Projekt TEAM

Na riječkom Filozofskom fakultetu održan skup o višejezičnom učeniku i njegovu nastavniku

Ervin Pavleković

Foto Angela Maksimović

Foto Angela Maksimović

Cilj projekta TEAm je razviti resurse za obrazovanje nastavnika o različitim aspektima višejezičnosti



Stručni skup “Višejezični učenik i njegov nastavnik: predstavljanje i primjena rezultata projekta TEAM u Republici Hrvatskoj” čiji je cilj obrazovanje sadašnjih i budućih nastavnika o dvojezičnosti i višejezičnosti održan je na riječkom Filozofskom fakultetu.


Kako je uvodno predstavila voditeljica projektnog tima izv. prof. dr. sc. Tihana Kraš, cilj projekta “TEAM” (“Teacher Education About Multilingualism”) je razviti javno dostupne resurse za obrazovanje sadašnjih i budućih nastavnika razredne i predmetne nastave o različitim aspektima višejezičnosti koji će im omogućiti da bolje pristupe jezičnoj i kulturnoj raznolikosti u razredu te bolje udovolje potrebama višejezičnih učenika, posebice učenika migranata.



Dva izlaganja




Jednodnevni je skup tako dvama izlaganjima – “Višejezični učenik u razredu – Što ćemo sad?” prof. dr. sc. Lidije Cvikić i “Obrazovanje nastavnika o višejezičnosti: rezultati projekta TEAM” izv. prof. dr. sc. Tihane Kraš – te radionicom “Izazovi u radu s višejezičnim učenicima” vođenom u pet različitih skupina skrenuo pažnju na značaj višejezičnosti te ukazao na nužnost osposobljenosti nastavnika razredne i predmetne nastave, kao i svih ostalih dionika odgojno-obrazovnih procesa za rad s višejezičnim učenicima.



U prvome izlaganju, dr. sc. Cvikić osvrnula se na definiciju višejezičnosti i teorijske prijepore, što je, ističe, pitanje obrazovne politike i odgojno-obrazovne prakse, govorila je o tome zašto obrazovna politika promiče višejezičnost, a skrenula je i pažnju na dobrobiti višejezičnosti za učenika – osobnu, društvenu i kulturnu te kognitivnu.



Interes za skup bio je velik, što se moglo vidjeti i po broju prisutnih; otprilike oko 120 (odgojno)obrazovnih djelatnika iz cijele Hrvatske popunilo je najveću dvoranu Filozofskog fakulteta, među kojima su odgajatelji iz predškolskih ustanova, nastavnici razredne i predmetne nastave, stručni suradnici u školama, ravnatelji predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola, učeničkih domova i kulturnih instituta, dekani visokoškolskih ustanova i nastavnici iz tih ustanova, studenti te savjetnici iz Agencije za odgoj i obrazovanje.


Što je projekt TEAM?


Naravno, velik interes za skup svjedoči o aktualnosti i relevantnosti projekta TEAM za (odgojno-)obrazovne djelatnike u Republici Hrvatskoj.



 


TEAM (Teacher Education about Multilingualism/ Obrazovanje nastavnika o višejezičnosti) trogodišnje je strateško partnerstvo za visoko obrazovanje između sveučilišta iz Grčke, Hrvatske, Italije, Izraela, Njemačke, Poljske, Španjolske i Ujedinjenoga Kraljevstva koje se financira iz programa Erasmus+ Europske unije, a hrvatski partner je Filozofski fakultet u Rijeci.


Budžet projekta iznosi 439.972,00 eura, od čega 33.216,00 eura pripada Filozofskome fakultetu u Rijeci. Sve partnerske ustanove na projektu članice su međunarodne mreže neprofitne organizacije Bilingualism Matters, sa sjedištem na Sveučilištu u Edinburghu u Ujedinjenom Kraljevstvu, čija je svrha prenošenje znanstvenih spoznaja o višejezičnosti široj javnosti, a koja služi kao jedan od kanala za diseminaciju rezultata projekta, za što je zadužen riječki ogranak organizacije Bilingualism Matters.