pruga trebala biti u potpunosti raščišćena, nakon čega je potrebno sanirati i nekoliko stotina metara oštećenog željezničkog kolosijeka, kao i sustava električnog napajanja vlakova koji je u nesreći također oštećen.


Rezanje vagona


– Počelo je rezanje dijelova uništenih vagona, a specijalizirana tvrtka angažirana je za uklanjanje rasutog tereta kukuruza, ali imali smo problema s građanima koji su prvo počeli dolaziti s vrećama, a zatim i vozilima duž pruge kako bi pokupili kukuruz. Time je bila ugrožena i njihova sigurnost i sami radovi na pruzi, tako da su sada na dionici djelatnici policijske uprave, kako bi se osiguralo nesmetano uklanjanje olupine vlaka, rekao je Barišić.


Što se tiče rokova u kojima bi olupina trebala biti uklonjena i uspostavljen normalan promet prugom između Rijeke i Zagreba te dalje prema odredištima u susjednim državama, Barišić ističe da će tek za nekoliko dana biti moguće odrediti točan datum ponovne uspostave prometa.


– Nakon nesreće procijenili smo da će za sanaciju biti potrebno desetak dana, a nastojimo se držati tog roka. Za sad ne možemo tvrditi da će promet biti uspostavljen u tom roku, ali činimo sve što je u našoj mogućnosti da se to ostvari, rekao je Barišić.


Osim same materijalne štete, uništene željezničke kompozicije i tereta, najveće štete zbog ove nesreće trpi riječka luka koja je ostala u blokadi po pitanju otpreme i dopreme velikog dijela tereta. Iako je službeno još prije tri dana objavljeno kako će teretni vlakovi između riječke luke i krajnjih odredišta prometovati preko Slovenije, do sad je, prema službenim podacima HŽ Infrastrukture, tom trasom prošlo svega pet teretnih vlakova.


Prema informacijama kojima raspolažemo, riječ je o vlakovima s teretom naftnih derivata iz Rafinerije nafte Rijeka, dok vlakovi s teretom kontejnera s terminala Brajdica, kao i oni s terminala za rasute terete u Bakru i vlakovi sa žitaricama za izvoz iz riječke luke, još nisu počeli prometovati preko slovenskih željeznica.


Prvi vlak s kontejnerima preko Slovenije trebao bi krenuti danas


Prema neslužbenim najavama, prvi vlak s kontejnerima iz Rijeke, preko Slovenije, trebao bi krenuti danas, dok s terminala na Brajdici dnevno polazi do 12 vlakova, što znači da je u kašnjenju već nekoliko tisuća TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera). Zbog ograničenja opterećenja na dijelu pruge u susjednoj državi nije izgledno da će vlakovi s terminala za rasute terete ili oni sa žitaricama prema riječkoj luci uopće krenuti.


Naime, na dijelu pruge u Sloveniji opterećenje je ograničeno na 30 tona po vagonu, što prijevoz ruda, ugljena i žitarica čini neisplativim pa je izgledno da će prijevoznici pričekati do otvaranja pruge prema Zagrebu koje se, prema nekim neslužbenim procjenama, očekuje tek oko Božića, a možda i kasnije.