Javni natječaj

Mijenja se vizura Rijeke: Raspisuje se koncesija za marinu u Porto Barošu teška 1,2 milijarde

Marinko Glavan

Foto Goran Kovačević, Pixsell

Foto Goran Kovačević, Pixsell

Porto Baroš će biti najveća investicija u luku nautičkog turizma u Hrvatskoj. Marina će promijeniti vizuru Rijeke, a i način života Riječana te podignuti standard turističke ponude u gradu



Vlada Republike Hrvatske na jučerašnjoj je sjednici donijela odluku o raspisivanju javnog natječaja za koncesiju za nautičku marinu na području Porto Baroša u Rijeci. Koncesija će biti dodijeljena na rok od 30 godina, a sam natječaj bi u roku od desetak dana trebalo raspisati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.


Ukupnu vrijednost ove koncesije u resornom ministarstvu procjenjuju na 1,2 milijarde kuna, što uključuje ulaganja i koncesijske naknade budućeg koncesionara.


Pet kuna po metru


Površina pomorskog dobra koja se daje u koncesiju je nešto veća od 105 tisuća četvornih metara te obuhvaća veći dio bazena Porto Baroša, unutar Sušačkog lukobrana, uz izuzetak prostora za pristajanje katamarana na redovnim linijama, kao i dio okolnih pristaništa sa zgradama od kojih su neke pod zaštitom konzervatora.




Kapacitet buduće marine procjenjuje se na oko 500 vezova, pa je, sukladno propisima, određena kao luka posebne namjene od značaja za Republiku Hrvatsku te je Vlada nadležna za izdavanje koncesije za njenu izgradnju i gospodarsko korištenje.


Pri ocjenjivanju ponuda najvažniji kriterij, uz visinu ulaganja u buduću marinu, bit će visina koncesijske naknade koja je predviđena u dva dijela, nepromjenjivom i promjenjivom. Minimalna koncesijska naknada u nepromjenjivom dijelu, prema odluci Vlade, iznosi pet kuna po metru kvadratnom godišnje, s tim da će svakih pet godina od potpisivanja koncesijskog ugovora biti povećavana za najmanje dvije kune po metru kvadratnom godišnje.


Početni iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade iznosi četiri posto prihoda ostvarenog na koncesioniranom području, umanjeno za nabavnu vrijednost naftnih derivata. Visina planiranog ulaganja pri tom će nositi 40 posto bodova na natječaju, dok će ponuđeni stalni i promjenjivi dio koncesijske naknade nositi po maksimalno trideset posto mogućih bodova.


Ministar mora Oleg Butković je kazao kako je Vlada odluku o raspisivanju natječaja donijela nakon što su ispunjeni svi potrebni uvjeti, od izmjena prostornoplanske dokumentacije Grada Rijeke do izdvajanja iz lučkog područja.


– Porto Baroš će biti najveća investicija u luku nautičkog turizma u ovom trenutku u Hrvatskoj. Marina će promijeniti vizuru Rijeke, a vjerujem i način života njenih stanovnika te podignuti standard turističke ponude u gradu, kao i životni standard građana.


Rijeka već čeka


Nadam se da je ovo samo početak, pred nama je još puno posla s ulaganjima u pomorsko dobro u Rijeci, od ove marine do lučkih dijelova. S ulaganjima na Zagrebačkoj obali, Brajdici i u Porto barošu to će biti jedna drugačija Rijeka, rekao je Butković.


Natječaj za odabir koncesionara raspisuje se punih sedam mjeseci nakon što je, na temelju preporuke Upravnog vijeća Lučke uprave Rijeka Porto Baroš odlukom Vlade izdvojen iz područja luke otvorene za javni promet i prenamijenjen u luku posebne namjene – luku nautičkog turizma, više od godinu dana nakon izmjena Prostornog plana, odlukom Gradskog vijeća Rijeke i dvije godine nakon što su sve uključene strane – Vlada, Grad i Lučka uprava postigle konsenzus oko buduće namjene tog prostora.


Ne čudi stoga što je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel jučerašnju odluku Vlade dočekao komentarom – bolje ikad, nego nikad.


– Iako se debelo kasni s natječajem, drago mi je da će biti raspisan. Moglo se to učiniti i puno ranije, s obzirom da je GUP-om Grada Rijeke Porto Baroš definiran kao luka nautičkog turizma.


Ima li ovaj tajming veze s predstojećim lokalnim izborima, neka zaključe vaši čitatelji, ali ako se i raspisuje tek sada zbog tog razloga – i dalje je dobro da se napokon raspisuje. Natječaj garantira da će, ako se jave ozbiljni ponuđači, Rijeka dobiti nautičku marinu, rekao je Obersnel.


ACI zainteresiran


Na pitanje smatra li da koncesijsko područje u drugoj fazi treba proširiti na područje Putničke luke, od Rive Boduli do Bunkera, što je kao mogućnost nedavno najavio ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, Obersnel odgovara kako je to potrebno učiniti.


– Teško je zamislivo da bi budući koncesionar prihvatio da u susjedstvu ima brodove koji su privezani kao da su u marini, na području koje nije marina. Osim toga, zaista nema razloga da se i taj dio lučkog područja ne uključi u sastav marine, s tim da će i njega biti potrebno izdvojiti iz lučkog područja i donijeti potrebne izmjene prostornih planova, rekao je Obersnel.


Interes za koncesijom na području Porto baroša do sad je javno iskazao ACI, najveći mediteranski lanac nautičkih marina, a neslužbeno se saznaje kako interesa ima i među drugim renomiranim tvrtkama.


Tijekom javne rasprave o izmjenama Prostornog plana, ACI je i službeno uputio prijedlog da se područje marine proširi sve do bunkera, odnosno upravne zgrade Luke Rijeka d.d. i Lučke uprave, argumentirajući to činjenicom da taj dio Putničke luke već sada u stvarnosti funkcionira kao marina za privez velikih jahti u najvećem svom dijelu, ali i za privez srednjih i manjih plovila pa bi, smatraju u nacionalnom lancu marina, kao takav predstavljao nelojalnu konkurenciju bude li buduća marina ograničena samo na područje Porto Baroša.