ODLIČNI REZULTATI

Kvarner u lipnju ima čak 17 posto više noćenja nego lani. Ogroman skok turista iz Njemačke, ali i – domaćih gostiju

Alenka Juričić Bukarica

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Privlačimo goste u predsezoni i posezoni, kada je to za destinaciju najpotrebnije, istaknula je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera



RIJEKA – Na Kvarneru je tijekom lipnja ostvareno 2,7 milijuna noćenja, što je čak 17 posto više u odnosu na lipanj prošle godine, a na regiji je boravilo preko 530.000 turista što je 70-ak tisuća ili 15 posto više nego lani. Pokazuju to novi podaci Turističke zajednice (TZ) Kvarnera u kojoj ističu kako su rezultati jako dobri, iako su lipanjski podaci očekivani s obzirom na raspored blagdana koji su ove godine padali u lipanj.


Odličan lipanj


Turistički lipanj na Kvarneru je samim time zaokružio iznimno dobru predsezonu. Naime, podaci eVisitora pokazuju kako je kvarnerska regija u prvih pola godine ostvarila blizu 4,6 milijuna noćenja što je za 6 posto bolje nego lani, te preko 1,1, milijun turističkih dolazaka što je za 8 posto bolji rezultat nego lani.


Što se tiče samog lipnja, prošlog su mjeseca, primjerice, hoteli ostvarili čak 19 posto više noćenja, objekti u domaćinstvu 18 posto više, a kampovi 16 posto više noćenja nego u lipnju prošle godine. U županijskoj TZ-u su istaknuli kako je u lipnju čak 60 posto svih hotelskih noćenja ostvareno u hotelima visoke kategorije, dakle, onima s 4 i 5 zvjezdica, a i 70 posto noćenja u kampovima je ostvareno u kampovima visoke kategorije.




Pozitivni rezultati bilježe se i u svim subregijama pa je tako opatijska rivijera 15 posto u plusu u odnosu na lani, riječki prsten 10 posto, crikveničko-vinodolska rivijera 18 posto, otok Krk 19 posto, cresko-lošinjski otoci 12 posto, otok Rab na kojem je s radom počeo i novi Arba Resort čak 26 posto, a Gorski kotar je u odnosu na lanjski lipanj u plusu od 9 posto, iako se jasno radi o malim brojkama u odnosu na morske destinacije.


Stabilnost tržišta


Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera, pojasnila je i kako su emitivna tržišta pokazala veliku stabilnost.


– Njemačko tržište, koje nam je iznimno važno jer čini gotovo 30 posto svih noćenja, ostvarilo je u lipnju čak 47 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Slovenija, s udjelom od 15 posto u ukupnim noćenjima, bilježi rast od 4 posto, dok je Austrija, s udjelom od 12 posto, ostvarila rast od 14 posto.


Posebno nas veseli i rast domaćeg, hrvatskog tržišta, koje u posljednje vrijeme vrlo dobro reagira te je ove godine u lipnju zabilježen rast od 18 posto u odnosu na prošlu godinu, rekla je direktorica TZ-a Kvarnera.


Istaknula je i zadovoljstvo cjelokupnim rezultatima za prvih pola godine, navodeći kako je jačanje pred i posezonu upravo ono na čemu se već godinama radi.


– Iznimno sam zadovoljna rezultatima koji su postignuti u prvih šest mjeseci ove godine. Oni, naime, potvrđuju da je Kvarner na putu održivosti te da privlačimo goste upravo u predsezoni i posezoni. Rezultati potvrđuju da Kvarner ide u smjeru koji je strateški zacrtan, a to je privlačenje gostiju u predsezoni i posezoni, kada je to za destinaciju najpotrebnije. Time rasterećujemo glavni dio sezone i gradimo održiv temelj za daljnji razvoj turizma. Ponosna sam na podatke koji govore o rastu od 6 posto u odnosu na prošlu godinu te čak 8 posto u odnosu na 2019. godinu. Posebno veseli interes za zdravstveni turizam, aktivni odmor i gastronomiju, koji su ključni motivi dolaska izvan glavne sezone. To je važan pokazatelj, osobito uoči 2026. godine kada Kvarner postaje Europska regija gastronomije, kazala je Peršić Živadinov zaključivši i kako dosadašnje ostvarenje čini snažnu osnovu za nastavak uspješne sezone, a koja prema najavama također izgleda vrlo obećavajuće.


Zadovoljan župan


Nove podatke komentirao je i župan Ivica Lukanović, ujedno i predsjednik županijskog TZ-a, koji je kazao kako veseli što turistički pokazatelji rastu, unatoč nekim procjenama da je turista manje.


– Ono što posebno veseli povećanje je broja domaćih gostiju. Isto tako, ovakvi podaci pokazuju da naša nastojanja za produljenjem sezone, smanjivanjem sezonalnosti i preopterećenosti infrastrukture u vršnim mjesecima daju određene rezultate. Zadatak nam je, ujedno, dodatno povećati vanpansionsku ponudu za naše goste i promovirati zapostavljene subregije poput Gorskoga kotara, kako bi PGŽ bio još primamljivija destinacija tijekom cijele godine, kazao je Lukanović.


Inače, što se tiče rezultata u prvih šest mjeseci, hoteli s gotovo 30 posto udjela u ukupnim noćenjima, bilježe rast od 9 posto, objekti u domaćinstvu, s udjelom od 37 posto, ostvarili su 7 posto više noćenja, dok su kampovi, s udjelom od 21 posto, zadržali razinu prošlogodišnjih rezultata. Pozitivan trend prisutan je i u svim subregijama, kao i na najvažnijim tržištima.


Domaći gosti


Naime, Njemačka koja je glavno emitivno tržište za kvarnersku regiju, i koja nosi četvrtinu turističkog prometa, u prvih je šest mjeseci imala gotovo 1,1 milijun noćenja što je 4 posto više nego lani. S obzirom na oprez Nijemaca što se tiče troškova i općenito gospodarsku situaciju u ovoj europskoj ekonomiji, to je itekako dobar podatak. Doduše, prvih pola godine je s njemačkog tržišta tek neznatno slabije, za 2 posto u noćenjima, u odnosu na 2019.


Zanimljivo je kako su na drugom mjestu po udjelu domaći gosti. Naime, Hrvati su na Kvarneru u prvih pola godine ostvarili oko 250.000 dolazaka što je za 17 posto više nego lani, a ostvarili 760.000 noćenja ili čak 18 posto više nego prošle godine. Na trećem je mjestu tržište Slovenije s oko 166.000 dolazaka i 700.000 noćenja što je za 5 posto više dolazaka i 8 posto više noćenja, na četvrtom Austrija sa 144.000 dolazaka i 600.000 noćenja ili 9 posto više dolazaka i 7 posto više noćenja, dok su se na peto mjesto probili Mađari koji su u prvih pola godine na Kvarneru ostvarili oko 55.000 dolazaka i 187.000 noćenja što je za 6 posto više dolaka, te 2 posto manje noćenja nego lani. Talijani su na šestom mjestu s ostvarenih 58.000 dolazaka ili čak 13 posto više, te 182.000 noćenja ili 9 posto više nego lani. Valja izdvojiti i skok broja dolazaka i noćenja gostiju iz Srbije koji su u prvih pola godine imali nešto manje od 100.000 noćenja što je čak 23 posto više nego lani.