Promjene zbog bolovanja

Manje vožnji je i prihvatljivo, ali skuplje karte nikako! Razgovarali smo s Riječanima o Autotroleju

Bruna Matičić

Zbog bolovanja vozača, sve je manje polazaka na gradskim linijama / Snimio Mateo Levak

Zbog bolovanja vozača, sve je manje polazaka na gradskim linijama / Snimio Mateo Levak

Vozači koji su morali raditi prekovremeno, odahnuli su zbog izmijenjenog voznog reda, ni putnici se nisu previše žalili jer ih više od manjeg broja polazaka autobusa brine najavljeno poskupljenje



RIJEKA Nakon što je početkom tjedna bolovanje otvorilo više od šezdeset vozača, riječki Autotrolej bio je primoran reducirati broj polazaka na dijelu gradskih linija i uvesti vozni red kakav je na snazi bio za vrijeme zimskih školskih praznika, a broj polazaka na pojedinim linijama od danas je dodatno smanjen. Naime, nakon što su jučer reducirani vozni redovi na linijama 2, 2a, 3, 6, 7, 7a, i 5, KD Autotrolej od danas je dodatno smanjio polaske na linijama 1 i 4, dok je pojedine linije izmijenio i prilagodio osnovnoškolskim i srednjoškolskim putnicima.


Vozači odahnuli


– Zbog povećanog broja bolovanja vozača uslijed pandemije koronavirusa, KD Autotrolej nije bio u mogućnosti realizirati postojeći vozni red te je na snazi vozni red sa smanjenim brojem polazaka. S obzirom na situaciju, izmijenili smo i smanjili vozni red na linijama 1 i 4, dok su u odnosu na jučer napravljene i određene izmjene na voznim redovima linija 5, 6, 7 i 7a, potvrdila je jučer Kristina Prijić, glasnogovornica Autotroleja.


Dodaje da su s jučerašnjim danom otvoreno bolovanje imala 52, od ukupno 285 vozača, što je još uvijek premalo da se na snagu vrati postojeći vozni red s većim brojem polazaka. Zapravo, situacija je takva da su odlučili dodatno smanjiti polaske na pojedinim linijama, a sve kako bi vozači mogli raditi u redovnom ritmu, bez duplih smjena i prekovremenih sati, uz slobodan dan i vrijeme za kratki odmor koji im je neophodan tijekom radnih sati.
Sudeći po našem jučerašnjem posjetu riječkim autobusnim stanicama i autobusima, novim reduciranim rasporedom vožnji sretniji su bili vozači, dok su, naravno, putnici bili ti koji su manje zadovoljni.


Goran Tovilović / Snimio Mateo LEVAK

Goran Tovilović / Snimio Mateo LEVAK





– Zbog velikog broja bolovanja kolega, prošli smo tjedan morali znatno više raditi. Postojeći vozni red nije bilo moguće ispoštovati, a prije svega bilo je naporno i fizički i psihički. S obzirom na to da nije moguće dugoročno toliko raditi niti odrađivati prekovremene sate i duple smjene, logičan potez bio je otići u smanjenje voznih redova, rekao nam je vozač Goran Tovilović. Dodaje da će nakon smanjenja broja polazaka na linijama postojeći broj vozača moći ispoštovati zadani vozni red uz puno manje nervoze i bez kašnjenja.


Senad Sali / Snimio Mateo LEVAK

Senad Sali / Snimio Mateo LEVAK



– Sad, kad je na snazi novi vozni red lakše nam je raditi. Imamo koju minutu pauze i možemo se odmoriti na okretištu. Isto tako, nećemo morati raditi prekovremeno i moći ćemo koristiti slobodne dane, govori Senad Sali, drugi vozač koji je odlučno pozdravio ovaj potez uprave.


Umirovljenici zabrinuti


Na pitanje jesu li se putnici tijekom dana bunili na novo vrijeme polazaka, Sali je odgovorio da pojedini, nažalost, nisu bili informirani te je u jutarnjim satima, kada ljudi odlaze na posao, zaprimio nekoliko pritužbi.


Međutim, Senka Domijan, putnica koju smo susreli u autobusu i upitali za komentar, kazala je da nije primijetila smanjeni broj polazaka.


Senka Domijan / Snimio Mateo LEVAK

Senka Domijan / Snimio Mateo LEVAK



– Autobusom se rijetko vozim, možda dva puta tjedno i nisam osjetila smanjenje voznoga reda. Meni je on još uvijek u redu, ali ja sam umirovljenica i ne moram svakoga dana žuriti na posao ili obavljati svakodnevne obaveze, komentirala je. Iako joj je novi vozni red prihvatljiv, ono čemu se nada jest da umirovljenička karta neće previše poskupjeti, ili još bolje, da će se ovu kategoriju korisnika u potpunosti poštedjeti od poskupljenja.


Nažalost, suprotno od nada naše sugovornice, Grad Rijeka i Autotrolej jučer su prihvatili novi cjenik kojim će umirovljeničke godišnje pokazne od 1. ožujka poskupiti za gotovo 300 posto, a svima ostalima za prosječno 20 posto.


Na poskupljenje karata javnog gradskog prijevoza mnogi ne gledaju s odobravanjem, a osobito ne oni korisnici koji svakodnevno ovise o njemu.


 Ljubica Milin / Snimio Mateo LEVAK

Ljubica Milin / Snimio Mateo LEVAK


 Dosta im poskupljenja


– Reduciranje voznog reda mi je razumljivo jer mi se čini da ima manje putnika no inače. Ipak, porast cijene karata, uz istovremeno smanjen broj autobusnih polazaka nije u redu, riječi su Ljubice Milin, umirovljenice koja javni gradski prijevoz koristi gotovo svakoga dana.


– Do sada nisam mogla živjeti od svoje mirovine, a neprestano povećavanje cijena apsolutno svega sigurno će teško pasti nama umirovljenicima i otežati nam život, dodala je.


Sabrina / Snimio Mateo LEVAK

Sabrina / Snimio Mateo LEVAK



– Javni gradski prijevoz svakodnevno koristim. Od ponedjeljka do petka minimalno dva puta u danu kada idem na predavanje. Danas sam duže čekala autobus nego prijašnjih dana, a reducirani broj autobusnih linija sigurno će mi promijeniti svakodnevne navike, rekla je studentica Sabrina Britvarević, dodajući da već sada mora puno ranije krenuti iz kuće kako bi stigla na predavanje.


Pozitivnim ne ocjenjuje ni poskupljenje.


– Ne mogu reći da mi se sviđa odluka o povećanju cijena autobusnih karata. Mislim da već imamo dovoljno troškova kao što je plaćanje domova, stanova, režija i općenito troškova života, a posebno kada se u obzir uzme veliki val poskupljenja u posljednje vrijeme, zaključila je.