Foto Marko GRACIN
Riječ je o najnovijoj generaciji Super Post Panamax lučkih dizalica, posebno projektiranih da zadovolje operativne potrebe AGCT-a, uključujući prilagođena ojačanja nosivosti.
povezane vijesti
Na terminalu Jadranskih vrata d.d. (Adriatic Gate Container Terminal – AGCT) danas je održana svečanost prezentacije novonabavljenih dizalica. Riječ je o najnovijoj generaciji Super Post Panamax lučkih dizalica, posebno projektiranih da zadovolje operativne potrebe AGCT-a, uključujući prilagođena ojačanja nosivosti. Ove dizalice ujedno su i prvi prototipovi nove serije kontejnerskih mostova, a proizveo ih je jedan od najvećih proizvođača opreme za prekrcaj u svijetu, ZPMC (Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co.).
– Dolazak dviju novih obalnih dizalica važan je korak u kontinuiranoj modernizaciji našeg terminala. Ova najnovija generacija opreme omogućit će povećanje kapaciteta, brži i učinkovitiji prekrcaj tereta te potpunu spremnost za najveće kontejnerske brodove u Sredozemlju i Jadranu. Zajedno s nadolazećim hibridnim RTG dizalicama i njihovim smanjenim emisijama, nastavljamo strateški ulagati u razvoj terminala i jačanje riječkog prometnog koridora kao ključnog ulaza za tržišta srednje i jugoistočne Europe, poručio je izvršni direktor AGCT-a Emmanuel Papagiannakis. Ovaj lučki koncesionar trenutno je u velikom investicijskom ciklusu vrijednom oko 35 milijuna dolara, čiji je cilj povećati kapacitete terminala do 600.000 TEU-a godišnje, uz povećanje produktivnosti za čak 50 posto.
Na svečanosti koja je okupila brojne poslovne partnere, predstavnike vlasti, među kojima i ravnateljicu Uprave za pomorstvo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Ninu Perko, predstavnike regionalne i lokalne vlasti, prigodno se obratio i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa koji je posebno apostrofirao činjenicu da se instaliranjem i puštanjem u rad šest ovakvih super-post-panamax generacija dizalica u razdoblju od svega par mjeseci, kao što je to slučaj s terminalima AGCT-a i Rijeka Gatewayja, ne mogu pohvaliti ni neke od najvećih europskih luka. Vukorepa je podsjetio da je put do ovog danas na kontejnerskom terminalu Brajdica bio dug, a začetak datira u proljeće 2011. godine kada su Luka Rijeka i International Container Terminal Services Inc.(ICTSI) potpisali ugovor o strateškom partnerstvu.

Foto Marko Gracin
– Već je tada bilo jasno da riječka luka ima perspektivu i snažan razvojni potencijal, a danas tome svjedočimo u punom opsegu, kazao je Vukorepa, podsjetivši kako je u proteklih pet godina, kroz projekte financirane iz CEF-a, uloženo gotovo 53 milijuna eura.
Nina Perko također se u svom prigodnom govoru osvrnula na povijest, ukazujući na činjenicu kako je upravo ugovor koji je potpisan s ICTSI 2011. godine bio velik iskorak jer se radilo o prvom privatnom partnerstvu u lučkom biznisu. Vezano uz ulaganja na terminal AGCT-a, kazala je kako je već dosad uloženo više sredstava od onog što je bilo predviđeno prvotnim tridesetogodišnjim koncesijskim ugovorom.
Svoj kontinuirani i stalni rast prometa na terminalu AGCT-a i ove će godine potvrditi s očekivanih 420.000 TEU-a ostvarenog prometa, a za kojih desetak dana očekuje i dolazak dviju hibridnih portalnih dizalica s gumenim gumama (RTG) , koje će donijeti dodane benefite u pogledu smanjenja troškova, ali i zaštiti okoliša kroz smanjenje emisija.