NOVI ŽIVOT

Najavljeni radovi na nekadašnjem Domu željezničara u Rijeci. U bivši Graciani stiže hotel, ali se još ne zna kada

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Iako je Obersnel najavio da bi radovi trebali početi uskoro, Sanela Ćorković kaže da je još u tijeku ishođenje građevinske dozvole



RIJEKA – Na zadnjoj sjednici Skupštine Turističke zajednice grada Rijeke njezin je predsjednik Vojko Obersnel kazao da se, uz ostale najavljene investicije, uskoro očekuje i početak radova na nekadašnjem Domu željezničara. Naime, ova je zgrada dugi niz godina prazna, praktički otkada je u stečaj 2009. otišla tvrtka Pan Trading, koja je držala nekadašnji market Graciani.


U stečajnom postupku je 2020. novi vlasnik Doma željezničara postala tvrtka Dinova-Diona d.o.o., jedna od tvrtki iz grupacije Gavrilović. U međuvremenu je najavljeno da se ovo zdanje planira pretvoriti u hotel, međutim, »prva lopata« za sada nije zakopana. Provjerili smo stoga kada se planira početak radova. Sanela Ćorković, direktorica Dinova-Diona d.o.o., kazala je da je još uvijek u tijeku ishođenje građevinske dozvole.


– Još uvijek je u tijeku proces izdavanja građevinske dozvole, ali u stalnoj smo komunikaciji s Konzervatorskim odjelom grada Rijekem kao i ostalim javno-pravnim tijelima kako bi se ista što prije ishodovala, istakla je Ćorković ne precizirajući kada se očekuje da će dobiti dozvolu. Ako je suditi po najavama sa zadnje sjednice Skupštine riječkog TZ-a, to očito nije daleko.


Intervencije moguće u potkrovlju




S obzirom na to da se radi o starom zdanju u centru grada, provjerili smo u Odjelu za razvoj urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem i Konzervatorskom odjelu Rijeka koliko se ustvari ovo zdanje smije mijenjati, odnosno koliko se može kroz investiciju mijenjati njegov izgled, te kakvu je namjenu zgrada popularno zvanog Doma željezničara imala tijekom povijesti.


– Zgrada ex Doma željezničara u obuhvatu je Detaljnoga plana uređenja Zemaljskog putničkog terminala »Zapadna Žabica«. Navedenim planom određena je građevinska čestica iste zgrade površine 4.678 četvornih metara i njezina katnost koju čine suteren, prizemlje+2+potkrovlje, a što se oblikovanja građevine tiče, detaljnim planom određeno je da ga je potrebno prilagoditi morfologiji cjeline i uvjetima zaštite Konzervatorskog odjela u Rijeci. Sukladno navedenom, osnovni gabariti zgrade ostaju nepromijenjeni, a kreativnu intervenciju svakako je moguće provesti u etaži potkrovlja koje treba postati aktivni dio u sklopu planiranih sadržaja, naveli su u gradskom Odjelu za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem.


Različite namjene


U Konzervatorskom odjelu u Rijeci dodatno su pojasnili da je zgrada željezničkog skladišta 15, nekadašnjeg Doma željezničara, koja se rekonstruira u hotel, dio šireg sklopa željezničkih skladišta građenih krajem 19. i početkom 20. stoljeća uz prugu zapadno od današnjeg trga Žabica.


Zgrada je izvorno služila kao skladište te je tijekom povijesti mijenjala namjenu, među kojima je bila ona Doma željezničara sa sadržajima za provođenje slobodnog vremena radnika željeznice pa su tu, dodali su u Konzervatorskom odjelu, bili kuglana, dvorane za sastanke, sala za biljar i slično, te najrecentnije trgovačke namjene.


Turistička djelatnost


Promjene sadržaja i funkcije utjecale su na izmjene u unutrašnjosti građevine, dok je vanjština u većoj mjeri sačuvana.


– Budući da je građevina zaštićena kao dio urbanističke cjeline grada Rijeke, a ne kao pojedinačno kulturno dobro, prilikom budućih radova čuva se i obnavlja izvorna vanjska ovojnica zgrade, dok se unutrašnjost prilagođava novoj namjeni. Stoga je u dosadašnjem postupku Konzervatorski odjel u Rijeci utvrdio posebne uvjete zaštite kulturnog dobra i izdao potvrdu glavnog projekta, zaključili su u Konzervatorskom odjelu Rijeka.


Inače, obitelji Gavrilović ovo nije prva turistička investicija, naime, još 2008. kupili su hotel u staroj gradskoj jezgri grada Raba.


Investicija Gavrilovića u Dom željezničara nije jedina najavljena investicija u zatvorene objekte u Rijeci, a koji bi trebali dobiti turističku namjenu. Tako je lani novi vlasnik najavio da će gradski boutique hotel postati i zgrada nekadašnje Primorske banke, a čini se da i novi vlasnici Jadran hotela, Brown Grupa, ozbiljno računaju i na stavljanje hotela Park na Pećinama u funkciju. Ako se u narednim godinama ova tri objekta stave u funkciju, Rijeka bi trebala dobiti doista respektabilan broj novih hotelskih kreveta. A što je svakako dobro, s obzirom na to da daleko najveći udio u ukupnim kapacitetima čini privatni smještaj, dok se kapaciteti u hotelima godinama nisu povećavali, sve do gradnje luksuznog Hilton Costabella Beach & Spa resorta.


S druge strane, imamo i primjer parkirališta na ulazu u riječki KBC, gdje je također prije nekoliko godina bilo govora o hotelu, međutim, investitori su zaključili da im je isplativije ondje imati (pre)skupi parking nego gradski hotel.