Neusklađeni radovi

Nevjerojatna situacija u Rijeci. Zvonimirovu ulicu će asfaltirati, a onda – opet raskopati

Orjana Antešić, Marinko Glavan

Spoj s D403 će biti izgrađen, Zvonimirova asfaltirana, no na njoj će se opet kopati radi ugradnje kolektora / Snimio Vedran KARUZA

Spoj s D403 će biti izgrađen, Zvonimirova asfaltirana, no na njoj će se opet kopati radi ugradnje kolektora / Snimio Vedran KARUZA

U riječkom Komunalnom društvu Vodovod i kanalizacija nisu, naime, uspjeli uskladiti građevinske radove



RIJEKA – Nakon što ovog ljeta bude završena izgradnja ceste D403 i puni profil Zvonimirove ulice ponovo bude u funkciji, Riječane će zasigurno »razveseliti« informacija da će se cijeli ovaj potez Zvonimirove, na kojoj se sada odvijaju radovi, kroz dogledno vrijeme ponovo prekopavati.


Koje su posljedice


U riječkom Komunalnom društvu Vodovod i kanalizacija nisu, naime, uspjeli uskladiti građevinske radove na ugradnji novog kanalizacijskog kolektora i rekonstrukcije vodoopskrbne mreže s onima na izgradnji prometnice D403, premda je to preklapanje bilo planirano. Na novi asfalt i kolničku konstrukciju Zvonimirove kroz dogledno će vrijeme opet »zasjesti« bageri, pitanje je samo u kojem će se roku uspjeti dobiti suglasnost da se na tek izgrađenoj državnoj cesti mogu ponovo izvoditi radovi.


– S obzirom na skori završetak izgradnje ceste D403, nemogućnost usklađivanja građevinskih radova ugradnje komunalnih vodnih građevina za javnu vodoopskrbu i javnu odvodnju s onim drugog naručitelja, Hrvatskih cesta, u sklopu radova na izgradnji državne prometnice D403 planiramo premostiti naknadnom izvedbom ovog dijela radova. Namjera usklađivanja radova bila je izbjegavanje dodatnih troškova, novih prekopavanja prometnice i prometnih zastoja, navodi se u odgovoru koji smo dobili iz ViK-a.




S obzirom na to da će Zvonimirovom prolaziti transportni kanalizacijski kolektor, koji će otpadne vode odvoditi do novog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda na Delti, htjeli smo čuti i kako će to imati posljedice za realizaciju projekata vodno-komunalne infrastrukure na zapadnom dijelu.


– Navedena nemogućnost usklađivanja radova neće biti od presudne važnosti za realizaciju projekta poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture koji se odvija u zapadnom dijelu grada s obzirom na najavljeno višegodišnje izvođenje radova na zapadnom dijelu Rijeke, Kastvu i Viškovu, kažu iz ViK-a.


D403 – visoka faza izgradnje

 


Iz Hrvatskih cesta napominju kako su svi ključni objekti na prometnici D403 u visokoj fazi izgradnje pa su tako u najsloženijem od njih, 1.250 metara dugom tunelu Podmurvice, dovršeni radovi na sekundarnoj betonskoj oblozi glavne tunelske cijevi i interventnih izlaza i dovršena je centralna odvodnja. Tunel je asfaltiran i u tijeku su radovi na bojenju i opremi tunela. Dovršene su i rasponske konstrukcije oba velika vijadukta, Pioppi i Mlaka, pri čemu su na vijaduktu Pioppi u tijeku radovi na dovršetku pješačkih staza i vijenaca, a predstoje radovi na kolničkoj konstrukciji, te radovi na opremanju objekta, dok je na vijaduktu Mlaka preostalo još samo opremanje rasvjetom, ogradama i prometnim znakovima. Željeznički podvožnjak u blizini ZTC-a je dovršen, a iz HC-a ističu kako je od značajnijih radova još preostalo dovršiti zidove za zaštitu od buke, centralnu odvodnju i spojeve s ostalim prometnicama te opremanje prometnice.

Poništena javna nabava


Da se u novu kolničku konstrukciju Zvonimirove neće uspjeti položiti nove kanalizacijske i vodovodne cijevi, kao i razloge zbog kojih je do toga došlo, otkrili smo iščitavanjem objava na web-stranici Komisije za kontrolu postupaka javne nabave koja je nedavno poništila postupak javne nabave riječkog ViK-a, kojim su tražili novog izvođača za izgradnju transportnih kolektora i optimizaciju postojećeg sustava odvodnje u Zvonimirovoj, na potezu od parka Ponsal do raskrižja na Mlaki. Vrijednost radova procijenjena je na 1,8 milijuna eura.


Međutim, žalbu je uložila albanska tvrtka Gener 2 Sh.p.k., s kojom ViK već ima sklopljen ugovor za cijelu jednu grupu radova koji obuhvaćaju izgradnju transportnih kolektora i optimizaciju postojećeg sustava odvodnje na istočnom dijelu grada, a rubno obuhvaćaju i spomenutu dionicu Zvonimirove ulice. Sporazum između ViK-a i ove tvrtke iz Tirane sklopljen je u rujnu prošle godine, temeljem provedenog postupka javne nabave na kojoj je ponuda tvrtke Gener 2 bila najpovoljnija, čak 51 milijun kuna jeftinija od one GP-a Krk, kao drugog ponuđača koji je konkurirao za taj posao. Ukupna vrijednost ugovora koji je sklopljen s Gener 2 Sh.p.k. iznosi 27,3 milijuna eura, bez PDV-a.


Snimio Vedran KARUZA


Obustava ugovora


U listopadu prošle godine, mjesec dana nakon potpisa ugovora, Gener 2 je uveden u posao, no sredinom veljače ove godine iz ViK-a stiže nalog za obustavu izvršenja ugovora i ta situacija traje i dan-danas, doznajemo iz ViK-a. Iz ViK-a uopćeno odgovoraju da je u pitanju problem formalno-pravne naravi koji se, u dogovoru s odabranim izvođačem, pokušava riješiti, sve u cilju da ne dođe do raskida ugovora jer bi to onda značilo potrošenih novih godinu do dvije, koliko je potrebno da se kod ovakvih projekata, koji su sufinancirani sredsvima EU-a, provede novi postupak javne nabave i odabere drugi izvođač.


Iz obrazloženja odluke državne Komisije za kontrolu postupaka javne nabave evidentno je da se problem »vrti« oko ishodovanja i dostave dokumenata s kojima Gener 2 dokazuje da njegovi stručnjaci u Republici Hrvatskoj imaju ovlaštenje za obavljanje poslova za koji su imenovani.


Bez obzira na to što su iz ViK-a pokušali uvjeriti Komisiju za kontrolu postupaka javne nabave kako imaju opravdane razloge zbog kojih su prisiljeni hitno tražiti drugog izvođača radova kako se ne bi propustila prilika da se u jednom »šutu«, dok traju radovi Hrvatskih cesta u Zvonimirovoj, postavi sva potrebna vodno-komunalna infrastruktura, Komisija je uvažila žalbu albanske tvrtke i poništila natječaj, a ViK je još, k tome, dužan nadoknaditi 68.982 eura troškova žalbenog postupka.


Snimio Vedran KARUZA


Hrvatske ceste po svom


Budući da KD ViK nije izveo svoj dio radova na spoju nove ceste D403 sa Zvonimirovom i Benčićevom, Hrvatskim cestama (HC) smo poslali upit kako će se to odraziti na planirani završetak radova na D403, odnosno na raskrižju sa Zvonimirovom. Zanimalo nas je hoće li raskrižje biti izgrađeno i pušteno u promet u srpnju, kako je planirano, u cijelosti, a ako hoće, znači li to da će se, zbog polaganja ViK-ovih instalacija, u narednom periodu taj dio Zvonimirove morati ponovo prekopavati. Odgovor Hrvatskih cesta prenosimo u cijelosti.


– Vezano za upit o rekonstrukciji raskrižja Zvonimirove i Ulice Rikarda Benčića te dinamike izvođenja radova na aglomeraciji Rijeka, s Komunalnim društvom Vodovod i kanalizacija održano je više sastanaka na temu preklapanja radova od listopada 2022. godine do ožujka 2023. godine. Projekt aglomeracije Rijeka bio je privremeno obustavljen iz pravno-formalnih razloga te su planirani radovi na aglomeraciji bili vremenski takvi da bi ugrozili rok dovršetka izgradnje DC403. U ožujku 2023. godine je zaključeno da projekt izgradnje DC403 nastavlja dalje prema svom dovršetku odnosno da radove na aglomeraciji Rijeka nije moguće izvesti u planiranim rokovima izgradnje DC403, stoji u odgovoru HC-a.


Postavili smo i upit o dinamici izvođenja radova na D-403, kao i kada će cesta biti u cijelosti izgrađena i puštena u promet. Podsjećamo, prvobitni najavljivani rok bio je do kraja lipnja ove godine, da bi kasnije bio pomaknut za kraj srpnja, a iz HC-a odgovaraju kako izgradnja ceste napreduje vrlo dobro.


– U planu je da ista bude dovršena u ljeto 2023. godine, odgovaraju iz HC-a, bez definiranja datuma kada bi cesta trebala biti puštena u promet.