Nije tako loše

Kvarner rekorder po popunjenosti hotela, kampova i obiteljskog smještaja

Alenka Juričić Bukarica

Foto: M. GRACIN

Foto: M. GRACIN

U prvih 20 dana srpnja u regiji boravilo oko 306.000 turista, što je 67 posto lanjskog ostvarenja, te je ostvareno 2.215.000 noćenja, što je 66 posto lanjskog prometa



RIJEKA – Na Kvarneru trenutno borave oko 132.000 turista, s time da je u prvih 20 dana srpnja u regiji boravilo oko 306.000 turista, što je 67 posto lanjskog ostvarenja, te je ostvareno 2.215.000 noćenja što je 66 posto lanjskog prometa. Istaknula je to Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera, jučer na konferenciji za novinare na kojoj je predstavila i podatke o turističkom prometu na Kvarneru u prvih pola godine, kad je u regiji ostvareno 210.000 turističkih dolazaka ili 41 posto lanjskog prometa, te ostvareno oko 1.150.000 noćenja, a što je 43 posto lanjskih brojki.


Komercijalni smještaj


Direktorica županijskog TZ-a istakla je kako su, s obzirom na to da su najave govorile o nekih 30 do 40 posto lanjskog prometa, brojke izvrsne te ukazala kako je Kvarner ustvari i rekorder po prometu u komercijalnom smještaju, dakle onom koji realno i nosi pravi prihod.


– Nama je komercijalni smještaj, dakle onaj od kojeg svi imamo prihod, najbolje popunjen. Naime, u srpnju je broj ostvarenih noćenja upravo u komercijalnom smještaju u našoj regiji 62 posto u odnosu na lani, dok je hrvatski prosjek 52 posto, istaknula je Peršić Živadinov, pojašnjavajući kako se ustvari u pravilu prikazuju zajednički noćenja komercijalnog i nekomercijalnog smještaja, međutim, bitno je što se ostvari u komercijalnom, odnosno hotelima, kampovima, registriranom obiteljskom smještaju i drugom, u odnosu na nekomercijalni, odnosno vikendaše. Taj rekord što se tiče prometa u komercijalnom smještaju svakako je rezultat i činjenice da je županijski TZ zajedno s gospodarstvom proteklih godina snažno radio na stvaranju nove kvalitete, kroz projekte poput Kvarner family, Kvarner gourmet, Kvarner outdoor i ostalih, a što je pratilo gospodarstvo ulaganjima i podizanjem standarda u svojim objektima. To se, ukazuju u TZ Kvarnera, isplatilo upravo u ovim kriznim vremenima kada gosti prvenstveno traže kvalitetu i sigurnost, pa se tako najbolji smještaj najprije počeo puniti. Na Kvarner stoga danas dolaze i gosti koji su ranijih godina letjeli u neke dalje, ekskluzivne destinacije, a s obzirom na pad avioprometa, ove godine biraju bliže, autodestinacije, pa je tako ova korona sezona ustvari i prilika da ti novi gosti konačno upoznaju Kvarner i vide da i ovdje mogu dobiti vrlo kvalitetnu ponudu.


U srpnju se vratili hoteli



U dosadašnjem dijelu srpnja kampovi i privatni smještaj standardno vode s oko 67, odnosno 66 posto lanjskog ostvarenja, no ono što je svakako dobro je što su se digli i hoteli koji su u prvih šest mjeseci ostvarili tek 21 posto lanjskih brojki. U dosadašnjem dijelu srpnja, naime, hoteli se penju prema nekih 50-ak posto prošlogodišnjeg prometa u srpnju.

Govoreći o strukturi gostiju, direktorica TZ-a Kvarnera istaknula je kako je jako dobro da su njemačka noćenja u regiji gotovo na lanjskim brojkama tijekom srpnja, s obzirom da su Nijemci i najbrojniji gosti s udjelom od 30-ak posto u ukupnom turističkom prometu. Naime, u prva dva tjedna srpnja ih je bilo tek dva do tri posto manje nego lani. Prošlog tjedna je bilo nešto manje, točnije 76 posto lanjskog ostvarenja s njemačkog tržišta, da bi se ovih dana taj broj vratio na 85 posto prošlogodišnjeg srpanjskog ostvarenja. Povratak kod ovog tržišta bio je vidljiv paralelno s otvaranjem njemačkih granica sredinom lipnja. Nešto ranije, već u svibnju, vraćati su se počeli, primjerice, gosti iz Slovenije koji su također stigli na trenutno oko 80 posto lanjskih brojki. Dodajmo da se kod Talijana, pak, vidi velik pad, pa je tako u srpnju talijanskih noćenja i dolazaka bilo preko 60 posto manje nego prošle godine.


Nova kampanja


Direktorica županijskog TZ-a ukazala je i koliko na broj gostiju utječu i događanja u drugim zemljama, odnosno činjenica da druge zemlje također štite svoje ekonomije.


– Prošlog tjedna se dogodilo da je njemačka Vlada objavila kako će u Hrvatskoj, ukoliko se na našim otocima pojavi covid, prestati voziti trajekti te kako se zatvara Krčki most. Jasno, to je kriva informacija, stoga je, uz ostale, odmah reagirala Jadrolinija, kao i ostali. Međutim, kako je ta informacija plasirana, automatski se vidjelo da se broj njemačkih gostiju smanjio i da su se gosti počeli vraćati kućama. Isto tako, austrijska je vlada dala kompanijama zeleno svjetlo da mogu bez nekih posljednica dati otkaz zaposleniku koji se zarazi covidom na odmoru. Kad se to objavilo, gosti su počeli odlaziti. Inače, nama su Austrijanci, u odnosu na neka druga tržišta poput njemačkog, stalno na nekih 50-ak posto lanjskog ostvarenja. Isto tako, austrijska turistička zajednica je dobila dodatnih 40 milijuna eura za promidžbu. To su jako veliki budžeti i sve to pokazuje da svi štite svoja tržišta te da i mi ovisimo o nizu okolnosti na koje ne možemo utjecati, ukazala je Peršić Živadinov. Županijski TZ je pak na ukupno devet tržišta, uključujući i domaće, realizirao novu kampanju vrijednu oko 745.000 kuna, od čega je 50 posto uložila Hrvatska turistička zajednica (HTZ), 352.000 kuna TZ Kvarnera, a 20.000 kuna lokalni TZ-i. Očekivani rezultati kampanje su preko 11 milijuna prikaza, preko 20 objavljenih reportaža, a tu su i dva autobusa »harmonike« oslikana kvarnerskim motivima, a koji ovih dana voze po Ljubljani. Tu je još bila i destinacijska kampanja vrijedna oko 160.000 kuna u kojoj su od lokalnih TZ-a sudjelovali TZ otoka Krka i Crikveničko-vinodolska rivijera s po 10.000 kuna, a kroz koju su ove destinacije jače promovirane na slovačkom, mađarskom, češkom i poljskom tržištu.