Bizarna situacija

Nigdje ne vodi i ništa ne spaja: Ovaj nadvožnjak iznad autoceste je 32 godine u prometu – ali samo na papiru

Vladimir Mrvoš

Uporabna dozvola za nadvožnjak stigla 5. listopada 1990. / Foto: V. KARUZA

Uporabna dozvola za nadvožnjak stigla 5. listopada 1990. / Foto: V. KARUZA

Prometnu građevinu 1990. godine izgradio je Republički SIZ za ceste Hrvatske



RIJEKA – Iz Hrvatskih autocesta (HAC) dobili smo potpunu informaciju za nadvožnjak kod odmorišta Vrata Jadrana koji je izgrađen prije više od tri desetljeća, ali još uvijek nije u funkciji.


Prema dostupnoj dokumentaciji, nadvožnjak je izgrađen u sklopu dionice Diračje – Matulji za koju je ishođena uporabna dozvola još 5. listopada 1990. godine. Investitor izgradnje dionice je bila Republička samoupravna interesna zajednica za ceste Hrvatske. S obzirom na vremenski odmak, za pretpostaviti je da je nadvožnjak izgrađen u svrhu osiguranja komunikacije površina sjeverno i južno od autoceste – kaže se u odgovoru iz Hrvatskih autocesta.


Načelno je po ishođenju uporabne dozvole trebala biti izvršena primopredaja građevine stvarnom upravitelju s obzirom na to da nadvožnjak ne čini autocestu, već nerazvrstanu cestu.




Kako je od izgradnje došlo do promjene zakonske regulative vezane za podjelu cesta, a i nadležnosti nad upravljanjem, u HAC-u su mišljenja da su sve daljnje aktivnosti vezane za navedeni putni prijelaz nerazvrstane ceste u nadležnosti jedinice lokalne samouprave.


Iz Uprave HAC-a također napominju da je pripajanjem društva Autocesta Rijeka – Zagreb tvrtki Hrvatske autoceste 31. prosinca 2020. godine HAC preuzeo na upravljanje i održavanje izgrađenu autocestu A7. Kako nadvožnjak nije sastavni dio autoceste, tvrtka Hrvatske autoceste ga niti nije preuzela na upravljanje i održavanje.


Izgrađeni nadvožnjak riješio bi problem pristupa stotinjak obiteljskih kuća u slijepoj Ulici Dinka Šimunovića, ali i ulicama Ive Vojnovića i Josipa Voltića, kojima više jedini izlaz ne bi bila uska i strma ulica u kojoj je nemoguće izvođenje komunalnih radova.


Grad Rijeka kaže da priprema pokretanje postupka nabave za izradu idejnog projekta kojim bi se trenutačna prometna situacija u Ulici Dinka Šimunovića riješila na adekvatan način.


Što se tiče izgradnja prometnice koja će spajati ulicu Martinkovac odnosno ulicu Bačići s nadvožnjakom preko riječke obilaznice odnosno autoceste A7, predviđena je Generalnim urbanističkim planom Grada Rijeke planskog naziva SUI. Kako se radi o dugačkoj prometnici, odnosno o prometnici dužoj od 1.500 metara na još uvijek neurbaniziranom području, riječ je o iznimno skupom projektu te njegovu realizaciju mora potvrditi i Gradsko vijeće Grada Rijeke.


Kako bi se uopće pristupilo planiranju izgradnje ove prometnice, prethodno je potrebno osigurati značajna sredstva za izradu dokumentacije, ishođenje dozvola i otkup terena.


Kako je prema informacijama iz HAC-a i dostupnoj dokumentaciji predmetni nadvožnjak izgrađen u sklopu dionice Diračje – Matulji za koju je ishođena uporabna dozvola još 5. listopada 1990. godine, teoretski je već 32 godine u prometu. Što to u praksi ne funkcionira, to je već priča za sebe.