CTK Rijeka

Na makeathonu pobijedio tim koji je osmislio rješenje za pomoć djeci, ratnim izbjeglicama

Portal Novi list

Foto Tanja Kanazir

Foto Tanja Kanazir

Cilj makeathona bio je povezati znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku kroz zajednički rad i inovativne projekte



U CTK Rijeka je završio makeathon na kojem je sudjelovalo šezdesetak učenika Srednje škole Andrije Ljudevita Adamića. Učenici su posljednja tri dana promišljali UN-ove ciljeve održivog razvoja te su surađujući u timovima ponudili potencijalna rješenja koja doprinose UN-ovim ciljevima: Svijet bez gladi, Smanjenje nejednakosti, Održiva potrošnja i proizvodnja te Mir, pravda i snažne institucije.


Nakon tri dana rada na rješenjima, danas su timovi predstavili svoja rješenja i prototipe pred peteročlanim žirijem koji je potom proglasio najbolje rješenje – a ono je internetska stranica putem koje se može donirati ili pomoći putem volonterskog rada djeci ratnim izbjeglicama.


Među rješenjima koja su se osmislili mladi je nekoliko igara – videoigra koja smanjuje nejednakosti, board game koji osvještava igrače o zagađenju koje proizvode različite vrste industrija, online kviz o problemu gladnih u svijetu.




Dvije ekipe osmislile su pjesme kojima su željeli potaknuti ljude na mir i smanjenje nejednakosti. Sa željom da smanje onečišćenje u morima i oceanima jedna je grupa srednjoškolaca osmislila animaciju koja osvještava pomorce i sve one koji putuju morem na onečišćenje, jedna je grupa osmislila predstavu koja djecu osvještava o problemu gladi u svijetu te strip koji djecu želi potaknuti na odgovornu potrošnju.


Srednjoškolci su se dosjetili i modne revije koja bi istovremeno osvještavala o problemu dječjeg rada, održivim stilovima života te imala i humanitarnu notu.


Cilj makeathona bio je povezati znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku kroz zajednički rad i inovativne projekte.


Prvi dan Makeathona, 21. svibnja, bio je posvećen formiranju timova. Svaki tim sastojao se od vođe tima, prezentera, mjerača vremena, zabavljača, pisara i gradonačelnika.


Učenici su također imali priliku upoznati se s ciljevima održivog razvoja (SDG karticama), koje su usvojene od strane Ujedinjenih naroda 2015. godine.


Učenici su dobili zadatak istražiti četiri cilja održivog razvoja te ih smjestiti u lokalni i globalni kontekst. Cilj je bio primijeniti stečena znanja i vještine na konkretne izazove, promovirajući održivi razvoj i kreativno razmišljanje.


Drugi dan započeo je predstavljanjem alata poput 3D printera, računala, iPad-ova, Lego kocki, micro:Bit-a i alata za snimanje, koje učenici mogu koristiti pri izradi svojih prototipa.


Svaki tim odabrao je alat koji će koristiti za realizaciju svoje ideje koja će doprinositi UN­-ovim ciljevima održivog razvoja.


Posljednji dan, posvećen zgotovljivanju i pitchanju rješenja deset timova, završio je proglašenjem najboljeg tima. Žiri koji je odlučivao o tome tko je najbolji činile su sljedeće članice: Silva Bortul, Lucija Kero, Andrea Maradin, Jelena Mateša, Katarina Švaglić Kovačić.


Treći dan, 23. svibnja, bit će posvećen dovršavanju rada na prototipima te pripremi za prezentaciju koja će se održati u 11:00 sati u prostorima Centra tehničke kulture Rijeka.


Prototipe će ocjenjivati stručni žiri, a ocjenjivat će se inovativnost rješenja, potrebe ciljne skupine, prezentacija rješenja i funkcionalnost prototipa.


Aktivnost Makeathona dio je Erasmus+ projekta Development Lab koji se provodi u Hrvatskoj i Litvi. U Hrvatskoj ga provode CTK Rijeka i Srednja škola Andrije Ljudevita Adamića.